به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۳ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۶۰۵۴۴

حراج اولین آهنگ ضبط شده الویس پریسلی

گروه فرهنگ و هنر: اولین آهنگ ضبط شده توسط الویس پریسلی، خواننده پرآواز آمریکایی در یک حراجی فروخته می‌شود.
حراج اولین آهنگ ضبط شده الویس پریسلی
اولین اثر از الویس پریسلی که وی در سال 1953 و در سن 18 سالگی آن را ضبط کرد، در ماه ژانویه در یک حراجی به فروش گذاشته می‌شود. پریسلی جوان با پرداخت 4 دلار در سال 1953 به استودیو ممفیس آهنگ خوشبختی من را اولین‌بار را ضبط کرد تا متوجه شود صدای ضبط شده‌اش چگونه خواهد بود.
وی سال بعد به استودیو سان رکوردز رفت و به ضبط موسیقی‌های خود ادامه داد و در ادامه به سلطان راک اند رول مبدل شد. در این حراجی که در خانه قبلی پریسلی درگریسلند ممفیس برگزار خواهد شد، 68 قطعه از کمیاب‌ترین آثار این خواننده صاحب‌نام به خودش گذشته خواهد شد.

از دیگر وسایل متعلق به الویس پریسلی که در این حراجی به فروش گذاشته می‌شود می‌توان به گواهینامه رانندگی و قراردادهای همکاری او با رادیو و تلویزیون اشاره کرد. الویس آرون پریسلی (1977-1935) خواننده و هنرپیشه آمریکایی و یکی از موفق‌ترین شخصیت‌ها در هنر معاصر و موسیقی آمریکای قرن بیستم است. مرگ او در سن 42 سالگی به محبوبیت وی در بین هوادارانش به فروش موفق کارهای او خاتمه نبخشید.

او در دوران شکوفا شدن سبک راک اند رول به ویژه در نیمه‌ دوم دهه 1950 بر آن حکمرانی می‌کرد‌، چنان که به سلطان راک اندرول مشهور شد. الویس پریسلی از سال 1956 به بعد با اجرای 45 ترانه که از هر کدام از آن‌ها بیش از یک میلیون نسخه به فروش رفت و یا بازی در 33 فیلم سینمایی و حضور در برنامه‌های تلویزیونی و کنسرت‌ها،‌ موفقیت‌ اقتصادی رکوردشکنی را کسب کرد. این حراجی همزمان با هفتادمین سالگرد تولد الویس پریسلی در هشتم ژانویه برگزار می‌شود.
مرجع : ايسنا