کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارشي از مقابل بيمارستان بهمن

همخواني مردم برای مرتضي پاشایی

ايسكانيوز , 24 آبان 1393 ساعت 2:40


گروه هنري: اینجا ورودی بیمارستان بهمن است. صدها نفر از طرفداران مرتضی پاشایی جلوی در ورودی ایستاده اند و صدای آهنگ‌های مرتضی پاشایی تقریبا از هر ماشین رهگذری به گوش می رسد. فضای اطراف بیمارستان بسیار اندوهگین است؛ خیلی از طرفداران پاشایی درحال گریه کردن هستند و آهنگ های او را زیر لب زمزمه می کنند.

برخی از مردم در اطراف بیمارستان بر روی نیمکت ها نشسته‌اند و سر بر زانو گذاشته، اشک می ریزنند و خاطراتی که با موسیقی های مرتضی پاشایی گذرانده‌اند را مرور می کنند. طرفدران این خواننده پاپ، پیر و جوان نمی شناسد. از دختر بچه دبستانی گرفته تا مردان میان سال، همه در اطراف بیمارستان دلسوخته این خواننده جوان هستند.


صحبت هایی از گوشه و کنار به گوش می رسد که پیکر او را به بهشت زهرا منتقل کرده‌اند اما خیلی‌ها اعتقاد دارند این جمله را گفته‌اند تا از ازدحام جمعیت در مقابل بیمارستان کم شود؛ البته مشتاقان همچنان منتظر خبری هستند؛ حتی از تشییع جنازه یا مراسم دفن. هنوز خبری از خانواده پاشایی نیست؛ عده‌ای می گویند خانواده اش رفته اند و عده ای دیگر حدس می‌زنند آنها در داخل بیمارستان هستند.

حراست اجازه ورود به کسی را نمی دهد، هر چه در توان داشتم گذاشتم تا از در ورودی خودم را به داخل بیمارستان برسانم. در سالن انتظار بیمارستان هم جو مانند بیرون در است همه غمبار و اندوهگین.؛ تعداد زیادی از دوستان دور و نزدیک و طرفدارانش گوشه و کنار ، بر زمین یا دیوار تکیه داده‌اند و شاید آهنگ‌های او را زیر لب با خود زمزمه می‌کنند وبه آرامی اشک می ریزند. حراست مدام سعی می کند تا مردم را از بیمارستان بیرون کند اما همه حالشان بد است و نمی‌پذیرند که باید با صدای خاطراتشان خداحافظی کنند.

چهل دقیقه از ورود ما گذشته بود ساعت نزدیک 11 صبح بود که شهرام شکوهی آمد و بلا فاصله وارد کافی شاپ بیمارستان شد. محمد علیزاده، بهروز نعمت الهی و مجید شهریاری در کافی شاپ بودند و با ورود شهرام شکوهی گویی داغ دلشان تازه شد و همه در آغوش یکدیگر گریه می‌کنند. تمام اینها را از پشت دیوار شیشه ای کافی شاپ شاهد هستیم و حراست بیمارستان حتی این اجازه را نمی دهد تا کسی وارد کافی شاپ شود.

زمان زیادی نگذشت تا هنرمندان از کافی شاپ خارج شدند و بعد از چند دقیقه آقای توتونچی، تهیه کننده کارهای مرتضی پاشایی و مدیر اجرایی موسسه ققنوس آمد و صحبتی با طرفداران پاشایی کرد و ضمن تشکر از مردم، درخواست کرد تا هواداران مرتضی پاشایی بیمارستان را ترک کنند تا برای دیگر بیماران مشکلی ایجاد نشود. بعد از اتمام صحبت توتونچی هنرمندان از بیمارستان خارج شدند. درحین خروج هنرمندان، شهرام شکوهی و محمد علیزاده دست بر گردن یکدیگر انداخته و با کمک هم از بیمارستان خارج شدند.

مرتضی حسینی مجری شبکه سه در حضور 400 نفر از طرفداران مرتضی پاشایی صحبتی کرد و از مردم خواست که بیمارستان را ترک کنند و در روز یکشنبه ساعت 9 صبح، جلوی در تالار وحدت مرتضی پاشایی را به خانه ابدی همراهی کنند. حسینی با وجود اینکه حال روحی خوبی نداشت از مردم تشکر کرد و ادامه داد: مرتضی در کنار ما ایستاده و امروز خوشحال است که دوست دارانش در اینجا به خاطر او جمع شده اند.

مرتضی حسینی با تاکید بر هزینه های درمانی سنگین مرتضی پاشایی گفت: متاسفانه از هیچ ارگانی خبری نبود. امیدوارم که دیگر شاهد این بی اعتنایی نباشیم. حسینی با اشاره به شایعاتی که قبل از مرگ مرتضی پاشایی در رسانه های غیررسمی پخش شده بود ادامه داد: نمی دانم چه بگویم. فقط متاسفم. هواداران مرتضی پاشایی، محمد علیزاده، شهرام شکوهی، بهروز نعمت الهی و دیگر بازیگران و خوانندگان به مرور بیمارستان را ترک کردند، اما بسیاری از مردم با نهایت ناباوری همچنان جلوی در بیمارستان اشک می ریختند.

همه از طرفداران پاشایی در خواست میکنند از جلوی بیمارستان بروند اما لحظه به لحظه به تعداد طرفداران افزوده میشود "یکی هست تو قلبم که هر شب واسه اون مینویسم و اون خوابه "جمعیت یکصدا میخواند صداها اوج میگیردو بغض ها تبدیل به اشک میشود . ترانه های پاشایی زمزمه میشود برخی قلک های محک را آورده اند و برای کودکان سرطانی کمک میگیرند باز هم میخوانند ترانه های پاشایی تمام نمی شود حالا نوبت جاده یک طرفه است شاید بیش از هزار نفر این ترانه را یکصدا می خوانند ساعت نزدیک 5 بعد از ظهر شده از صبح طرفداران پاشایی اینجا هستند اینجا ورودی بیمارستان بهمن است شمع ها حالا روشن میشوند هوا تاریک شده و باز جمعیت با در دست داشتن شمع ها میخواند :" دلی که تو تنها خداشی " مرتضی پاشو و ببین برایت میخوانند این را با گریه میکوید سی دی ها و عکسهای پاشایی دست به دست میچرخد نور دوربین موبایلها و شمع ها روی صورت های خیس از اشک میماند طرفداران این خواننده جوان هنوز هم در هوای سرد زمستان با صدای گرم خود برای پاشایی میخوانند : تو به جای منم داری زجر میکشی .....


کد مطلب: 60566

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/60566/همخواني-مردم-مرتضي-پاشایی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir