به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : ۶۰۷۵۳
آمریکا: به‌تنهایی نمی‌توانيم داعش‌را شکست‌دهيم

داعش یک آمریکایی دیگر را سر برید

گروه بين الملل: رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جریان سفری سرزده وارد عراق و با نیروهای آمریکایی مستقر در اين كشور دیدار کرد و گفت: این نیروها به نیروهای عراقی و کرد کمک کرده‌اند که کشورشان را به مکانی امن‌تر تبدیل کنند.
داعش یک آمریکایی دیگر را سر برید
ژنرال مارتین دمپسی که در سفارت آمریکا در بغداد سخن می‌گفت، تصریح کرد: فکر می کنم اکنون مبارزه با داعش به نقطه عطفی رسیده است. وی با اشاره به مبارزات آمریکا علیه داعش گفت که روند این مذاکرات ممکن است چندین سال به طول انجامد. او به هنگام ورود به بغداد گفت: مایل است شخصا تصویری از این امر داشته باشد که حمایت‌های نظامی ارتش آمریکا از نیروهای دولتی عراق و پیشمرگه‌های کرد در مبارزه علیه داعش چگونه پیش می‌رود. رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هم‌چنین افزود: می‌خواهد اطمینان حاصل کند که نیازهای ضروری، تدارک دیده شده و به درستی مورد استفاده قرار می‌گیرند. وي افزود: ورق در حال برگشتن علیه گروه داعش است. اعضای داعش نه جنگجویانی بلندقامت بلکه "مشتی آدم کوتوله هستند که با عقاید واقعا رادیکال این طرف و آن طرف می‌دوند." با این حال او تاکید کرد که آمریکا به تنهایی نمی تواند داعش را شکست دهد.

داعش یک آمریکایی دیگر را سر برید
گروه تروریستی داعش با انتشار فایلی تصویری اعلام کرد، پیتر کاسیگ، گروگان آمریکایی را اعدام کرده است. گفته می‌شود که اعدام وی در سوریه صورت گرفته است. کاسیگ پس از این که خدمت سربازی را در سال 2012 رها کرد، در سازمان امدادرسانی "سیرا" فعالیت می‌کرد تا این که توسط داعشی‌ها در دسامبر سال گذشته در سوریه دستگیر شد. پیشتر والدین این آمریکایی با درخواست از داعش برای آزاد کردن فرزندشان، از اقدامات انسانی و اسلام آوردن کاسیگ به عنوان حسن نیت وی در قبال اسلام یاد کردند تا با این شیوه مانع از اعدامش شوند.داعش پیشتر دو تبعه آمریکایی را که واشنگتن آنها را خبرنگار خوانده بود، سر برید.

در مجموع این پنجمین شهروند غربی است که توسط داعش به این شیوه اعدام می‌شود.دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس در واکنش به این ویدیو آن را اقدامی "نفرت‌انگیز" خواند. از سوی دیگر دولت انگلیس اعلام کرد، درباره گزارش‌هایی مبنی بر اینکه جلاد داعش موسوم به «جان جهادی» هفته گذشته در حمله نیروهای تحت رهبری آمریکا زخمی شده است، تحقیق می‌کند. این جلاد که فردی تبعه انگلیس است، پیشتر اقدام به کشتن چهار خبرنگار و کارمند امدادی انگلیسی و آمریکایی کرده بود.

داعش همچنین نوار ویدیویی دیگری بر روی سایت‌های وابسته به خود گذاشته است و در آن فیلم دست‌کم 15 مرد که دستان آنها بسته شده و همگی لباس‌های سرمه‌ای رنگ به تن دارند، دیده می‌شوند و به طور همزمان توسط اعضای داعش سر بریده می‌شوند. این اولین بار است که داعش به طور دسته‌جمعی سر قربانیان خود را از تن جدا می‌کند. داعش مدعی است که این افراد از نظامیان ارتش سوریه هستند.
مرجع : ايسنا