به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ساعت ۰۷:۴۴
کد مطلب : ۶۱۰۰۳

احضار مجدد سعید مرتضوی به دادسرا

گروه سياسي: در حالی که کمتر از یک هفته از تاییدحکم سعید مرتضوی در پرونده کهریزک در دیوان عالی کشور می گذرد، وی در ارتباط با پرونده تخلفات سازمان تامین اجتماعی به دادسرا احضار شد.
احضار مجدد سعید مرتضوی به دادسرا
مصطفی ترک همدانی یکی از سه وکیل شاکی در پرونده تامین اجتماعی با اعلام این خبر به ایرنا افزود: طبق احضاریه دادسرا، رییس سابق تامین اجتماعی باید روز سوم آذر ماه ( دوشنبه هفته آینده) برای پاسخگویی به برخی سئوالات در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت حضور یابد. این وکیل دادگستری اضافه کرد: پاسخ سازمان تامین اجتماعی، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور به استعلامات صورت گرفته از سوی شعبه بازپرسی در پرونده تخلفات تامین اجتماعی واصل شده و ضابط خاص پرونده نیز پاسخ خود را در خصوص تحقیقات داده است.

مرتضوی در ارتباط با پرونده کهریزک به انفصال دایم از خدمات قضایی و 5 سال انفصال از خدمات اداری محکوم شده بود که دیوان عالی کشور حکم شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران را ابرام کرد. مرتضوی بعد از تایید حکم مدعی شد، پرونده کهریزک پس از ختم رسیدگی در شعبه نهم دیوان عالی کشور به شعبه 38 برای صدور رای ارجاع شده و این امر غیر قانونی است.

حجت الاسلام محسنی اژه ای در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاونان قدیم و جدید پیشگیری از وقوه جرم قوه قضاییه در خصوص ادعای مرتضوی گفت: اینکه محکوم علیه اعتراض داشته باشد، مساله جدیدی نیست و این هم که پرونده از شعبه ای به شعبه دیگر برود امری بدیهی است و مصداق زیاد دارد. وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص ادعای دیگر مرتضوی درباره تخفیف به دو متهم دیگر این پرونده گفت: من هم این را شنیده ام اما حکم را ندیده ام. شنیده ام که به آنها مقداری تحفیف داده شده است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که آیا دیوانعالی کشور، می تواند رسیدگی ماهوی کند یا خیر گفت: حکم را هنوز ندیده ام اما براساس اختیارات بوده و کاری که انجام شده خلاف قانون نبوده است. معاون اول قوه قضاییه درباره ادعای مرتضوی که گفته بعد از ختم رسیدگی در شعبه نهم پرونده به شعبه 38 رفته است گفت: در دیوان عالی کشور، ختم رسیدگی معنا ندارد و چنین چیزی نیست.