کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نمايندگان بدانند مردم اعمالشان را زير نظر دارند

تصميمات پيامکي، بازي بهارستان با مردم!

30 آبان 1393 ساعت 10:51

مردم حق دارند از برخي نمايندگان که خود را دلسوز علم و دانش و دانشگاه مي‌دانند ولي در برابر بورسيه هاي غيرقانوني دم بر نياوردند بپرسند که با چه استدلالي فرجي دانا را کنار نهادند؟ در زمان فرجي دانا چه فتنه‌هايي رخ نمود و عيان شد؟


اسماعيل حسين‌پور


گروه مقالات: در يک جامعه مردم نهاد که اصل تفکيک قوا در آن نهادينه شده است، هر قوه اي بايد به وظيفه و رسالتش عمل کند و در اين راستا سؤال و تذکر و استيضاح حق مجلس است. در کشور ما نيز نمايندگان مردم در مجلس حق دارند از اختيارات قانوني خود در راستاي نظارت بيشتر بر قوه مجريه استفاده کنند، اما موکلان اين نمايندگان که آنها را راهي مجلس کرده‌اند هم حق دارند از نشستگان بر صندلي سبز بهارستان بپرسند که تصميمات‌شان بر چه مبنايي است؟

معيار «آري» و «نه» شان چيست؟ مردم حق دارند از برخي نمايندگان که خود را دلسوز علم و دانش و دانشگاه مي‌دانند ولي در برابر بورسيه هاي غيرقانوني دم بر نياوردند بپرسند که با چه استدلالي فرجي دانا را کنار نهادند؟ در زمان فرجي دانا چه فتنه‌هايي رخ نمود و عيان شد؟ فرجي دانا کدام خط قرمز را رعايت نکرد؟ باز حق دارند بپرسند که نيلي احمدآبادي را با کدام استدلال رد کرديد؟ آيا ناخرسندي از نظر دکتر روحاني درباره بورسيه‌ها و نظر ناسنجيده مشاور ايشان بايد در دادن رأي اعتماد اثرگذار باشد؟ پس «اخلاص در عمل» که اين همه از آن دم مي‌زنيم کجا رفت؟ چه زود درس بزرگ مولا علي (ع) و فروخوردن خشمش را از ياد برديم که:
گفت من تيغ از پي حق مي‌زنم بنده ي حقم نه مأمور تنم

روحاني با درک عميق از نياز دانشگاه وزير جديدي را معرفي کرده است، برخي نمايندگان مجلس وزير جديد را ناديده و برنامه هايش را ناشنيده با «دو دو» گفتن هايشان بر خلاف توصيه رهبرمعظم انقلاب، شأن مجلس را خدشه دار کردند و اين بداخلاقي بزرگ مجلس نهم، مردم را شگفت زده کرده است که چرا با رأي نياوردن يک وزير يک بار فرياد«الله اکبر» از بهارستان بر مي‌خيزد و يک بار براي وزير به مجلس نيامده فرياد«دو دو»بلند مي‌شود و اين بد اخلاقي هاي اوج گرفته در اين مجلس،شأن خانه ملت را در نگاه ژرف مردم پايين مي‌آورد و مردم مي‌پرسند: «در مجلس چه خبر است؟»

طنز تلخ اينجاست که برخي نمايندگان که خود را بيش از ديگران دلسوز دانشجو و دانشگاه مي‌نمايانند اين روزها تصميمات شان پيامکي شده است، وقتي شيوه برخي تصميم گيري ها در خانه ملت تا اين حد تنزل پيدا مي‌کند مردم حق دارند دچار حيرت شوند. شايد يکي از برکات اين رأي اعتماد به وزرا همين است که مردم به نيت برخي نمايندگان بيشتر واقف خواهند شد. انتظار مردم و نخبگان اين است که نمايندگان مجلس بدون نگاه بغض آلود برنامه ها و ديدگاه وزرا را بشنوند و بعد با حجت رأي دهند و يقينا هيچ کس بر اين رأي خردمندانه خرده نخواهد گرفت ولي زيبنده نيست برخي نمايندگان مجلس در روز معرفي وزير پيشنهادي با «دو دو» گفتن هاي خود فضاي مجلس را به سمتي سوق دهند که مردم احساس کنند بهارستان نشينان تصميمشان را از قبل گرفته اند.

نمايندگان مجلس نهم بايد خوب بدانند مردم با نگاهي عميق و دقيق نظرات آنها را مي‌شنوند و تحليل مي‌کنند، مردم خوب مي‌دانند دغدغه آنها و دغدغه ي نمايندگان شان چيست. مي‌گويند چگونه وزارت اطلاعات صلاحيت فردي را براي وزارت تأييد مي‌کند ولي برخي نمايندگان مجلس که بايد الگوي اخلاقي و رفتاري جامعه باشند با شتاب زدگي فرياد بر مي‌آورند و تحمل شنيدن سخنان يک وزير را ندارند تا مردم هم باور کنند که تصميمات مجلس بر معيار عقلانيت است و نه عصبانيت.


کد مطلب: 61088

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/61088/تصميمات-پيامکي-بازي-بهارستان-مردم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir