به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : ۶۱۲۴۸
داعش در کوبانی در مخمصه گیر افتاده است

آزادسازی بخش‌های زیادی از شمال موصل

گروه بين الملل: رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد: اولویت نظامی استراتژیک این کشور به گونه‌ای است که عراق در جایگاه نخست قرار دارد اما این راهبرد صرفا محدود به عراق نیست.
آزادسازی بخش‌های زیادی از شمال موصل
ژنرال مارتین دمپسی، در واکنش به انتقادهایی که درخصوص عدم وجود استراتژی مشخص از سوی واشنگتن در قبال داعش مطرح می‌شود، گفت: هدف آمریکا کاستن از توانایی و در نهایت از میان بردن داعش است که اکنون کنترل مناطق بسیاری را در عراق و سوریه به دست گرفته است. در واقع اکنون در سوریه به تعداد کافی نیروی نظامی برای مقابله با داعش وجود ندارد.

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا همچنین گفت: به این دلیل و برخی دلایل دیگر سوریه اکنون وضعیتی بسیار پیچیده‌تر در مقایسه با عراق دارد. اقدام کلیدی حفظ تمرکز راهبردی است.رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد: موضوع اصلی در کمپین مقابله با داعش تمرکز بر این موضوع است که باید چه کاری انجام دهیم تا نیروهای امنیتی عراق توانایی شکست داعش را به دست آورد. این موضوع زمانی محقق خواهد شد که اهل تسنن در عراق علیه اعضای داعش اقدام کنند. دمپسی با اعلام اینکه شانس موفقت عملیات نظامی که آمریکا هم اکنون در عراق انجام می‌دهد بسیار بیشتر از زمان جنگ علیه این کشور در سال 2003 است، افزود: آمریکا این بار نقش حمایت از نیروهای ملی را ایفا می کند.

اين در حالي است كه سفیر سابق آمریکا در سوریه خطاب به کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد که حملات هوایی آمریکا علیه گروه داعش در سوریه به بشار اسد، رییس‌جمهور این کشور کمک می‌کند، چرا که داعش با دولت اسد می‌جنگد! رابرت فوردادعا کرد: ما با مورد هدف قرار دادن مواضع داعش در شرق سوریه مستقیما در حال کمک کردن به دولت بشار اسد هستیم چرا که این واحدهای گروه داعش با مخالفان سوری مبارزه نمی‌کنند بلکه با دولت اسد در حال جنگ هستند!

داعش در کوبانی در مخمصه گیر افتاده است

هماهنگ‌کننده اقدامات ائتلاف نظامی به منظور مقابله با داعش در عراق و سوریه اظهار کرد: گروه داعش در شهر کوبانی به مخمصه افتاده است چراکه شبه‌نظامیان خود را در این شهر راهبردی در سوریه انباشته کرده تا به راحتی هدف بمباران ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا قرار بگیرند.

ژنرال جان آلن گفت: تاکنون در حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا بالغ بر 600 تروریست داعش کشته شدند و این گروه نهایتا در نبرد بر سر شهر کوبانی شکست خواهد خورد. ژنرال آلن اظهار داشت: گروه داعش از جهات زیادی در کوبانی خود را دچار مخمصه کرده است. داعش قصد داشت از کوبانی با شکست دادن نیروهای کردی که می‌خواهند کنترل این شهر را حفظ کنند، یک نماد برای خود بسازد.

ژنرال آلن خاطرنشان ساخت: عقب‌نشینی نهایی داعش از شهر کوبانی نشان خواهد داد که این گروه نتوانست به اهدافش دست پیدا کند. من فکر می‌کنم اگر آنها عقب‌نشینی کنند این حقیقتا نشان خواهد داد که ایده داعش در خصوص حمله برای کسب پیروزی سرانجام نقش بر آب شده است. زمان آن رسیده تا این مفهوم را که داعش شکست‌ناپذیر است از بین ببریم چراکه در حقیقت آنچه که ما فهمیده‌ایم این است که آنها بسیار شکست‌پذیر هستند.

آزادسازی بخش‌های زیادی از شمال موصل
منابع عراقی از آزادسازی مناطق گسترده تحت کنترل تروریست‌های داعش در شمال موصل و کشته و زخمی شدن شماری از طرف‌های درگیر در جریان عملیات پاکسازی این مناطق از تروریستها خبر دادند. نیروهای کرد پیشمرگ اعلام کردند که کنترل بخش زیادی از مناطق شمال موصل از جمله 3 شهر و 75 روستا و بسیاری از مناطق مسکونی را بدست گرفتند. جبار یاور، فرمانده نیروهای پیشمرگ با اعلام این خبر افزود: این نیروها توانستند بخش زیادی از این مناطق را با انجام عملیات برای بازپس‌گیری مناطق باقیمانده، از اشغال داعش آزاد کنند.

از سوی دیگر ریکوت حمه رشید، وزیر بهداشت منطقه کردستان عراق اعلام کرد که به دنبال وقوع یک انفجار انتحاری در مقابل ساختمانی در استان اربیل 4 تن کشته و 29 تن دیگر زخمی شدند. در پی وقوع انفجار انتحاری که یک ساختمان را در نزدیکی بازار القلعه در مرکز شهر هدف قرار داده بود، 33 تن کشته و زخمی شدند.
مرجع : ايسنا