به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۹:۴۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۶۱۴۹۷
روزنامه اطلاعات در یک نگاه

ملت ایران پیروز نهایی مذاکرات خواهد بود

گروه سیاسی: توافق ایران و 1+5 برای ادامه مذاکرات و برگزیدگان جایزه ادبی جلال آل احمد معرفی شدند تیترهایی که روزنامه اطلاعات روز سه شنبه با قلم درشت به آنها پرداخت.
ملت ایران پیروز نهایی مذاکرات خواهد بود
این روزنامه تیتر یک را به موضوع توافق ایران و 1+5 برای ادامه مذاکرات، اختصاص داد و نوشت: وزرای امورخارجه ایران و 6 کشور به همراه کاترین اشتون در پایان گفتگوهای خود، توافقنامه ژنو را برای 10 تیر ماه سال آینده تمدید کردند. براساس توافق صورت گرفته مذاکرات به زودی آغاز و در هفته‌های آینده برای دستیابی به توافق ادامه می‌یابد.

روزنامه اطلاعات در خبری دیگر با انعکاس عنوان برگزیدگان جایزه ادبی جلال آل احمد معرفی شدند، نوشت: آیین پایانی هفتمین دوره جایزه جلال آل احمد عصر دوشنبه سوم آذر در تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برگزاری این جایزه گفت: به نظر می‌رسد این جایزه در ستایش و اهمیت روایت برگزار شده، روایتی که با جان و روان ما آمیخته است. از کودکی وقتی می‌خواستند کار درستی را برای ما بیان کنند آن را با روایت می‌آمیختند، قرآن هم از همین روش استفاده کرده است.

‏این روزنامه در صفحه اخبار داخلی با بازتاب عنوان تعرفه اینترنت موبایل از ماه آینده ارزان می‌شود، نوشت: محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تشکیل جلسه کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی گفت: در گذشته نرخ GPRS ایرانسل هر کیلو بایت 5 ریال در ساعات اوج مصرف بود و برای همراه اول هر کیلو بایت 4 ریال اعمال می‌شد. وی ادامه داد: در گذشته نرخ اینترنت موبایل نسل 3 و نسل دو متفاوت بود. اما با تصمیمی که در این کمیسیون گرفته شد، نرخ همه خدمات از نسل 2 و 3 و بالاتر به هر کیلو بایت نیم ریال خواهد رسید.

رییس جمهوری: ملت ایران پیروز نهایی مذاکرات خواهد بود تیتر دیگر روزنامه اطلاعات است. حسن روحانی رییس جمهوری در یک گفتگوی تلویزیونی با تاکید بر این که آینده روشن است و پیروزی نهایی در مذاکرات هسته‌ای با ملت ایران خواهد بود، اظهارداشت: منطق ایران، مذاکره و گفتگو است و مذاکرات هسته ای با جدیت تا رسیدن به توافق نهایی ادامه می یابد.

این روزنامه در خبری با برجسته کردن بخش ایرانی کریدور ریلی ایران ـ قزاقستان هفته آینده افتتاح می‌شود، نوشت: سهم 88 کیلومتری ایران در خط آهن ایران ترکمنستان قزاقستان آماده افتتاح است که تا دوازدهم ماه جاری با حضور مقامات سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان به بهره برداری می‌رسد. عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در تشریح عملیات احداث زیرساخت‌ها و توسعه ریلی کشور اظهار داشت: یکی از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی، اتصال شبکه ریلی داخلی به خط آهن کشورهای همسایه در راستای توسعه هر چه بیشتر ترانزیت است.