به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۸ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۶۱۷۲۱
ابتکار در یک نگاه

بازتاب مهر تایید رهبر انقلاب بر تمدید مذاکرات

گروه سیاسی: روزنامه ابتکار در شماره روز شنبه تیترهای بازتاب مهر تایید رهبر انقلاب بر تمدید مذاکرات،برای اولین بار در تاریخ، همه ایرانیان بیمه شدند و سفر هاشمی به عربستان، راه حل موفقیت مذاکرات را انتخاب کرد.
بازتاب مهر تایید رهبر انقلاب بر تمدید مذاکرات
این روزنامه تیتر یک را به عنوان بازتاب مهر تایید رهبر انقلاب بر تمدید مذاکرات، اختصاص داد و نوشت: حضرت آیت الله خامنه‌ای روز پنج شنبه در دیدار با اعضای مجمع عالی بسیج و نمایندگان اقشار مختلف بسیج ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران تاکید کردند که با تمدید مذاکرات هسته‌ای مخالف نیستند. بیانات ایشان در رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای داشته است. خبرگزاری رویترز پس از پایان بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجمع عالی بسیج و نمایندگان اقشار مختلف بسیج در گزارشی نوشت: رهبر ایران روز پنج شنبه به وضوح مشخص کرد که از تمدید مذاکرات هسته‌ای حمایت می‌کند.

روزنامه ابتکار با انعکاس موضوع برای اولین بار در تاریخ، همه ایرانیان بیمه شدند، نوشت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، خبر داد که برای اولین بار در تاریخ ایران، همه ایرانیان بیمه شدند. وی همچنین ادعای تحریم نشدن ایران در زمینه دارو را دروغ خواند. دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی گفت: تعداد 300 قلم داروی کمیاب به 30 قلم کاهش یافت؛ البته ما هنوز هم مشکل داریم که این مشکلات در همه دنیا وجود دارد. برخی ادعا می‌کردند که در زمینه دارو و تجهیزات تحریم صورت نگرفته، اما این یک دروغ بود و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که دولت گذشته هم با آن مواجه بود.

این روزنامه با برجسته کردن عنوان سفر هاشمی به عربستان، راه حل موفقیت مذاکرات، نوشت: آیت الله وحید خراسانی در دیدار رییس دانشگاه آزاد، ماجرای نخستین دیدار خود با آیت الله هاشمی رفسنجانی را بازگو کرد. به گزارش تیک، معاون فرهنگی رییس دانشگاه آزاد، بخشی از سخنان آیت الله وحید خراسانی را در صفحه شخصی خود قرار داده، که متن آن در زیر می‌آید:آیت الله وحید خراسانی نکته‌ای درباره عدم نتیجه گیری در مذاکرات هسته‌ای متذکر شدند و گفتند اسراییل و سعودی از نتیجه مطلوب ممانعت کردند و راه قطعی این است که آقای هاشمی به عربستان سفر کند. چند بار تاکید کردند که باید این سفر انجام شود چون تنها شخصیتی که می‌تواند عربستان را مجاب کند آقای هاشمی است سفر او به نفع جهان اسلام و ایران است.

سقف تولید روزانه 30 میلیون بشکه‌ای اوپک ثابت ماند، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. اعضای اوپک در پایان نشست یکصد و شصت و ششمین نشست این سازمان در وین، تصمیم گرفتند سقف تولید روزانه 30 میلیون بشکه‌ای این سازمان را تثبیت کنند. بیژن زنگنه، وزیر نفت پس از ورود به وین گفت: صرف نظر از هر تصمیمی که در نشست وزرای اوپک گرفته شود، ایران تولید نفت خود را کاهش نخواهد داد، زیرا در حال حاضر به شکل قابل توجهی کمتر از ظرفیت خود تولید می‌کند.یکصد و شصت و ششمین نشست پشت درهای بسته وزیران نفت اوپک ساعت : بعد از ظهر پنجشنبه، آذر در وین اتریش آغاز به کار کرده بود.

این روزنامه با انتخاب موضوع مالیات بر ارزش افزوده در سال 94 افزایش نمی‌یابد، نوشت: براساس تصمیم گیری جدید کارگروه ویژه مالیات بر ارزش افزوده و تعیین تکلیف آن، نرخ این نوع مالیات در سال 94 افزایش نخواهد یافت. نرخ مالیات بر ارزش افزوده به عنوان یکی از تکالیف قانونی هر سال تعیین می‌شود و دولت طی چند سال گذشته این نرخ را اعلام کرده است و طبق قانون برنامه، هر سال یک درصد به نرخ مالیات بر ارزش افزوده اضافه می‌شود که این میزان با توجه به مصوبه مجلس در سال 93 به 2 درصد افزایش پیدا کرده است.