به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۵۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۹ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۶۱۸۶۴

روحانی، وحدت علیه ایران در دنیا را به هم زد

گروه سیاسی: نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس مذاکرات هسته ای را نقطه قوت دولت روحانی عنوان کرد و گفت: مذاکرات هسته ای با تعامل به نتیجه می‌رسد.
روحانی، وحدت علیه ایران در دنیا را به هم زد
مسعود پزشکیان در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند اظهار کرد: اگر ادبیات گفت وگو در مذاکرات هسته ای حاکم باشد نتیجه مطلوبی از مذاکرات را شاهد خواهیم بود، به نظر من با تعامل این مذاکرات نتیجه خواهد داد. وی با اشاره به اقدامات دولت سابق در نوع گفتمان خود با دنیا گفت: زمانی که بعد از هر قطعنامه‌ای، دولت سابق کف می‌زد هیچ منطقی این موضوع را قبول نمی کرد.

پزشکیان خاطر نشان کرد: دکتر روحانی وحدت علیه ایران را در دنیا برهم زده است ؛ ادبیات ما در دنیا تغییر یافته است و این خود قدم بزرگی در ارتباط با دنیا می باشد. اینکه وزرای کشور های مختلف بارها پای میز مذاکره با ایران می نشینند خود نشان‌دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران حرف خود را در دنیا می زند و نشان می دهد ما اهل گفت وگو هستیم. وی در خصوص ارتباط دولت و مجلس ابرازعقیده کرد: این موضوع مسئله ای دوسویه است و معتقد هستم مشکلی که در رای اعتماد وزیر علوم به وجود آمد مجلس کار منصفانه ای انجام نداد و مجموعه عوامل از جمله عدم هماهنگی سیاسی، تعاملی ، سهم‌خواهی و ... همه دست در دست هم دادند تا نتیجه بدست آمده بهترین نتیجه موجود نباشد چرا که معتقد هستم فرجی دانا بهترین گزینه برای وزارت علوم بود و مجلس در بحث وزیر علوم باخت. کار در وزارت علوم با کار در وزارت بهداشت و درمان بسیار متفاوت است و تا زمانی که وزیر بتواند بر شرایط حاکم شود دو سال نیز تمام شده است.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس خاطر نشان کرد: به نظرم حداکثر 70 نفر از نمایندگان مجلس در هیچ شرایطی نمی خواهند با دولت تعامل داشته باشند ولی روند موجود نشان می دهد دولت باید برخورد با نمایندگان را تغییر دهد. پزشکیان گفت: در مجلس برخی از افراد در خصوص هر مسئله ای و هر موضوعی از اقتصاد و کشاورزی گرفته تا فرهنگ و هنر اظهار نظر می کنند و این نشان از جهل یک فرد است که در هر زمینه ای اظهار نظر کند. وی نبود احزاب در کشور را متذکر شد و گفت: احزاب در کشور ما شکل نگرفته است چرا که اگر حزب وجود داشته باشد باید استراتژی مشخص نیز با دیدگاه های تعریف شده وجود داشته باشد و در کشور ما این موضوع وجود ندارد.

وی خاظر نشان کرد: نمی شود در کشور به کسی اجازه صحبت نداد تا از خود دفاع کند و این روند به نفع کشور نیست. پزشکیان ایجاد پتانسیل های اجتماعی را از ضروریات یک جامعه دانست و گفت: متاسفانه ما نتوانسته ایم در جامعه پتانسیل‌های اجتماعی ایجاد کنیم چرا که تشکیل گروه های اجتماعی برای مطالبه حقوق افراد در جوامع ضروری است. اگر این گروه ها شکل بگیرد سیاست گذار مجبور است حرف گروه را گوش دهد. ما باید تلاش کنیم به سمت زبان و نگاه مشترک حرکت کنیم و این موضوع در جامعه ما که کارهای جمعی به سختی انجام می شود بسیار مشکل است.

انتقاد پزشکیان از رشد بی رویه دانشگاه ها
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با انتقاد از رشد بی رویه دانشگاه‌ها گفت: اینکه در هر شهری دانشگاه ایجاد شود درست نیست و از ایجاد دانشگاه های متعدد دفاع نمی کنم. منطقه آذربایجان شرقی، مسعود پزشکیان همچنین در نشست مشترک با رییس دانشگاه صنعتی سهند اظهار کرد: امروزه دانشگاه هایی موفق هستند که توانسته اند با صنعت عجین شوند. وی تاکید کرد: ارتباط نزدیک دانشگاه و صنعت ضروری است و دانشگاه ها باید با صنعت ادغام شوند. وی گفت: دانشجویان برای کسب سواد کافی باید در دل صنعت باشند تا بتوانند به تمام معنا فارغ التحصیل شوند. وی افزود: فرد فارغ التحصیل باید سواد کافی برای انجام کارهای مورد نظر را داشته باشد اما متاسفانه ما شاهد هستیم که فارغ التحصیلان دانشگاه های ما بعد از فارغ التحصیلی در محیط کار شروع به یادگیری می کنند.
مرجع : ایسنا