به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۱۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۹ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۶۱۸۷۰

نگار جواهریان بهترین بازیگر زن ماردل‌پلاتا

گروه فرهنگ و هنر: جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره ماردل‌پلاتا در کشور آرژانتین در ادامه موفقیت‌های جهانی فیلم ایرانی «ملبورن» به نگار جواهریان، بازیگر این فیلم رسید.
نگار جواهریان بهترین بازیگر زن ماردل‌پلاتا
فیلم کردی/ترکی زبان «به‌صدای من برس» (وره دنگِ مین، با عنوان انگلیسی Come to My Voice) برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره ماردل‌پلاتا موسوم به «آستور طلایی» شد. این فیلم محصول مشترک ترکیه، آلمان و فرانسه و به کارگردانی حسین کرابی داستان دو زن کاملاً متفاوت از دو نسل را بازگو می‌کند که به نجات شخصی که پیوند دهنده آن دو است، می‌شتابند. در مراسم اختتامیه بیست‌و‌نهمین دوره جشنواره ماردل‌پلاتا که شنبه شب در این شهر ساحلی در شرق کشور آرژانتین برگزار شد، نگار جواهریان بازیگر فیلم ایرانی «ملبورن» اولین فیلم بلند نیما جاویدی، برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد. این فیلم ایرانی که اولین بار در یک بخش فرعی جشنواره ونیز به تماشاگران بین‌المللی معرفی شده، تاکنون در چندین جشنواره درخشیده و از جمله دو هفته پیش برنده جایزه هرم طلایی سی‌و‌ششمین دوره جشنواره قاهره شده است.

«ملبورن» پیش از آن هم برنده جایزه بهترین فیلم‌نامه بیست‌و‌پنجمین دوره جشنواره فیلم استکهلم و جایزه ویژه هیأت داوران استکهلم برای فیلمبرداری (هومن بهمنش) و نامزد جایزه بهترین فیلم‌نامه هشتمین دوره جشنواره آسیاپاسیفیک شده بود. «ملبورن» با بازی پیمان معادی، نگار جواهریان و مانی حقیقی داستان زوج جوانی را بازگو می‌کند که برای سفر به استرالیا برنامه‌ریزی کرده‌اند و پیش از سفر با مشکلی غیر منتظره در خانه مواجه می‌شوند. جایزه بهترین بازیگر مرد این دوره جشنواره ماردل‌پلاتا به پارک جون بوم بازیگر فیلم «زنده» محصول کره جنوبی رسید. ماتئو آمالریک، بازیگر و فیلم‌ساز فرانسوی برای کارگردانی فیلم «اتاق آبی» جایزه بهترین کارگردانی جشنواره مادل‌پلاتا را دریافت کرد و آلیس روهرواچر، نویسنده و کارگردان ایتالیایی جایزه بهترین فیلم‌نامه را برای فیلم «شگفتی‌ها» به خود اختصاص داد. بیست‌و‌نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ماردل‌پلاتا در فاصله روزهای 22 تا 30 نوامبر (1 تا 9 آذر) در شهر ماردل‌پلاتا در آرژانتین برگزار شد.
مرجع : آنا