به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۰ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۶۱۹۵۰
درپی طرح آلوده بودن نارنگی پاکستانی به کرم کشنده؛

مهاجران: نارنگی‌های موجود در بازار ایرانی هستند

گروه اقتصادی: با توجه به مطرح شدن موضوعاتی مبنی بر ورود نارنگی پاکستانی به کشور و آلوده بودن آن به نوعی کرم کشنده، رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران تصریح کرد: واردات میوه ممنوع است و نارنگی‌های موجود در بازار ایرانی هستند. از سوی دیگر اکنون فصل نارنگی پاکستانی نیست لذا این میوه قاچاقی هم نمی‌تواند وارد شود چون نارس است.
مهاجران: نارنگی‌های موجود در بازار ایرانی هستند
حسین مهاجران گفت:‌ در حال حاضر نارنگی شمال با عنوان " انشو " که نژاد آن ژاپنی است و نارنگی " یافا " که نژاد آن الجزایری است، در بازار عرضه می‌شود. وی افزود: ورود نارنگی پاکستانی با توجه به ممنوعیت واردات میوه صحت ندارد و اگر هم در برخی رسانه ها عنوان می‌شود که به صورت قاچاق وارد شده، با توجه به نارس بودن آن، این موضوع صحت ندارد چون فصل نارنگی پاکستانی عید نوروز است. مهاجران در بخشی از سخنان خود در مورد صادرات میوه و با بیان اینکه صادرات کمی در این بخش داریم، بیان کرد: در فصل تابستان هندوانه و سیب‌زمینی صادر می‌شود و در پاییز نیز انار به کانادا و ژاپن و کیوی، سیب، فرنگی‌جات و نارنگی نیز به روسیه صادر می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران همچنین درباره قیمت میوه‌ها گفت: قیمت اغلب میوه‌ و سبزیجات در میادین میوه و تره بار نسبت به هفته گذشته بدون تغییر مانده و برخی اقلام همچون پرتقال، لیموشیرین، خیار و سیب‌زمینی 200 تا 500 تومان افزایش قیمت دارند. وی در پاسخ به اینکه همچنان گران‌فروشی در برخی مغازه های سطح شهر ادامه دارد، گفت: مصادیق گران‌فروشی در میوه‌فروشی‌ها باید گزارش شود؛ نه اینکه فقط با اتهام زدن به واحدها، آن‌ها به گران‌فروشی محکوم کنیم.
مرجع : ایسنا