به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۴ ساعت ۰۰:۲۳
کد مطلب : ۶۲۳۷۳
عقب نشيني از سیاست سخت‌گیرانه

استرالیا به پناهندگان ویزای محدود می‌دهد

گروه جامعه: دولت استرالیا از سیاست سخت‌گیرانه خود در قبال پناهندگان غیرقانونی به این کشور دست برداشته است و بر مبنای لایحه در آستانه تصویب در این کشور پناهجویان در استرالیا می‌توانند ویزای سه‌ساله کاری از این کشور دریافت کنند.
استرالیا به پناهندگان ویزای محدود می‌دهد
برمبنای این لایحه پناهجویان پس از پایان این مدت در صورت پایان یافتن دلیل پناهندگی‌شان باید به کشورشان بازگردند. هنوز مشخص نیست که دولت استرالیا به چند پناهجو ویزا خواهد داد. لایحه ارائه‌شده به پارلمان استرالیا در نظر گرفته است که ویزای پناهجویان سه ساله باشد، اما اگر پناهجویان حاضر باشند در مناطقی زندگی و کار کنند که احتیاج مبرمی به نیروی کار وجود دارد، می‌توانند ویزای پنج ساله دریافت کنند.

دولت محافظه‌کار استرالیا اعلام کرده است که به هیچ وجه حاضر به دادن ویزای نامحدود به پناهجویان نیست و آنها پس از پایان دوران اقامت خود در استرالیا باید در صورت امکان خاک این کشور را ترک کنند. رسانه‌های استرالیا اعلام کرده‌اند که این لایحه بخت بسیاری برای تصویب در سنای این کشور را دارد. اکثریت نمایندگان سنای استرالیا موافقت خود را با این قانون اعلام کرده‌اند. تاکنون دو لایحه در این رابطه با مخالفت نمایندگان روبرو شده و تصویب نشده است.

دولت استرالیا تاکنون به شدت از ورود پناهجویان به خاک این کشور جلوگیری می‌کرد. کشتی‌های نیروی دریایی استرالیا قایق‌های پناهجویان را مجبور به خروج از آب‌های این کشور می‌کرد و این پناهجویان در آب‌های بین‌المللی رها می‌شدند. استرالیا همچنین بسیاری از پناهجویان به این کشور را به اردوگاه‌هایی در کشور پاپوآ گینه نو، در شمال این کشور یا در مجمع‌الجزایر نائورو منتقل می‌کرد.
مرجع : دويچه وله