به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۶۲۷۸۵
شرق در یک نگاه

دل نگران‌ها؛ تازه به دوران رسیده هستند

گروه سیاسی: روزنامه شرق در شماره روز دوشنبه در صفحه نخست عنوان های دل نگران‌ها؛ تازه به دوران رسیده هستند و 16 آذر؛ از جنسی دیگر را بررسی کرد.
دل نگران‌ها؛ تازه به دوران رسیده هستند
این روزنامه تیتر یک را به موضوع دل نگران‌ها؛ تازه به دوران رسیده هستند، اختصاص داد. حسن روحانی رییس جمهوری در مراسمی که به مناسبت روز دانشجو در سالن رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، با بیان این که صدها و هزاران شرکت منتظر شرایط آینده هستند تا وارد ایران شوند و کشور را به لحاظ سرمایه تامین کنند، خاطر نشان کرد: اما عده‌ای از این وضع خوشحال نیستند. آنها باید از منافع زودگذر خود بگذرند. سیاست خارجی ما هر چه موفق شود نفع آن به همه مردم می‌رسد. آنهایی که امروز مسوول سیاست خارجی هستند افرادی انقلابی بوده و بعضا چهره‌هایی هستند که سوابق آنها در انقلاب به روزهای اول آن باز می‌گردد. وی در ادامه گفت: عده‌ای تازه به دوران رسیده که ما هم به آنها احترام می‌گذاریم لازم نیست نسبت به آینده و ارزش‌های اسلام و انقلاب دل نگران باشند.

روزنامه شرق به عنوان 16 آذر؛ از جنسی دیگر اشاره کرد. تالار چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران آنقدر از جمعیت پر شده بود که 10 دقیقه از ساعت دو گذشته، درهای تالار را بستند. فوجی از دانشجویان پشت درهای بسته مانده بودند و قرار بود برنامه ویژه 16 آذر را از مانیتور نصب شده در راهروی دانشکده فنی مشاهده کنند. علی مطهری و مصطفی معین سخنرانان این برنامه بودند.

این روزنامه در خبری جزییات فساد بانکی 12 هزار میلیارد تومانی را برجسته کرد. ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی با تشریح جزئیات فساد جدید 12 هزار میلیارد تومانی بانکی گفت: پس از کشف این سوء جریان در اواخر 6 ماهه نخست سال 92 در سیستم بانکی، مساله تحت کنترل قرار گرفت و مراجع قضایی در جریان قرار گرفتند. وی با بیان اینکه 12 هزار میلیارد تومان، حجم سوء استفاده نیست بلکه گردش عملیاتی است که اتفاق افتاده است، توضیح داد: 70 میلیارد تومان بیشترین مبلغی بوده که در اختیار سوء استفاده کنندگان قرار گرفته بود اما چون گردش داشت چنین حجمی را از عملیات بانکی ایجاد کرده است.

رفع تصرف از 772 هکتار مناطق حفاظت شده، تیتر دیگر روزنامه شرق است. معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آخرین وضعیت 140 پرونده زمین خواری در کشور از رفع تصرف از 772 هکتار مناطق حفاظت شده در سه ماه گذشته خبر داد. وی با اشاره به تشکیل شورایی برای مقابله با زمین خواری در دولت اظهار کرد: در این شورا من به عنوان رییس سازمان محیط زیست نیز حضور دارم و با این که در گذشته این پرونده‌ها مخفی بود اما در حال حاضر در مرحله پیگیری قضایی قرار گرفته است.