به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۶۲۹۲۰

ناتالی پورتمن نیز «جابز» را کنار گذاشت

گروه فرهنگ و هنر: پس از کریستین بیل که اندکی بعد از ورود به پروژه سینمایی زندگینامه «جابز» مدیر عامل فقید شرکت اَپل کنار کشید، نوبت به ناتالی پورتمن رسید که همین رفتار را درپیش بگیرد.
ناتالی پورتمن نیز «جابز» را کنار گذاشت
فیلم «جابز» در ادامه به مانع برخوردن‌های یکی، دو ماهه اخیرش با مشکل کنار کشیدن بازیگر زن نقش اصلی رو به‌رو شد. به نوشته ورایتی ناتالی پورتمن که پیش ازروزهای موسوم به شکرگزاری مشغول مذاکره با شرکت یونیورسال تهیه‌کننده و دنی بویل کارگردان برای پیوستن به پروژه «جابز» بود، ناگهان در روز دوشنبه اعلام کرد که دراین پروژه حضور نخواهد داشت.

فیلم‌ «جابز» قرار است با فیلم‌نامه‌ای که آرون سورکین نویسنده فیلم‌نامه‌های «شبکه اجتماعی» و «مانی‌بال» درباره زندگی استیو جابز، بنیانگذار فقید شرکت اَپل نوشته و آن را در سه پرده تنظیم کرده است، ساخته شد. استیو جابز در این فیلم‌نامه در حال آماده شدن برای سه نقطه‌عطف زندگی خود و شرکتی است که آن را بنیان‌گذاری کرده است. مایکل فاسبندر آلمانی، بازیگر «اراذل بی‌آبرو»، «پرومتئوس» و «دوازده سال بردگی» نقش استیو جابز را بر عهده دارد و سث روگن، بازیگر «مصاحبه» نیز در نقش استیو ووزنیاک همکار جابز در بنیانگذاری شرکت اَپل ظاهر می‌شود.

فیلم «جابز» مدت‌هاست که در برزخ تولید شدن یا نشدن قرار گرفته و مدام نقل محافل خبری و رسانه‌ای شده است. سه هفته پیش اعلام شد که اصلاً فیلم «جابز» ممکن است ساخته نشود و بعد، استودیو یونیورسال آن را از تهیه‌کننده قبلی، شرکت سونی تحویل گرفت. پیش از مایکل فاسبندر که در حال حاضر قرار است نقش استیو جابز را بازی کند، اعلام شده بود که کریستین بیل این نقش را ایفا می‌کند اما او نیز بعد از یک هفته کناره‌گیری کرد. قبل از کریستین بیل نیز از لئوناردو دی‌کاپریو به‌عنوان نامزد احتمالی ایفای نقش جابز سخن به‌میان آمده بود و همچنین پیش از دنی بویل، قرار بود دیوید فینچر این فیلم را کارگردانی کند که قبل از آن نیز فیلم برنده جایزه اسکار «شبکه اجتماعی» را با فیلم‌نامه سورکین درباره زندگی مارک زاکربرگ بنیانگذار فیس‌‌بوک ساخته بود.

این فیلم اگر ساخته شود، دومین فیلم با عنوان «جابز» است که ساخته می‌شود. فیلم قبلی را جاشوا مایکل استرن کارگردانی کرد و اشتون کاچر در آن نقش استیو جابز را بازی کرد. پروژه همچنان قرار است در بهار کلید بخورد و تهیه‌کنندگان به دنبال بازیگر زن نقش اصلی می‌گردند. علت کناره‌گیری ناتالی پورتمن، بازیگر «لئون»، «جنگ‌های ستاره‌ای» اپیزود 1 تا 3، «کوهستان سرد» و «قوی سیاه» برنده جایزه اسکار از فیلم اعلام نشده است.
مرجع : آنا