به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۳۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۶۳۰۳۱
اعتماد در یک نگاه

وزیراطلاعات: ماموربه نیت​خوانی افراد نیستیم

گروه سیاسی: روزنامه اعتماد در شماره روز چهارشنبه عنوان‌های برنامه ایجاد ٥٠٠ هزارشغل و رو در رویی اصغرزاده - الله کرم را انتشار داد.
وزیراطلاعات: ماموربه نیت​خوانی افراد نیستیم
این روزنامه تیتر یک را به موضوع برنامه ایجاد ٥٠٠ هزار شغل، اختصاص داد و عنوان کرد: این نخستین باری نیست که در ایران اعتباری ویژه برای ایجاد اشتغال اختصاص داده می‌شود. نه تنها در دولت نهم و دهم، بلکه پیش از این نیز طرح های ویژه‌ای برای حل بحران بیکاری در دستور کار قرار گرفت. براساس برآوردهای صورت گرفته مقرر است در سال ١٣٩٤ حداقل ٥٠٠هزار شغل ایجاد شود. هزار میلیارد تومانی که در قالب لایحه بودجه پیش بینی شده قرار است به ایجاد شغل برای جوانان کمتر از ٣٠ سال اختصاص یابد تا بتواند سهم بیکاری جوانان را نسبت به کل جمعیت تا حدی کاهش دهد.

روزنامه اعتماد به موضوع رو در رویی اصغرزاده - الله کرم، پرداخت و نوشت: روز سه شنبه مناظره‌ای بین ابراهیم اصغرزاده و حسین الله کرم به همت سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار برگزار شد. محور این مناظره بر اساس اعلام قبلی دانشجوی سیاسی بود اما پشت میز مناظره کمترین بحث طرفین، دانشجوی سیاسی بود. حسین الله کرم یک طرف مناظره بود و حالادیگر خود را استاد دانشگاه معرفی می‌کند و به جماعتی که منتظر مناظره‌اند قول می‌دهد از فضای جبهه و جنگ فاصله بگیرد تا بتواند آکادمیک حرف بزند. او همچنان در میان کسانی نیست که از رای سال ٨٤ به احمدی نژاد ناراضی‌اند یا رای سال ٨٨ را از سر ناچاری تعبیر می‌کنند. او پای رای هشت ساله خود ایستاده است و در مناظره هم از همان شیوه رییس جمهور محبوبش استفاده می‌کند. یک سوی مناظره هم ابراهیم اصغرزاده از کسانی است که از دیوار سفارت آمریکا بالارفتند.

او امروز از اصلاح طلبان نام آشنایی است که اگرچه نمایندگی مجلس و عضویت در شورای شهر را در کارنامه سیاسی‌اش دارد اما همچنان با همراهی‌اش با دانشجویان خط امامی که آن سال‌ها دست به تسخیر سفارت آمریکا زدند شناخته می‌شود، موضوعی که بارها و حتی در این مناظره هم از آن اعلام پشیمانی کرده است. مناظره روز سه شنبه یادآور مناظره جنجالی انتخابات ٨٨ بود. الله کرم با یک پوشه آمد و نیامده عکسی رو کرد تا با کنایه به لیبرال شدن اصغرزاده، او را به شروع به مناظره دعوت کند.

وزیر اطلاعات: مامور به نیت خوانی افراد نیستیم، تیتر دیگر این روزنامه است. سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات عنوان کرد: از نگاه دولت تدبیر و امید هر فردی که برای توسعه کشور و استان تاثیرگذار باشد، فضای کار برای خدمت به مردم برایش فراهم خواهد بود. تمام گروه‌ها و احزاب سیاسی در کشور باید در جهت هم افزایی تلاش کنند، چرا که ما در جمهوری اسلامی ایران زیر لوای ولی فقیه و رهبری و به تعبیر رییس جمهوری زیر یک پرچم برافراشته و آن هم رهبر معظم انقلاب خدمت می‌کنیم. رعایت حق الناس برای نیروهای اطلاعاتی، قضایی و انتظامی ما بسیار مهم است و ما که بیشتر با مردم سر و کار داریم، باید رعایت حق الناس را در دستور کار خود قرار دهیم. ما مامور نشده‌ایم که نیت خوانی کنیم، بلکه ما که با حق الناس سر و کار داریم باید دقت عمل بیشتری در رفتارمان داشته باشیم تا حقی از کسی ضایع نشود.

روزنامه اعتماد با انعکاس موضوع 10 پیشنهاد روحانی علیه خشونت، نوشت: نخستین کنفرانس بین المللی جهان علیه خشونت و افراطی گری روز گذشته با سخنرانی رییس جمهور کشورمان آغاز شد. در ابتدای این مراسم محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان میزبان این کنفرانس به مهمانان خوش آمد گفت. جت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در کنفرانس بین المللی جهان علیه خشونت و افراطی گری که در سالن اجلاس سران و با حضور نمایندگانی از بیش از 40 کشور جهان برگزار شد، گفت: استقبال جهانی از ایده جهان علیه خشونت و افراطی گری و تصویب آن در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با رای قاطع کشورهای جهان، میزان ضرورت و اهمیت پرداختن به مقوله خشونت در جهان را نشان می دهد.

روحانی اظهارداشت: گر چه همکاری‌های گسترده اقتصادی و تعامل سیاسی در بخش های مهمی از نظام بین الملل، خشونت و افراطی‌گری را کاهش داده ولی در عین حال متاسفانه در بخش‌های دیگری از جمله منطقه خاورمیانه خشونت همچنان حضور دارد و بعضا به طور روزانه جان ده‌ها کودک و زن و مرد را می‌گیرد. رییس جمهور در ادامه 10 پیشنهاد را برای مبارزه فوری با تروریسم و افراطی گری جاری در منطقه و جهان اعلام کرد.

این روزنامه با بازتاب عنوان حضور یک میلیون ایرانی در راهپیمایی اربعین، نوشت: نجف در این روزها حال و هوای دیگری دارد و برای زیارت اربعین زایران آماده می‌شود. آن گونه که از خبرها بیرون می‌آید، شهر نجف پر است از زایرانی که در گوشه گوشه این شهر اسکان موقت یافته‌اند تا برای روز اربعین آماده شوند. برای مراسمی که هنوز نیامده بوی شکوه و جلالش می آید. کمی آن طرف‌تر زایران ابتدا به زیارت دیگر مولای خود می‌روند تا ابتدا به او برای چهلمین روز شهادت فرزندش تسلیت بگویند. همه چیز برای استقبال از زایرانی که باید چند روز دیگر به کربلابرسند آماده شده است. مسوولان ایرانی یک به یک در حال رساندن خود به کربلاهستند. پیاده روی امسال بدون شک با هر سال متفاوت است و این تفاوت از یکی 2 هفته پیش به چشم آمده است. می‌گویند در نجف که مقدمه یی برای رسیدن به کربلااست خبری از سرمای هر سال نیست و گویا همه چیز برای استقبال از زایران آماده است تا گرمای امسال این مراسم بیشتر از هر سال باشد و همه زایران را برای پیاده روی به کربلاآماده کند.