به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۳۴
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۱ ساعت ۲۳:۳۲
کد مطلب : ۶۳۲۰۶

اسیدپاشی یک فلسطینی به ۵ اسرائیلی

گروه بين‌الملل: بر اثر حمله مردی فلسطینی با مایعی شیمیایی که گمان می‌رود اسید بوده، روز جمعه پنج عضو یک خانواده اسرائیلی در کرانه باختری مجروح شدند.
این پنج یهودی مجروح شامل یک مرد و چهار کودک هستند. بلافاصله پس از این رویداد، فرد مهاجم در محل ایست و بازرسی جنوب بیت المقدس توسط یک غیرنظامی به ضرب گلوله مجروح شد.  لوبا سامری، سخنگوی پلیس اسرائیل احتمال داده که مایع استفاده شده در این حمله اسید بوده است.

تأکید حماس بر «مقاومت مسلحانه»

اداره امور آوارگان جنبش مقاومت اسلامی(حماس) اعلام کرد، مقاومت به تمام شیوه هایش به ویژه «مقاومت مسلحانه» بهترین و کارسازترین راه برای آزادسازی سرزمین فلسطین و بازگشت آوارگان به شهر و دیارشان است. به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش حماس در بیانیه ای به مناسبت شصت و ششمین سالروز صدور قطعنامه 194مجمع عمومی سازمان ملل درخصوص حق بازگشت آوارگان فلسطینی خاطرنشان کرد، باوجود صدور این قطعنامه، ملت فلسطین سالهاست با آوارگی و رنج و محنت های فراوان در خارج از سرزمین خود دست و پنجه نرم می کند.

حماس تاکید کرد، سازمان ملل دربرابر بازگرداندن آوارگان فلسطینی به شهر و دیارشان و حمایت از آنها در مقابل دشمن صهیونیستی مسئول است و تا زمان بازگشت آوارگان، باید به آنها امدادرسانی کند. حماس تصریح کرد که جلوگیری رژیم صهیونیستی از بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و دیار خود از زمان توقف جنگ سال 1948 تا به امروز، نقض صریح قوانین بین المللی و به چالش کشیدن جامعه بین الملل به شمار می رود و بر همین اساس، این رژیم باید به آوارگان فلسطینی به دلیل رنج و محنت های روحی و مشکلات مادی مربوط به این سالها غرامت پرداخت کند.

اداره امور آوارگان جنبش حماس خاطرنشان کرد که سازمان ملل عضویت رژیم صهیونیستی را به شرط پایبندی به قطعنامه ها و توافقنامه های بین المللی پذیرفته اما این رژیم هرگز به این توافقنامه ها پایبند نبوده است، بنابراین سازمان ملل باید به مسئولیت های خود عمل کرده و سران این رژیم را محاکمه و مجازات کند.

حماس در این بیانیه، بر بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین های خود همانند یک ملت و نه همچون افرادی خسارت دیده در جریان جنگ، تاکید و تصریح کرد، هیچیک از راه حل هایی که معضل آوارگان فلسطینی را به مذاکرات سازش یا حل منازعه فلسطین مرتبط می سازد، پذیرفتنی نیست. حماس همچنین از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست به آرمانها، اصول ملی و حقوق ثابت و غیرقابل تصرف ملت فلسطین به ویژه حق بازگشت آوارگان که حقی فردی و دسته جمعی است، پایبند باشد. حماس از سازمان ملل نیز خواست با عدالت با رژیم صهیونیستی برخورد کند و این رژیم را به سزای جنایت هایش علیه ملت فلسطین برساند.