به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۳ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۶۳۳۳۴
طرح جدید برای مرخصی زایمان فرهنگیان؛

رشد 23درصدی بودجه آموزش و پرورش در لایحه 94

گروه جامعه: وزیر آموزش و پرورش ضمن اعلام رشد 23 درصدی بودجه این وزارتخانه در لایحه بودجه سال 94 اظهارکرد: البته تبصره‌هایی در مجلس به تایید و تصویب رسیده که اگر قطعی شود این رقم خیلی بیشتر است.
رشد 23درصدی بودجه آموزش و پرورش در لایحه 94
علی اصغر فانی در حاشیه مراسم آغاز هفته پژوهش که در هنرستان آزادی فلسطین منطقه هفت آموزش و پرورش برگزار شد، در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی حمایت آموزش و پرورش از دانش آموزان پژوهشگر اظهارکرد: آموزش و پرورش در قالب پژوهش سراهایش از دانش آموزان پژوهشگر حمایت می‌کند. وی افزود:‌ در حال حاضر 401 پژوهش‌سرای دانش آموزی در سراسر کشور داریم و در تلاش هستیم تا آخر دولت یازدهم در هر منطقه آموزشی یک پژوهش سرا ایجاد کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره چگونگی حمایت از معلمان پژوهشگر و تاثیر این پژوهش‌ها در رتبه بندی معلمان اظهار کرد: آن دسته از معلمان که نوآوری در روش آموزش و تدریس داشته باشند و پژوهش‌هایی در زمینه‌های مرتبط با آموزش و پرورش انجام داده باشند در لایحه رتبه بندی معلمان دارای اختیار بالاتری هستند. فانی افزود: در حال حاضر لایحه رتبه بندی معلمان تدوین و آیین نامه‌اش در حال تنظیم است که پس از اتمام آن به صورت صریح می‌توان درباره موارد مختلف اعلام نظر کرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در روز میلاد پیامبر اکرم (ص) جشنی برگزار و در آن از معلمان تقدیر می‌شود، گفت: آن دسته از معلمان که فراتر از وظایف خود تلاش می‌کنند همانند معلم مریوانی و لرستانی که جان خود را برای نجات دانش آموزش از دست داد، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. فانی درباره رشد بودجه آموزش و پرورش درلایحه بودجه سال 94 گفت: رشد بودجه آموزش و پرورش در سال 94، 23 درصد است البته تبصره‌هایی در مجلس به تایید و تصویب رسیده که اگر قطعی شود این رقم بیشتر خواهد شد.

وی درباره ابلاغ آیین نامه افزایش مرخصی زایمان زنان فرهنگی از شش به 9 ماه و روشهای جبران کمبود نیرو اظهار کرد: کمبود نیرو و جدا شدن معلم در طول سال تحصیلی از مدرسه از جمله مواردی است که اجرای طرح را به تعویق می‌انداخت؛ اما با توجه به نیاز همکاران به مرخصی به این نتیجه رسیدیم که این طرح را اجرا کنیم که به طبع مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. وی افزود: با ساماندهی نیروی انسانی که از سال گذشته آغاز کردیم بخش عمده‌ای از کمبودها جبران شد و بخش دیگر از طریق پرداخت اضافه کار به معلمان جبران خواهد شد. فانی به طرح ویژه مرخصی زایمان فرهنگیان اشاره و اظهار کرد: اکنون در حال کار بر روی این طرح هستیم که ابعاد مختلفی دارد و مطالعات آن از شش ماه گذشته آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال به سرانجام برسد.
مرجع : ایسنا