به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۳ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۶۳۳۳۶
ابتکار در یک نگاه

چهره آراسته نظام به دنیا نشان داده شود

گروه سیاسی: بزرگترین همایش بشری تاریخ، هاشمی کم کسی نیست و بازجویی از 191 هزار نفر سرخط خبرهای روزنامه ابتکار در شماره روز یکشنبه است.
چهره آراسته نظام به دنیا نشان داده شود
این روزنامه تیتر یک را با عنوان بزرگترین همایش بشری تاریخ، اختصاص داد و نوشت: همزمان با اربعین حسینی، کربلا شاهد بزرگترین همایش بشری معاصر بود که در طی آن جمع کثیری از زایران و عاشقان سیدالشهدا(ع) از نقاط مختلف دنیا خود را به سرزمین نینوا رساندند تا عزادار سرور و سالار شهیدان باشند. زایران حسینی پس از قرآئت زیارت اربعین حسینی، در حالی رفته رفته به موطن خود باز می‌گردند که دل هایشان را در صحن و سرای اباعبدالله الحسین(ع) و قمر بنی هاشم(ع) جا می‌گذارند. چهل منزل است که دنیا زیبا ترین صحنه‌ها را در پیش چشمان عقیله بنی هاشم زینب کبری(س) به تصویر می‌کشد.

چهل روز است که خواب از چشمان کودکان و زنان کاروان سیدالشهداء(ع) ربوده شده و دل‌های بی قرار آنان، آنگاه که سر بر روی مزارهای بی سر شهدایشان می‌گذارند آرم می‌گیرد.کربلا چه خوشبویی ای خاک؛ که امیرالمومنین(ع) در وصفت این گونه فرمود که در روز محشر قومی از تو به پاخیزند که بدون حساب روانه بهشت می‌شوند.

روزنامه ابتکار با برجسته کردن موضوع هاشمی کم کسی نیست، نوشت: حجت الاسلام سید حسن خمینی که به منظور شرکت در سومین یادمان رحلت عالم مجاهد، آیت الله حاج شیخ محمد هاشمیان به رفسنجان سفر کرده بود، در جمع فعالان سیاسی استان کرمان اظهار کرد در فرهنگ اسلام تقوا و سابقه ایمان معیار تمایز میان افراد شناخته می‌شود؛ چنان که در قرآن نیز کسانی که قبل و بعد از فتح ایمان آورده‌اند یکسان تلقی نشده‌اند.

یادگار امام با تاکید بر این که کسانی که بنای ارزش گذاری دارند باید حواسشان به این تمایز باشد؛ گفت: البته همراهان بعد از فتح آدم‌های بدی نیستند مخصوصا این که برخی از آن‌ها جوان هستند و آن زمان نبودند. اما برخی از کسانی که تازه از راه رسیده‌اند، با بمباران تبلیغاتی برخی چهره‌های قدیمی را منکوب می‌کنند. به عنوان مثال آیت الله هاشمی رفسنجانی کم کسی نیست. او زیر تیغ اعدام رفته بود و با لطف خدا از زیر تیغ بیرون آمد. ایشان به خاطر تبلیغ امام میان حوزویان در قم به وزیر خارجه امام مشهور بود. اکنون ممکن است اختلاف سلیقه‌ای پیش بیاید، اما اینکه از ابتدا کسی را نفی کنیم صحیح نیست.

این روزنامه به انعکاس موضوع بازجویی از 191 هزار نفر، پرداخت: در حالی که اخبار پیشتر از چهره نگاری عامل احتمالی اسیدپاشی اصفهان حکایت می‌کرد، دیروز نیز معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور خبر داد که در این پرونده تاکنون از 191 هزار نفر بازجویی انجام شده است.حسین ذوالفقاری در حاشیه نشست خبری خود در وزارت کشور درباره آخرین وضعیت پرونده اسیدپاشی اصفهان، اظهار کرد: ما کسانی که مشکل روانی داشته، در معرض طلاق بوده اند یا حتی موتورسواران مشکی پوش را مورد بررسی قرار داده‌ایم. اکنون ما 191 هزار نفر را مورد بررسی قرار داده و به تعداد 100 نفری از مظنونان رسیده‌ایم. معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: کار آنالیز چهره انجام گرفته و کسانی که با آن چهره ها تطبیق داده می‌شوند، تقربیاً به زیر 100 نفر رسیده و روی این قسمت، کار ادامه دارد. وی تصریح کرد: اکنون نمی‌توانم بگویم این پرونده چه زمانی به نتیجه می‌رسد.

دور جدید مذاکرات؛ 26 آذر، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. سید عباس عراقچی عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان با اعلام خبر از سرگیری دور جدید مذاکرات بیان کرد: دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5، 26 آذر (17 دسامبر) در ژنو و در سطح معاونان وزیران خارجه 2 طرف در چارچوب رایزنی های دوجانبه برگزار می‌شود. بر اساس این گزارش، تیم‌های مذاکره کننده 2 طرف از 24 آذر راهی ژنو می‌شوند و بحث های کارشناسی و فنی را از سر می‌گیرند. این دور از مذاکرات ایران و 1+5 بدون حضور محمد جواد ظریف و کاترین اشتون برگزار می‌شود.

این روزنامه با انتخاب موضوع چهره آراسته نظام به دنیا نشان داده شود، نوشت: به گزارش ایلنا حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی در دیدار با خانواده شهید مصطفی موسوی زاده در زادگاهش اردکان یزد با تسلیت اربعین حسینی افزود هزینه‌ای که در انقلاب پرداخت شده هزینه‌ای است که همه ملت ایران پرداخته است. برخی خانواده‌ها با دادن شهید، آزاده و جانباز دین خود را نسبت به انقلاب ادا کرده‌اند.

رییس جمهور اسبق کشورمان اظهار امیدواری کرد که آقا اباعبدالحسین (ع) عنایت ویژه‌ای به حال ملت ایران داشته باشد و مردم در تمام عرصه‌ها موفق باشند. خاتمی گفت: همانطور که امام بزرگوار، شهدا و مردم می خواستند باید چهره جمهوری اسلامی آراسته، مهربان، سازنده و پیش رو در تمام دنیا نشان داده شود.