به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۲ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۶۴۱۳۱
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران هشدار داد؛

تهران شهر بدون پارکینگ

گروه اقتصادی: رئیس اتحادیه اتوسرویس، تعمیرگاه، کارواش و پارکینگ‌داران گفت: تهران، پایتخت بدون پارکینگ است و این تعداد پارکینگ پاسخگوی ماشین‌های شهر تهران نیست.
تهران شهر بدون پارکینگ
علیرضا راسی گفت: وقتی در تهران ساختمانی ساخته می‌شود، سازنده‌ی آن باید پارکینگ آن را نیز تامین کند، به‌ طور کلی یکی از شرایط دریافت پروانه تامین پارکینگ برای ساکنان ساختمان است. وی افزود: تامین پارکینگ برای ساختمان مثل ایمنی ساختمان از جمله شروط دریافت پروانه ساخت است و چنانچه سازنده‌ای اقدام به ساخت پارکینگ نکند، براساس قانون باید مبلغی را به شهرداری پرداخت کند و شهرداری پارکینگ ساخته و در اختیار مردم قرار دهد.

رئیس اتحادیه اتوسرویس، تعمیرگاه، کارواش و پارکینگ‌داران ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر با تهرانی بدون پارکینگ روبه‌رو هستیم، با توجه به مبالغی که بخش مربوطه شهرداری از این موضوع دریافت می‌کند ولی اقدام به ساخت پارکینگ نکرده و همین موضوع باعث شده در حال حاضر با معابر و خیابان‌هایی روبه‌رو باشیم که تعداد زیادی ماشین در جاهای غیرقانونی و محل عبور مردم و یا در کنار خیابان‌ها به صورت چند ردیف پارک شده و همین موضوع مشکلات و اختلالاتی ایجاد می‌کند. عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران تاکید کرد: تهران باید آسیب‌شناسی شود، چون روز‌به‌روز تعداد خودروها افزایش یافته و از طرفی باید تعداد پارکینگ‌ها نیز افزایش یابد، ولی متاسفانه اینگونه نیست و باید به این موضوع رسیدگی شود.
مرجع : ایسنا