به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۸ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۶۴۶۷۶

«جنگ و صلح» سریال می‌شود

گروه فرهنگ و هنر: بازیگران مینی‌سریال «جنگ و صلح» که اقتباسی از رمان لِو تولستوی است، مشخص شدند. لیلی جیمز، بازیگر «داون‌تان ابی» نقش ناتاشا روستووا را در این سریال بر عهده دارد.
«جنگ و صلح» سریال می‌شود
سریال کوتاه «جنگ و صلح» که اقتباسی از رمان مشهور لِو تولستوی است، وارد چرخه تولید شد و بازیگران آن مشخص شدند. اندرو دیویس، فیلم‌نامه‌نویس کهنه کار 78 ساله متولد ولز که از جمله «خاطرات بریجیت جونز»، «سه‌تفنگدار» و سریال «خانه پوشالی» را در کارنامه نویسندگی خود دارد، فیلم‌نامه این مینی‌سریال را از اثر تولستوی اقتباس کرده است. به نوشته ورایتی، بازیگران نقش‌های اصلی سریال «جنگ و صلح» مشخص شده‌اند. لیلی جیمز، بازیگر انگلیسی «سیندرلا»ی کِنت برانا، «خشم تایتان‌ها» و سریال «داون‌تان ابی» نقش ناتاشا روستووا، یکی از شخصیت‌های محوری داستان پر افت‌وخیز تولستوی را بر عهده دارد. پل دانو، بازیگر آمریکایی فیلم‌هایی مانند «خون ‌به‌پا خواهد شد» و «زندانیان» در این مینی سریال در نقش پی‌یر بِزوخف ظاهر خواهد شد.

استیون رئا، بازیگر ایرلندی نامزد جایزه اسکار «بازی اشکبار» و «وی به نشانه انتقام» در نقش شاهزاده واسیلی، جیمز نورتن، بازیگر انگلیسی فیلم‌های «راش»، «بِل»، «آقای ترنر» و سریال «دکتر هو» در نقش شاهزاده آندری، گرتا اسکاچی، اید ادموندسن ، جک لاودن و تام بورک از دیگر بازیگران این سریال هستند. رمان «جنگ و صلح» که اولین بار در سال 1869 منتشر شد، در کنار «آنا کارنینا» شاهکار و مهمترین دستاورد ادبی لِو تولستوی به شمار می‌آید. تولستوی در این داستان تأثیر حمله فرانسه ناپلئون به روسیه تزاری در زندگی مردم روسیه را از نگاه پنج عضو یک خانواده اشرافی روس مورد موشکافی قرار داده است.

اندرو دیویس فیلم نامه‌نویس متولد 1936 در کاردیف ولز، که تاکنون نامزد 17 جایزه بفتا و برنده 5 جایزه (از 17 نامزدی) و همچنین برنده دو جایزه تلویزیونی پرایم‌تایم اِمی فیلم‌نامه را نوشته است و تام هارپر، سازنده فیلم سینمایی «زن سیاهپوش 2» که چندین سریال تلویزیونی در کارنامه دارد، مینی‌سریال «جنگ و صلح» را در شش اپیزود یک‌ساعته کارگردانی می‌کند. این مینی‌سریال محصول مشترک آمریکا و بریتانیا است و شبکه تلویزیونی BBC با همکاری شرکت واینشتاین آن را تهیه می‌کند.
مرجع : آنا