کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یاس و نا امیدی جوانان را تهدید می‌کند

ما هنوز در مبارزه با ماهواره سیر می‌کنیم!

9 دی 1393 ساعت 1:43

گروه جامعه: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بيان اينكه یاس، ناامیدی، بی هویتی و سرخوردگی از آسیب هایی هستند که جوانان را تهدید می کند، گفت: زمان مبارزه با ماهواره گذشته، چرا که تکنولوژی های جدید آمده و ما متاسفانه هنوز در مقوله مبارزه با ماهواره سیر می کنیم.


سعید شبستری خیابانی درجلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان افزود: شبکه های مجازی رشد سریعی کرده اند و با بحث فیلترینگ نمی توان با این شبکه ها مقابله کرد و تا زمانی که فرهنگ استفاده ازاین شبکه ها و ماهواره ها را درجامعه نهادینه نکرده ایم، با مشکلات مختلفی مواجه خواهیم بود. دولت وجود جوانان را فرصتی برای کشور می داند و مطالبات آنها باید به نحوی تامین شود که مشارکت دادن جوانان در امور به نوعی تامین بخشی از مطالبات آنان است.

شبستری خیابانی اظهار کرد: جوانان سرمایه های اجتماعی هستند و می توان با اعتماد سازی، آنها را در امور مختلف مشارکت داد. آینده متعلق به جوانان است و آنان روزی عهده دار سکان مدیریت این کشور می شوند، از این رو باید نیازهای آنها را احصا و تامین کنیم و در این خصوص نباید با اطلاعات و اندیشه های گذشته وارد شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ماهواره اشاره کرد و گفت: زمان مبارزه با ماهواره گذشته چرا که تکنولوژی های جدید آمده و ما متاسفانه هنوز در مقوله مبارزه با ماهواره سیر می کنیم. شبکه های مجازی رشد سریعی کرده اند و با بحث فیلترینگ نمی توان با این شبکه ها مقابله کرد و تا زمانی که فرهنگ استفاده از این شبکه ها و ماهواره ها را در جامعه نهادینه نکرده ایم، با مشکلات مختلفی مواجه خواهیم بود. اگر با جوانان ارتباط نداشته و فضا را برای مشارکت آنها فراهم نکنیم، به طور حتم جوان به مسایل دیگری گرایش خواهد یافت.

وی به توانایی ها و ظرفیت های بخش غیردولتی در امور جوانان اشاره کرد و افزود: هنوز فضا برای فعالیت این بخش در کشور باز نشده است، اما دولت به دنبال فعال کردن این بخش است. معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی به خطرات و آسیب های مختلفی که جوانان را تهدید می کند اشاره کرد و گفت: امروز قطع ارتباط روحانی مسجد با جوانان جای تاسف دارد و همین امر فضا را برای افرادی که باورهای غلط مذهبی و فتواهای بی اساس می دهند، بازتر و جوانان را دچار خوف کرده است.


کد مطلب: 64740

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/64740/هنوز-مبارزه-ماهواره-سیر-می-کنیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir