به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب : ۶۴۷۴۴

اتاق‌عمل مهران مدیری فعلا متوقف است

گروه هنري: «اتاق عمل» مهران مديري فعلاً از پذيرفتن بيماران خوش‌خنده خود معذور است و گويا بعضي ها تمايلي به بازگشايي بيمارستان «حاشيه» ندارند!
اتاق‌عمل مهران مدیری فعلا متوقف است
توقف توليد جديدترين مجموعه طنز مهران مديري با عنوان اتاق عمل در حالي وارد سومين هفته خود شده که اين قضيه، همچون آغاز ساخت آن خبرساز نبوده است. پس از بروز شايعاتي مبني بر کيفيت پايين قسمتهاي ضبط شده، سرانجام حقيقت مشخص و هفته پيش با انتشار نامه رئيس کل سازمان نظام پزشکي ايران به معاون سيما، دليل اصلي توقف توليد افشا شد.

به نظر مي رسد اين بار پزشکان زودتر از زمان پخش يک سريال با نوعي دور انديشي عجيب، دست به کار شده اند تا ظهور اثري که مطابق با خواسته هاي خود نمي بينند را در نطفه خفه کنند. روز گذشته نيز وزير بهداشت در مقابل پرسشي درباره موضع وزارتخانه متبوعش در قبال اين سريال، پاسخي کلي و مبهم داد تا خود را از سرنوشت آن مبرا کند.

دکتر هاشمي در حاشيه نشست معاونان آموزشي دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور گفت: «آقاي مديري از هنرمندان توانمند کشور است و خوشحالم که لبخند را بر لب مردم مي نشاند و مردم در اين روزها نياز به خنديدن و خوشحال بودن دارند». او در پايان نيز «ديوار جامعه پزشکي را کوتاه» دانست تا به طور غير مستقيم، مخالفت خود را با ساخت مجموعه اي طنز با محتواي پزشکي اعلام کرده باشد.

اين شيوه از برخورد با سريالهاي کمدي در نوع خود يک بدعت محسوب مي شود و تاکنون چه در سينما و چه در تلويزيون، هر اثري که با جامعه يا صنفي شوخي کرده، اگر گرفتار حاشيه يا جنجالي منفي شده، پس از پخش يا اکران بوده است. حتماً به ياد داريد اعتراضاتي را که به سريال «ساختمان پزشکان» (سروش صحت) در اواخر دهه 80 وارد آمد، ولي با برخي مميزي ها حين پخش، مشکل برطرف شد.

خود مديري و گروهش نيز پيش از اين در سريال «مرد هزار چهره» در يکي ـ دو قسمت شوخي هاي بامزه اي با جامعه پزشکان داشتند و مشکل خاصي هم پيش نيامد. يا همين مجموعه ويدئويي «شوخي کردم» که مديري در چند آيتم آن در کسوت جراح اتاق عمل، کلي شوخي ريز و درشت را مطرح کرد و اعتراضاتي را هم در بر نداشت. از سويي مديري در «مرد هزار چهره»، نيروي انتظامي و حتي صنف بازيگران را هم دستمايه شوخي هايي قرار داد که واکنش منفي در پي نداشت.

بيمارستان «حاشيه»
!
مديري و گروه نويسندگانش در اتاق عمل، نام لوکيشن اصلي خود را در قصه، بيمارستان «حاشيه» گذاشته اند تا از همان سنگ بنا، فضاي فانتزي و غير جدي اثر توي چشم باشد. همچنين نقش اصلي هم به مهران غفوريان واگذار شده که پيشينه کمدي او در ذهن همه مخاطبان چنان عميق نقش بسته که ماهيت کميک اثر را به خودي خود تشديد مي کند.

اينها يعني همه چيز در فضايي طنز و نه توهين و تمسخر آميز مي گذرد. حالا اگر در بيمارستان حاشيه هر اتفاقي هم بيفتد، لزوماً به معني وجود ما به ازاي خارجي آن نيست و همه چيز از فيلتر طنز رد شده است. پس آنچه در نامه دکتر عليرضا زالي، رئيس کل سازمان نظام پزشکي ايران با عنوان لزوم در محوريت قرار دادن مفهوم «اعتماد» در حوزه سلامت در اين سريال و ساير توليدات رسانه ملي مطرح شده، اصولاً ربطي به يک اثر طنز ندارد.

اين بي ربطي را مي توان در ساير بندهاي اين نامه نيز کمابيش مشاهده کرد. آنجا که بحث اهميت «طرح تحول نظام سلامت»، «مديريت برداشت هاي اجتماعي پيرامون حوزه سلامت» و... نيز پيش کشيده شده است. مواردي که اصولاً نبايد به عنوان اهرمي براي مميزي کار هنرمند علم شوند و مسئوليت آنها بيشتر بر عهده مسوولان است. با اين وصف شايد بهتر باشد مديري به سياق سالهاي قبل، يا قيد تلويزيون را بزند و يا دوباره دست به دامان سرزميني تخيلي همچون برره شود! کما اينکه در همان زمان ساخت و پخش سريال «شبهاي برره» نيز خيلي ها به مواردي از آن معترض بودند!

وضع حال حاضر سريال

توليد مجموعه اتاق عمل فعلاً متوقف است و با وجود اعلام چندي قبل روابط عمومي اش مبني بر احتمال پيگيري توليد در روزهاي آتي نيز، اميدي به آن، دست کم به اين زودي نمي رود. به نظر مي رسد وزارت بهداشت به صدا و سيما فشار آورده است تا جلوي ساخت اين سريال گرفته شود و مسوولان اين وزارتخانه تمايلي به توليد و نمايش آن ندارند. به ويژه آنکه چهره اي محبوب مانند مديري نيز در رأس اين پروژه قرار دارد که تجربه ثابت کرده آثارش پتانسيل جذب مخاطب را به هر حال داشته و دارد.

در اين مورد شايد تنها بتوان سريال «کلانتري 99» را مثال زد که سعيد عالم زاده در اوايل دهه 80 کارگرداني کرد، اما نيروي انتظامي هيچگاه به پخش آن رضايت نداد. اين دست مخالفت ها هميشه موانع مهمي در راه توليد و پخش يک مجموعه يا فيلم ايجاد کرده اند که گاه به بايگاني شدن اثر نيز انجاميده است. اين در حالي است که مديران تلويزيون وعده پخش اتاق عمل را از ابتداي دي ماه و پس از ايام محرم و صفر داده بودند و انتظار مي رفت با آغاز پخش اين سريال، مخاطبان شاهد يک کمدي با کيفيت و سرگرم کننده باشند.

اين روزها چراغ لوکيشن اتاق عمل خاموش است و تنها گروه نويسندگان به بازنويسي متن ها مي پردازند تا همين کورسوي اميد براي ادامه روند توليد نيز خاموش نشود. ضمن آنکه اگر اين بلا تکليفي به طول بينجامد، بحث انتقال سريال از شبکه تهران به شبکه سه نيز در ابهام باقي خواهد ماند. با اين وصف به احتمال فراوان پخش سريال در حال توليد «شمعدوني» (سروش صحت) در زمان مقرر شده يعني اوايل بهمن در شبکه سه شروع خواهد شد. اين شرايط تغيير نمي کند، مگر آنکه مديران تلويزيون چتر حمايتي خود را به طور جدي تري روي هنرمندان خود و آثار توليدي شان بگسترانند و با هر اعتراض و مخالفتي، چرخ توليد را متوقف نکنند.
مرجع : باني فيلم

احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۰۸:۲۸
حیف ، یه آدم کار بلد هم که هست نمیذارند کار کنه !
تو ایران فقط باید به حال بعضی ها خندید (273503)
لطفا منتشر کنید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۰۹:۱۲
عبوس بودن و خشن بودن خوبه.حرفمشون چیز دیگه ای عملشون چیز دیگه .کلا انتقاد تواین کشور قدقنه کاکو (273511)
ملت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۰۹:۱۹
حقیقت شبکه سه بدون مدیری من نگاه نمی کنم (273513)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۰۹:۳۱
بابا چه ربطی به پزشکا داره سریال طنزه
کل جامعه مشکل داره و میتونه سوژه طنز بشه
این رئیس نظام پزشکی هم با این کارش آبروی پزشکا رو میبره (273515)
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۰:۱۳
آقاي مديري مرد هنرمندي است اما در خيلي از مواقع فقط مي خواهد مردم را بخنداند به چه 00 و به چه قيمتي برايش فرقي ندارد (273519)
تشنه یه برنامه خوب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۲۱:۵۴
این که نشد دلیل پس از این به بعد تمام اصناف که حتی اسم صنفشان در سریالی مطرح شد می توانند شکایت کنند (خوبه طنز بودنش را گفتن ...یه خورده جنبه داشته باشد) (273830)
mohsen
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۰:۲۰
بیچاره مهران مدیری تو اکثر تولیدات اخیرش اذیتش کردند.کی میخوان قبول کنند که بخش اعظم طنز فاخر و حرفه ای کشور مدیون زحمات مدیری است و میدونه چیکار داره میکنه. (273521)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۰:۲۰
بگذارید که احساس هوایی بخورد!!! (273523)
از مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۰:۳۸
چه قدرتی دارند این پزشک ها که وزارت بهداشت را در خدمت اهداف غیر مردمی خود بکار گرفته اند:
-ظاهرا طرح تحول سلامت از بیت المال و جیب مردم پول را برداشته و به جیب مبارکشان سرازیر کرده است.
-تعرفه ها و حقوقشان چند صد میلیونی شده است.
- هیچ مسئولیتی را در قبال سلامت و جان مردم نمی پذیرند.
- بدتر از همه هر انتقادی را با اعمال فشار سرکوب می کنند.
بیچاره ملت که گروگان اصناف، تشکل ها، بازار، تجار و....... هستند و کسی نیست ازشون حمایت کند. (273528)
محمد پ م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۰:۵۴
جای تاسفه که یکی از تحصیلکرده ترین مشاغل کشور,انقدر در مقابل نقد,اون هم به روش طنز عقب افتاده واکنش نشون میده.دلمون خوش بود بعد مدتها یه طنز خوب تو تلویزیون میبینیم! (273531)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۱:۰۸
حقیقت همیشه تلخه آقای وزیر! وقتی هم بخوان واقعیت های جامعه پزشکی رو در قالب طنز به تصویر بکشند مخالفت میکنید که خدای ناکرده یک وقت پستتون رو از دست ندید! (273536)
محبوب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۱:۴۰
آزادی توی هیچ زمینه ای نیس هیچ زمینه ای...
صدا وسیما خودش کم بود که حالا وزارت بهداشت هم فشارواردکنه.
بعد عمری منتظر یه سریال قشنگ بودیم (273542)
پزشک
United States
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۲:۳۴
متاسفانه این روزا کسانی که حتی دیپلم هم بزور گرفتن دارن به پزشکا توهین میکنن.در بیمارستان که همه داد و بیداد بر سر قشر پزشکان هست. البته این به علت سیاست نادرست مملکت ماست. وقتی ملت با 1000 تومان میتونن در درمانگاه دولتی ویزیت بشوند اونوقت به قشر فرهیخته پزشکان هم اندازه 1000 تومان نگاه میکنند. افراد برای باز کردن چاه منزلشون 70-80 هزار تومان به چاه بازکن میدهند. اما برای سلامتی خودشون.... برای درک جامعه پزشکی باید حداقا 13-14 سال از عمرتون بزارین و بیخوابی بکشین. بهار جان لطفا حزف نکن. (273565)
کارگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۶:۵۶
شما روزی چند میلیون از آدمهای فقیر و بیچاره ویزیت میگیرید؟! تا حالا تو عمرت شده یکبار ویزیت رایگان کنی؟! شما حاضری 80 تومان بگیری چاه باز کنی؟! 13-14 سال جای گرم نشستی سرت تو کتاب بوده هنر کردی؟! وقتی تونستی یک چاه باز کنی اونوقت بیا صحبت کن! (273683)
ehsan
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۷:۱۱
دکتری که نمیدونه حذف چجوری نوشته میشه همون باید به اندازه 1000 تومن بهش نگاه بشه
بهار جان لطفا حذف نکن خخخخخخ (273684)
پزشک
United States
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۲۰:۵۶
احسان خان اشتباه تایپی بود (273796)
پزشک
United States
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۲۱:۰۳
جناب کارگر!
باید گفت ادب مرد به ز دولت اوست!!
متاسفانه ملت ما به این درک نرسیدن که به مال و اموال دیگران پشم ندوزن!
خوب دوست عزیز! شما هم درس میخوندی! دوست عزیز! باید بهت بگم شروع کار یک پزشک با اینترنی هست!! کشیک و بیخوابی. با حقوق 300000 تومان! حتی کمتر از یک کارگر! بعد از 7سال! و تمام شدن عمومی باید در اختیار دولت بود! 2سال! اگر که طرح در این 2 سال بریم باید وقت و بیوقت در هر روستای دور افتاده ای در جاده ای به بیمار سر بزنیم! بدون دستمزد! که آیا دولت آخر ماه حقوقی بدهد یا نه!!! (273802)
پزشک
United States
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۲۱:۱۱
اگر هم که سربازی بریم پول کرایه هم در نمیاد!
دوست عزیز! جای گرم؟!!؟ کی گفته با امکانات کامل درس خوندیم!؟!؟ من بچه هایی رو میشناسم که پول کاغذ نداشتن دوره دانشگاه! ولی یک چیز داشتن! همت!!!!
شما کجا بودی موقع جنگ وقتی که در بدترین شرایط بالای سر مجروح بودیم؟!؟
لطفا پیشرفت نکردن خودتونو گردن دیگران نندازین! مسئول فقیر بودن دیگران جامعه پزشکی هستن؟!؟! حتما بیکاری جوونا هم تقصیر پزشکاست؟!؟ با این تفاسیر شما همون ملتی هستین که با یه گونی سیب زمینی به احمدی نژاد رای دادین. (273807)
پزشک
United States
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۲۱:۱۵
با همون گونی سیب زمینی هم تو سر شما زد!
دوست عزیز! من همزمان با تحصیلم کار هم کردم! من جای گرم نبودم! عرضه داشتم!
غر نزدم! حسرت مال و اموال دیگران رو نخوردم! هر کس زحمت کشید و هرچقدر بدست آورد نوش جونش! ما حسود نیستیم! بخیل نیستیم! شما هم برو حقتو از اونی بگیر که حقتو خورده!
در ضمن اونی باید چاه باز کنه که غیر از باز کردن چاه کار دیگه ای بلد نیست! حرفه ی دیگه ای نداره! (273815)
دکتر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۲۲:۰۱
1000 تومن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟دکتر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/. (273833)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۲:۴۹
چقدر ريگ به كفش همه هست كه حتي از پخش سريالي طنز هم ميترسند! (273577)
saeed rasht
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۳:۰۶
بعد میان میگن جرا مردم میرن سراغ شبکه های ماهواره ای همین حرکت های صداسیما باعث شده مردم به سمت دیگه ای برن البته از صداسیما نمشه انتظار غبر از این داشت (273586)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۴:۴۶
واقعا برای سایت بهار متاسفم
مگه این سریال چی میخواد بگه ک تو نطفه خفه بشه
مگه غیر از اینه ب جامعه خدوم مملکت بیاد بی احترامی بکنه
دوستان ک میفرمایند حقوق صد میلیونی مثل اینه که حقوق یه نفرو ب تمام جامعه پزشکی تعمیم بدن
ایا پزشکان جزو نوابغ این مملکت نبود
چرا خدمات اونارو نادیده میگیریم همش چرتکه میندازیم ک چقد میگیرن (273641)
sajjad
United States
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۶:۰۴
متاسفم برای بعضی از کامنتا شما از کجا میگی ک پزشکا در مقابل بیمارانشون مسئولیت قبول نمیکنن؟!! اکثر پزشکا جزو باهوش ترین و باوجدان ترین ادم های این کشورن ولی متاسفانه در چند سال اخیر عده ای قصد از بین بردن حرمت پزشکا رو دارن (منطورم اقای مدیری نیست) همه ی ادم ها عزت نفسو شخصیت دارن ک باید حفظ شه و پزشک ها هم همینو میخوان نه بیشتر مسائل مالی هم ی پزشک به اندازه ای ک زحمت کشیده و مسئولیت داره درامد نداره پزشک درگیر جان ی انسان میدونی چقدر این کار استرس داره؟ (273667)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۹:۰۹
منظورت از استرس همون زیر میزی و یا ویزیتهای چند برابر حد مجاز پزشکان هست؟! اگه به زحمت کشیدن باشه کارگران معدن از همه زحمت کش تر هستند! طنز همیشه واقعیت های تلخ جوامع بشری رو نشون میده. دم مهران مدیری گرم (273739)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۶:۵۲
واقعا اقای مهران مدیری بهترین بازیگر طنزه چرا چرا چرا نمیزارین کارشو بکنه؟/؟؟؟؟؟ (273682)
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۷:۴۷
دوستان عزیز تا کی میخواهیم یادمون بره
یادتون رفته همین آ ق ا ی م ه ر ا ن م د ی ر ی تو سریال نقطه چین تحصن نمایندگان واقعا مردمی مجلس همیشه سرافراز ششم را مسخره کرد.
باز هم همین آقا در سریال قهوه ی تلخش آخرش رو اون جوری فرمالیته کرد
باز هم همین کارو با مردم سر شوخی کردم انجام داد گفت ۲۰ قسمت میدم ابتدا ۱۱ قسمت داد و قسمت ۱۲ هم با فاصله زیاد داد بیرون چون یه باره با سیمای میلی توافق کرد
این آقا متاسفانه . . . چی بگم والا (273698)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۲۰:۰۶
شما هم پزشکی؟ نگران از دست دادن پستت هستی؟! (273767)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۲۰:۰۰
معلوم شد چقدر هم دیوار پزشکان کوتاه است !! (273763)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۲۰:۱۱
همچین میگن پزشکان انگار کسانی که یک عمر رشته های غیر پزشکی دکترا می گیرن و صدبار کنکور دادن نه یک بار با هزار جور موانع سهمی گذشتن آدم نیستن تازه موقع کارم باید بیشتر به مشکل بر می خورن. و.. آخرشم یا بیکارن یا میگن بی سواد
بی کسی بودنشون از برخورد با اسید پاش ها معلوم بود. (273771)