کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

AFC: نکونام فرمانده ایران درجام ملت ها

ایسنا , 10 دی 1393 ساعت 13:54

گروه ورزشی: سایت AFC در گزارشی جواد نکونام را فرمانده تیم ملی ایران در رسیدن به چهارمین قهرمانی جام ملت‌های آسیا قلمداد کرد.


در فاصله 9 روز مانده به جام ملت‌های آسیا سایت AFC در گزارشی به آخرین وضعیت ایران برای حضور در این تورنمنت پرداخت. در این گزارش آمده است: کارلوس کی‌روش 13 بازیکن حاضر در جام جهانی برزیل را به فهرست ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا فرا خوانده است تا پس از قهرمانی در سال 1976 بار دیگر ایران را به رتبه نخست قاره کهن برساند.

ایران در گروهی که آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین حضور داشتند، در رده چهارم قرار گرفت و حذف شد اما آنها با نمایش خیره کننده مقابل نیجریه و آرژانتین با سرمربی سابق رئال مادرید در حالی گام به بزرگ‌ترین جام آسیا می‌گذراند که یکی از مدعیان هستند.
در این راه کاپیتان با تجربه اوساسونا یعنی جواد نکونام، فرمانده تیم ملی است تا آنها رویای کسب چهارمین قهرمانی جام ملت‌ها را پس از بردن این جام در سال‌های 1968، 1972 و 1976 را به واقعیت تبدیل کنند.
ایران در گروه C با بحرین، امارات و قهرمان جام خلیج‌فارس یعنی قطر همگروه است و نخستین بازی خود را 21 دی مقابل بحرین در ورزشگاه ملبورن انجام می‌دهد.

** فهرست بازیکنان ایران:
علیرضا حقیقی (پنافیل)، خسرو حیدری (استقلال)، احسان حاج‌صفی (سپاهان)، جلال حسینی (الاهلی قطر)، امیرحسین صادقی (استقلال)، جواد نکونام (اوساسونا)، مسعود شجاعی (الشحانیه)، مرتضی پورعلی گنجی (نفت تهران)، امید ابراهیمی (استقلال)، کریم‌ انصاری فرد (اوساسونا)، وریا غفوری (نفت تهران)، محسن فروزان (استقلال)، وحید امیری (نفت تهران)، آندرانیک تیموریان (تراکتورسازی)، رامین رضائیان (راه‌آهن)، رضا قوچان نژاد (الکویت)، سروش رفیعی (فولاد خوزستان)، علیرضا جهانبخش (نایمخن) ، هاشم بیگ‌زاده (استقلال)، سردار آزمون (روبین کازان)، اشکان دژآگه (العربی)، علیرضا بیرانوند (نفت تهران)، مهرداد پولادی (الشحانیه).


کد مطلب: 64927

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/64927/afc-نکونام-فرمانده-ایران-درجام-ملت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir