به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب : ۶۵۰۲۷
سکولاریسم ضدخدا و مصالح بشر است

صدیقی:اختیارات‌ولی‌فقیه فراتر از قانون است

گروه سياسي: امام‌جمعه موقت تهران گفت: اصل اول این است که قانون اساسی، آرای عمومی و صندوق‌ها و آنچه دنیا به دنبال آن می‌رود، تفاوت ماهوی دارد؛ ما مشروعیت یک رئیس‌جمهور را به صندوق رای و آرای اکثریت نمی‌دانیم و ملاک رای نیست، بلکه امضای خدا نسبت به آراست.
صدیقی:اختیارات‌ولی‌فقیه فراتر از قانون است
به گزارش تسنیم، آیت‌الله کاظم صدیقی در ششمین کنگره سراسری جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی که در مجتمع فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد، خطاب به اصولگرایان، گفت: باید سرعت عزم‌تان را بیشتر کنید و اختلاف‌نظرها را کم کرده و سرعت جذب داشته باشید. امروز جنگ تمام‌عیار دنیا علیه ما آغاز شده و استکبار در موضوع ما وحدت کلمه دارد؛ چرا ما با هم وحدت کلمه نداریم؟

 صدیقی اظهار داشت: امام علی(ع) در روایتی به مردم فرمودند شما در مسیر حق‌تان با هم نیستید، در حالی که دشمنان شما در مسیر باطل خود با هم وحدت دارند و از امام باطل‌شان حمایت می‌کنند. وی افزود: حضرت علی(ع) همچنین فرمودند لشکر معاویه بر شما پیروز خواهد شد؛ امام علی(ع) عوامل شکست حق را این‌گونه معرفی می‌کنند که آنها از امام باطل خود اطاعت، اما شما با امام حق خود مخالفت می‌کنید؛ به طور مثال زمانی که می‌گوییم در سرما به جنگ بروید، پاسخ می‌دهید سرد است و زمانی که می‌گوییم در گرما به جنگ بروید پاسخ می‌دهید گرم است. کسی که طاقت گرما و سرما را ندارد، طاقت شمشیر هم ندارد.

امام‌جمعه موقت تهران گفت: اصل اول این است که قانون اساسی، آرای عمومی و صندوق‌ها و آنچه دنیا به دنبال آن می‌رود، تفاوت ماهوی دارد؛ ما مشروعیت یک رئیس‌جمهور را به صندوق رای و آرای اکثریت نمی‌دانیم و ملاک رای نیست، بلکه امضای خدا نسبت به آراست. آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه در اسلام اساس، امامت، ولایت و امت است، گفت: صیانت، عزت و ادامه حیات دینی شما به این است که به امامت تکیه کنید، چرا که حبل‌الله موجب حفاظت شما می‌شود؛ قرآن صامت، حبل‌الله است و حجت خدا قرآن ناطق است و هر دو سکه دارای یک روی هستند.

وی افزود: آنچه در قانون اساسی آمده، همه اختیارات ولی‌فقیه نیست، بلکه جزئی از اختیارات این شخص است؛ ولایت به قانون اساسی، آراء و صندوق‌ها اعتبار داده است. امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه سکولاریسم امر نامربوط، ضدخدا و مصالح بشر است، یادآور شد: معتقدیم حکومت از آن خداست و غیر از خدا جز به اذن خدا، حق حاکمیت بر هیچ کس وجود ندارد. ضمن اینکه محدود کردن آزادی‌ها نیز جزو امر و اذن خداوند حق هیچ‌کس نیست. بازشناسی ریشه حکومت اسلامی همیشه برای ما مانند تابلویی است تا راه را گم نکنیم.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: در مسئله رای باید گفت که همه مکلفان در رای‌گیری شرکت نمی‌کنند و کسی که برنده می‌شود از آرای اکثریت مردم برخوردار نیست، بلکه از آرای اکثریت شرکت‌کنندگان برخوردار است، بنابراین چگونه می‌توان گفت کسی که آرای خود را از صندوق رای می‌گیرد بر قاطبه حاکمیت می‌کند؛ گاهی نیز در اثر جوسازی و حرکات مادی و جاذبه و پول و فشار افراد غیراصیل نیز در صحنه حضور می‌یابند و رای فرهیختگان و مومنان با دیوانه و کسی که با پول در کنار صندوق رای آمده یک اعتبار پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه آرای عمومی در کشور ما با امضای ولی فقیه اعتبار پیدا می‌کند، گفت: در زمان غیبت اختیارات ائمه قبلی به ولی فقیه منتقل شده است؛ سربلندی کشور ماست که در مجاری حکومتی پشتوانه دینی و شرعی داریم و اطاعت از قوانین با امر ولی فقیه الزامی می‌شود. اگر شئون زندگی ما بخواهد در آخرت سرمایه باشد بدون دریافت دستور از امامت و ولایت این امر محقق نخواهد شد و آخرت نخواهیم داشت.