کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حراج جت‌های خواننده آمریکایی/ تصاویر

ایسنا , 14 دی 1393 ساعت 9:51

گروه فرهنگ و هنر: دو جت متعلق به الویس پریسلی خواننده و هنریشه‌ آمریکایی، در معرض فروش گذاشته می‌شوند.


هواپیماهای مجلل الویس پریسلی، هنرمند آمریکایی ملقب به سلطان راک اند رول به‌زودی چوب حراج می‌خورند. پریسلی یکی از این جت‌ها را سال 1975 خرید و آن را به نام دخترش لیزاماری نامید.  سپس تغییراتی در دکور آن انجام داد، از جمله قرار دادن تخت‌خواب و ایجاد اتاق کنفرانس. پریسلی این جت کونوار 880 را دو سال پیش از مرگش با 300 هزار دلار خرید. حمامی با وان طلا و سیستم صوتی با 50 باند از بخش‌های ویژه‌ این هواپیمای شخصی هستند.

پرسیلا پریسلی همسر سابق وی و جورج همیلتون بازیگر سرشناس، برای شرکت در مراسم تدفین پریسلی آخرین پرواز را با این وسیله نقلیه انجام دادند. دیگر هواپیمای شخصی او سگ شکاری 2 نام دارد که یک جت استار لاکهید است و در سال 1984 به گریسلند آورده شد. البته هیچ‌کدام از این هواپیماها پرواز نمی‌کنند، اما بیش از 30 سال است علاقه‌مندان از آن‌ها دیدن می‌کنند. حراجی جولین مسوول به حراج گذاشتن جت‌های پریسلی است.

الویس آرون پریسلی (1977-1935) خواننده و هنرپیشه‌ آمریکایی و یکی از موفق‌ترین شخصیت‌ها در هنر معاصر و موسیقی آمریکای قرن بیستم است. مرگ او در سن 42 سالگی به محبوبیتش بین هواداران او افزود. او در دوران شکوفا شدن سبک راک اند رول بویژه در نیمه‌ دوم دهه 1950 بر آن حکمرانی می‌کرد‌، چنان که به سلطان راک اندرول مشهور شد.




کد مطلب: 65257

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/65257/حراج-جت-های-خواننده-آمریکایی-تصاویر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir