به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۱:۳۰
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۴ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : ۶۵۳۳۶

بازار رفتن کری دغدغه اين روزهاي دلواپسان!

گروه سياسي: در حاليكه دو ماه از مذاكرات سه جانبه وزير امور خارجه كشورمان با همتاي آمريكايي اش و كاترين اشتون در مسقط پايتخت عمان مي گذرد نمايندگان مجلس يادشان افتاده كه از ظريف در خصوص اينكه چرا جان كري در مسقط به بازار رفته است سئوال كنند.
بازار رفتن کری دغدغه اين روزهاي دلواپسان!
بر اين اساس وزیر امور خارجه این هفته برای پاسخگویی به سئوال جمعی از نمایندگان راهی پارلمان می‌شود. یکی از مواردی که نمایندگان مجلس در سئوال خود از محمدجواد ظریف طرح خواهند کرد، علت بی احترامی تیم مذاکره کننده آمریکایی در مذاکرات هسته‌ای است. دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این باره در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، موضوعات سئوالات نمایندگان از وزیر امور خارجه را چنین اظهار کرد: سئوال از آقای ظریف، سئوال جمعی از نمایندگان درباره موضوع توافقات ژنو و همچنین در خصوص علت بی احترامی تیم مذاکره کننده آمریکایی به تیم مذاکره کننده ایرانی و ترک محل مذاکره است.

محمد حسن آصفری ادامه داد: نمایندگان می‌خواهند بدانند چرا آقای جان کری در مسقط میز مذاکره را ترک کرده و به بازار برای خرید رفته است. وی خاطرنشان کرد: همچنین در سئوال نمایندگان مطرح شده است که چه توافقاتی در مذاکرات انجام شده و علت به نتیجه نرسیدن آن چه بوده است.

وزیر امور خارجه قرار است، سه شنبه این هفته با حضور در جلسه علنی مجلس ، پاسخگوی سئوالات جواد کریمی قدوسی به نمایندگی از جمعی از نمایندگان مجلس باشد. سئوال از وزیرخارجه کشورمان قرار بود حدود یک ماه پیش در روز 9 آذر در جلسه علنی مطرح شود، اما از آنجا که ظریف در روز هشتم آذر به صحن غیرعلنی مجلس رفته بود، بزرگان پارلمان حضور پیاپی او در مجلس را در دید افکار عمومی مناسب ندانستند و به این ترتیب طرح سئوال به تعویق افتاد.