به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۰۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۴ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۶۵۳۳۹
تلاش داعش برای تصرف نقاطی در داخل خاك لبنان

لبنان با یک جنگ داخلی دیگر روبه‌رو است

گروه بين الملل: مدیر کل نیروهای امنیتی لبنان اعلام كرد گروه «دولت اسلامی» داعش؛ در کوهستان‌های «قلمون»، در مناطق مرزی سوریه و لبنان، در تلاش برای تصرف روستاهایی داخل خاک لبنان، جهت ایجاد پایگاه‌هایی جدید و حمایت از نیروهایش است.
لبنان با یک جنگ داخلی دیگر روبه‌رو است
ژنرال عباس ابراهیم گفت: نیروهای نظامی آن کشور در آماده‌باشی بالا قرار گرفته‌اند تا جلوی تصرف بخش‌های لبنانی در این منطقه کوهستانی، که در مرز آن کشور و سوریه قرار دارد را بگیرند. تحرکات نیروهای داعش «دولت اسلامی» بار دیگر این نگرانی را به وجود آورده است که لبنان ممکن است با خطر شکل‌گیری یک جنگ داخلی دیگر روبه‌رو شود. گروه داعش حملاتی به مرزهای لبنان کرده است که تلفاتی جانی در پی داشته است.

علاوه بر آنها «جبهه النصره» نیز با نیروهای حزب‌الله درگیری‌هایی خونین داشته‌اند. در کنار اینها لبنان میزبان گروه بزرگی از پناهجویان سوری نیز هست. بیروت در عین حال اخیرا اعلام کرد زنی و دختری را بازداشت کرده که همسر پیشین و فرزند ابوبکر بغدادی، رهبر «داعش» هستند. ژنرال ابراهیم گفت: «داعش» به تازگی بر شمار نیروهای خود در «قلمون» افزوده است؛ «دولت اسلامی نمی‌خواهد بر قلمون تسلط پیدا کند… ولی آنها می‌خواهند از این منطقه برای پشتیبانی نیروهای خود استفاده کنند».به گفته مدیر کل نیروهای امنیتی لبنان،نيروهاي دولت اسلامی تبدیل به نیروی مسلح اصلی در «قلمون» شده‌اند.

ژٰنرال ابراهیم در ماه نوامبر گذشته هشدار داده بود که لبنان در نبرد با اسلام‌گرایان، با «خطرناک‌ترین توطئه تروریستی در کل منطقه» رو در رو شده است. او که خود ماه ژوئن سال گذشته میلادی از یک حمله انتحاری جان به در برد، گفته است نیروهای آن کشور گروهی از شبه‌نظامیان را بازداشت کرده و برخی از شبکه‌های متعلق به آنها را نابود کرده‌اند، اما لزوما خبر همه این فعالیت‌ها به رسانه‌ها راه نیافته است.