به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۴:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۵ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۶۵۳۹۸
شرق در یک نگاه

زنگنه روزهای خوشی را در وزارت نمی‌گذراند

گروه سیاسی: روزنامه شرق در شماره روز دوشنبه در صفحه نخست تیترهای رفراندوم و کار مرتضوی به وثیقه کشید را بررسی کرد.
زنگنه روزهای خوشی را در وزارت نمی‌گذراند
این روزنامه تیتر یک را به موضوع رفراندوم اختصاص داد و نوشت:حسن روحانی رییس جمهوری در اولین کنفرانس اقتصاد ایران گفت: اقتصاد ما؛ هم به سیاست خارجی و هم به سیاست داخلی یارانه می‌دهد و خوب است که یک بار هم شده برعکس عمل کنیم و از سیاست داخلی و خارجی به اقتصاد یارانه بدهیم تا ببینیم زندگی و معیشت مردم و اشتغال جوانان چه خواهد شد. وی افزود: خوب است بعد از ٣٦سال یک بار هم که شده این اصل قانون اساسی را اجرا کنیم و برای مسایل مهم اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به جای آنکه قانونی در مجلس تصویب شود، ماده قانونی یا برنامه را مستقیم به آرای مردم و همه پرسی بگذاریم.

روزنامه شرق به عنوان کار مرتضوی به وثیقه کشید اشاره کرد و نوشت: قرار کفالت سعید مرتضوی مدیرعامل پیشین سازمان تامین اجتماعی به وثیقه تبدیل شد. علیرضا دقیقی وکیل دادگستری و یکی از شاکیان سعید مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی گفت: با دستور شعبه١٥ دادسرای کارکنان دولت، قرار کفالت دو میلیاردتومانی مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی به قرار وثیقه تبدیل شده است. اگرچه او از میزان قرار وثیقه صادر شده برای مدیرعامل پیشین تامین اجتماعی در این پرونده اظهار بی اطلاعی کرد.

این روزنامه در خبری روایت غیرعلنی زنگنه را برجسته کرد و نوشت: بودجه ٩٤ بیش از هر زمان دیگری با چالش مواجه است. نفت ١٢٠دلاری دولت احمدی نژاد حالا به ٥٥ دلار رسیده و دولت تا همین جای کار در موضوع پرداخت یارانه‌ها، هفت هزارمیلیاردتومان کسری بودجه دارد. بیژن نامدار زنگنه روزهای خوشی را در وزارت نفت نمی‌گذراند، مرد شماره یک نفت ایران حالا دست خالی‌تر از همیشه در اوپک حاضر می‌شود و سیاسی کاری‌های عربستان، به شدت قیمت نفت را تحت الشعاع قرار داده است. ضرب الاجل وضعیت افت قیمت نفت موجب شده تا حالا زنگنه راهی بهارستان شود و جلسه علنی، ساعتی غیرعلنی برگزار شود. زنگنه در این نشست غیرعلنی از دغدغه‌های نفتی‌اش می‌گوید و اینکه روند کاهش نرخ نفت و قیمت‌های این روزها، برای مدتی بازار نفت ایران را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

فاز سوم هدفمندی فعلا روی میز دولت نیست تیتر دیگر روزنامه شرق است. محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری در کنفرانس اقتصاد ایران با اعلام اینکه دولت برای اجرای فاز سوم هدفمندی یارانه‌ها در سال 94 هنوز به تصمیم نهایی نرسیده است، گفت: صحبت از راه‌های تامین کسری بودجه در سال آینده هنوز زود است.

این روزنامه در خبری دیگر با انعکاس عنوان از شهرداری مجوز قانونی داشتم، نوشت: قالیباف روز گذشته به صحن غیرعلنی شورای شهر رفت تا درباره تخریب دوطبقه علاءالدین جواب بدهد و پس از آن سخنگوی شورای شهر به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. سخنگوی شورا، مجوزهای این دوطبقه را غیرمعتبر و غیرقانونی خواند که بر اساس همین برگه‌های نامعتبر غیرقانونی، پاسخ مراجعان را می‌دادند و ادامه داد متاسفانه برای متخلفان مسیرهای موازی برای تخلف وجود دارد. او گفته مالک باید خسارت مالباختگان را پرداخت کند. حالا اسنادی که خبرگزاری مهر منتشر کرده و اما حاج رضا علاءالدین، صاحب پاساژ می‌گوید برای ساخت این طبقه مجوزهای قانونی از سوی شهرداری داشته است. براساس اسناد موجود شهردار منطقه، معاون شهرسازی و معماری، معاون مالی اداری، مشاور شهردار و مدیر حقوقی و قراردادهای شهرداری منطقه١١ طبق نامه ای که در تاریخ ٢٢/١٢/٩١ به امضا رسیده است، اجازه توسعه تجاری در طبقه هفتم مطابق با تیپ طبقات زیرین را داده‌اند.