به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۶ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۶۵۴۸۶
جن ساکی:

تحریم‌ بیشتر ایران اقدام سازنده‌ای نیست

گروه سیاسی: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما معتقدیم که اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران اقدام درست و سازنده‌ای نخواهد بود.
تحریم‌ بیشتر ایران اقدام سازنده‌ای نیست
جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در اولین نشست خبری خود در سال 2015 در پاسخ به این سوال که موضع دولت نسبت به گزارشات اخیر درباره احتمال وضع تحریم‌های جدید علیه ایران از سوی جمهوری‌خواهان مجلس سنا چیست؟ گفت: موضع ما تغییری نکرده است. واضح است که ما بر این باوریم این کار اقدامی درست و سازنده نخواهد بود. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: ما می‌خواهیم به مذاکره‌کنندگان اجازه مذاکره بدهیم و این موضع ماست که تغییر نکرده است.

جن ساکی همچنین درباره ادعای جدید یک رسانه خارجی مبنی بر توافق ایران و آمریکا برای انتقال بخشی از ذخیره اورانیوم ایران به روسیه، تصریح کرد: من هیچ اظهارنظری درباره گزارشاتی که مرتبط با جزئیات مذاکرات است نمی‌کنم و همچنین شما را به این مساله ارجاع می‌دهم که این گزارش از سوی هر دو طرف و دست کم از سوی ایران تکذیب شده است. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه درباره زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، گفت: انتظار می‌رود که دیدارهای بیشتری در اواسط ماه ژانویه صورت گیرد اما همان‌طور که می‌دانید ما عموما به اتحادیه اروپا اجازه می‌دهیم تا زمان آن را اعلام کند بنابراین من اطلاعات بیشتری در این زمینه ندارم.
مرجع : ایسنا