به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۶۵۶۰۷
غرضی: مصدق پس از انجام همه‌پرسی سقوط کرد

رفراندوم يكبار انجام شد، دیگر صحیح نیست!

گروه سياسي: محمد غرضی گفته برگزاری همه‌پرسی اقدام درستی نیست٬ نتیجه‌ای برای دولت نخواهد داشت و محمد مصدق نیز پس از برگزاری همه‌پرسی بود که دولتش سقوط کرد، رفراندوم يكبار انجام شد و مردم به جمهوري اسلامي رأي دادند. حالا بخواهيم يكبار ديگر رفراندوم برگزار كنيم و از مردم نظرخواهي كنيم، كار صحيحي نيست.
رفراندوم يكبار انجام شد، دیگر صحیح نیست!
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال 92، در گفتگو با سايت اصولگراي دانا با انتقاد از مطرح شدن طرح رفراندوم توسط رئیس جمهور، اظهار داشت: من یادم هست مصدق وقتی رفراندوم کرد، مجلس هفدهم را منحل کرد و همان مسئله باعث شد تا دولت مصدق نیز از بین رفته و دشمنان بر او چیره شوند و کودتا به وجود آمد. غرضی با بیان اینکه یک کشور بر اساس قانون اداره می شود، گفت: کسانی که حرف از رفراندوم می زنند به جای تکیه بر قانون و اجماع کردن، می‌خواهند سراغ مردم رفته و همه پرسی را مطرح می‌کنند.

وی در ادامه افزود: معنای رفراندوم این است که به جای قانون اساسی و مجلس، از مردم به پرس و جو بپردازیم. خود این مسئله یک قانون می شود. من این سوال را دارم که مگر قانون های دیگر اجرا شده که حالا بخواهیم در دعواهای بین 2 گروه سراغ مردم رفته و آنها را وارد این دعواهای سیاسی کنیم. وي همچنین خاطر نشان کرد: از رفراندوم هیچ نتیجه ای برای دولت حاصل نمی شود. رفراندوم یکبار انجام شد و مردم به جمهوری اسلامی رای دادند. حالا بخواهیم یکبار دیگر رفراندوم برگزار کنیم و درباره مسائل ریزتر از مردم نظرخواهی کنیم، کار صحیحی نیست. در اداره کشور رفراندوم موثر نیست، حالا چه نفع چپ باشد و چه به نفع راست؛ در پایان ماجرا این گروه ها هستند که به سمت یکدیگر تیر و کمان می کشند.