به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۳:۳۴
 
۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۶۵۷۴۴
سویل مروارید منطقه اندلس در اسپانیا است

زیباترین شهرهای دنیا از دریچه شب/ تصاویر

گروه فناوری: وقتی صحبت از چشم اندازهای زیبا و زیبایی‌های چشم نواز به میان آید؛ تصویری که معمولا به اذهان خطور می‌کند، ‌تصویر جاده‌ای زیبا، شهری تمیز وآسمانی آبی و .. در دل روز است و نه در تاریکی شب.
واقعیت آن است که شب نیز می‌تواند با تمام عظمت و تاریکی‌اش تصویری زیبا و متفاوت را خلق کند و حتی زیباتر از روزهای پرنور و رنگارنگ به نظر آید. کافی است منظره زیبای شهر را از فراز بامی و یا از بلندای تپه‌ای نظاره کرد تا به عظمت و زیبایی شب پی برد.

1- تورنتو



تورنتو، بزرگترین شهر کانادا و یکی از با کیفیت ترین شهرهای آمریکای شمالی برای زندگی است. برج سی ان دومین برج بلند دنیا، در این شهر واقع شده که سالانه دو میلیون نفر توریست را به خود جذب ‌کند. از بالای این برج می‌توان چشم انداز شهر تورنتو را تماشا کرد و جالب آنکه چشم انداز شهر در شب زیباتر از روز آن است.

2- ریو دو ژنیرو



ریو دو ژنیرو، بعد از برگزاری جام جهانی 2014 در برزیل معروف تر از پیش شده است این شهر همچنین از زیباترین شهرهای آمریکای لاتین است که به شبهای پرنور و روشنش معروف شده است.

3- هنگ کنگ



آسمان زیبای هنگ کنگ در شب بی نظیر است. وجود آسمان خراشهای نورانی در کنار اسکله تسیم شا یکی از جذاب ترین جاذبه‌های شهر هنگ کنگ را به وجود آورده است.

4- برلین



برلین یکی از توریست پذیر ترین شهرهای اروپا است. کلیسای جامع شهر، دروازه براندربورگ، بناهای تاریخی، محله‌های قدیمی زیبا و ... پای بسیاری از گردشگران را به این شهر باز کرده است. بهترین زمان برای سفر به برلین ماه اکتبر است . در این ماه برگزاری جشنواره نور زیباترین مناظر چشم انداز را در طول شب، برای شهر زیبای برلین به ارمغان می‌آورد.

5- سیاتل



اگر شهر نیویورک در آمریکا به آسمان خراش‌هایش شهرت دارد، شهر سیاتل در واشینگتن به برج سوزن فضایی‌اش معروف است. این برج 184 متری که به مناسبت نمایشگاه جهانی در بین سالهای 1961 تا 1962 ساخت شده، شبهای سیاتل را به یکی از دیدنی ترین‌ها در جهان تبدیل کرده است.

6- شانگهای



شانگهای شلوغ ترین شهر کشور چین است که ساختمان‌ها، فروشگاه‌ها . شب های زنده و پر نورش توجه بسیاری از فیلم سازان را به خود جلب کرده است. چراغ های نئون رنگارنگ که تمام خیابان‌های شهر را در طول شب روشن می‌کند، از جاذبه‌های شهر شانگ های محسوب می‌شود.

7- استانبول



شهر قدیمی استانبول یکی از زیباترین شهرهای اروپا است. ایاصوفیه،‌ توپکاپی، تنگه بوسفر، مسجد آبی تمام مکانها و ساختمانهای زیبای شهر در طول شب، چراغانی است و به زیباترین وجه نورپردازی شده‌اند. گردشگران فراوانی را در شهر استانبول خواهید دید که در هنگام شب به بازدید شهر می‌پردازند و از زیبایی‌های شبهای استانبول لذت می‌بردند.

8- سویل



سویل مروارید منطقه اندلس در اسپانیا است. پیاده روی و گردش در شب هنگام، از تفریحات رایج در شهر سویل به حساب می‌آید. میدان اسپانیا و برج طلایی دو مکان بسیار زیبایی هستند که در طول شب همچون دو جواهر در شهر می‌درخشند.

9- لیون



ماه دسامبر برای شهر لیون فرانسه، ماه فستیوال نور و روشنایی است. در این ماه برگزاری جشنواره‌های متعدد و به خصوص جشن روشنایی شهر لیون را هزار بار زیباتر از شبهای دیگر سال می‌کند. اپرای بزرگ شهر و میدان‌های شهر لیون درطول شب همچون ستارگان آسمان می‌درخشند.

10- سیدنی



در شهر سیدنی استرالیا به محض غروب خورشید هزاران هزار چراغ روشن می‌شود. اپرای شهر و پل معروف سیدنی دو مکان دیدنی شهر هستند که درشب هنگام بسیار زیباتر از روز به نظر می‌آیند.زیباتر آنکه انعکاس نور هزاران چراغ در آب، سیدنی را به شهری جادویی تبدیل می‌کند.
مرجع : بازارخبر