به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۰:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۶۵۷۹۱
مجموع رکود و تورم فلاکت به بار می آورد

شماره امروز ابتکار دریک نگاه؛ 20 دی

گروه سیاسی: پایان سه تفنگدار تروریست و دیدار کری و ظریف پیش از مذاکرات معاونان عنوان‌های مهم روزنامه ابتکار در شماره روز شنبه است.
شماره امروز ابتکار دریک نگاه؛ 20 دی
این روزنامه تیتر یک را به خبر پایان سه تفنگدار تروریست اختصاص داد و نوشت: تروریست‌ها این بار در قلب پاریس با حمله به مطبوعات وحشت آفریدند. 12 نفر از جمله چند کاریکاتوریست را به قتل رساندند و متواری شدند. سعید و شریف کواشی دو برادر و دو مظنون اصلی حمله تروریستی روز چهارشنبه به دفتر هفته نامه شارلی ابدو هستند. در پی این حادثه تدابیر امنیتی در فرانسه بشدت افزایش پیدا کرد اما این پایان ماجرا نبود. دیروز فرانسه روز وحشت و ترس را پشت سر گذشت. درگیری مأموران فرانسوی برای دستگیری دو مظنون اصلی ادامه داشت.عملیات جستجو برای یافتن مظنونان حمله به مجله طنز شارلی ابدو به شمال شرق پاریس کشیده شد و پلیس از گروگان گیری در این منطقه و کشته و زخمی شدن احتمالی چند تن خبر داد. اما این در حالی بود که همزمان گروگان گیری دیگری در شرق پاریس اتفاق افتاد.

روزنامه ابتکار در تیتر دیگر خود به خبر دیدار کری و ظریف پیش از مذاکرات معاونان پرداخت و نوشت: سید عباس عراقچی، معاون وزیر امورخارجه و عضو ارشد گروه مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در خصوص برنامه دیدارهای آتی دو جانبه و چند جانبه با اعضای گروه 1+ 5 در تهران و ژنو اظهار داشت: روز دوشنبه 22 دی سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده آن کشور در مذاکرات هسته‌ای جهت مذاکرات و رایزنی‌های دوجانبه هسته‌ای به ایران سفر می‌کند. وی در این سفر همچنین با ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار خواهد کرد.عراقچی افزود: روز چهارشنبه 24 دی نیز دکتر ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به ژنو خواهند رفت تا پیش از مذاکرات دوجانبه معاونین خود با یکدیگر دیدار نموده و راهنمایی‌های لازم را به عمل آورند.وی افزود: متعاقبا طی روزهای 25 الی 27 دی هیات‌های مذاکره کننده ایرانی و آمریکایی در ژنو مذاکره دو جانبه خواهند داشت و روز 28 دی نیز مذاکرات ایران و 1+5 در سطح معاونین برگزار خواهد شد.عراقچی افزود: قبل و بعد از این مذاکرات، با بقیه اعضای 1+5 نیز به صورت دو جانبه ملاقات و مذاکره صورت خواهد گرفت.

این روزنامه خبر تاثیر گذاری طلای زرد و سیاه بر قیمت یکدیگر را بازتاب داد و نوشت: وضعیت طلا، شاخص بورس، نرخ ارز و مباحث اقتصادی نظیر قیمت مسکن، نفت و سیاست‌های پولی و مالی بهم گره خورده است طوری که در روزی که شاهد افت شاخص بورس هستیم، خبر از افزایش بهای دلار در بازار به گوش می‌رسد و در روزی که قیمت جهانی نفت رو به سقوط است و رکورد جهانی خود را می‌شکند، بهای طلا نیز کاهش می‌یابد و.... به طور کلی می‌توان گفت که تمام متغیرهای اقتصادی از پیچیدگی خاص و بهم پیوستگی تقریباً ناگسستنی برخوردارند به گونه‌ای که افزایش یا کاهش یک یا دو متغیر به طور حتم تاثیری مطلوب یا منفی بر دیگر شاخص‌ها گذاشته و آن ها را دستخوش تغییرات غیر منتظره می‌کند.

روزنامه ابتکار خبر رکود وقتی با تورم جمع می‌شود فلاکت به بار می آورد را انعکاس داد و نوشت: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به مناسبت برگزاری نهمین جشنواره کارآفرینی و تجلیل از کارآفرینان برتر خراسان رضوی پیامی صادر کرد. وی در این پیام آورده است: کارآفرین پلی بین صنعت و دانشگاه و یا به عبارتی پر کننده خلأ بین علم و بازار است و به دلیل نقش و جایگاه کارآفرینان در روند توسعه و رشد اقتصادی بسیاری از دولت‌ها و کشورهای توسعه یافته تأثیر دارد.وی در پایان این پیام تاکید می‌کند: ایجاد شغل تنها راهی برای انباشت پول و سرمایه نیست، بلکه دستاوردهای دیگری چون تضمین امنیت، تقویت استقلال، تنوع کار و حفظ کرامت انسانی دارد و امیدوارم این جشنواره نقشی برای رونق اشتغال در جامعه داشته باشد که نبود آن رکود را به دنبال دارد و رکود وقتی با تورم جمع شود فلاکت به بار می‌آورد.