به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۵۸
 
۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۶۵۸۰۴

مقاومت‌ وزیر کشور در برابر رییس‌جمهور؟

گروه سياسي: سايت «انتخاب» به نقل از منابع خود، از مشخص شدن گزینه اصلی معاونت سیاسی وزارت کشور به دستور رییس جمهور خبر داد، اما این خواست دکتر روحانی تا این لحظه اجرایی نشده است.
مقاومت‌ وزیر کشور در برابر رییس‌جمهور؟
به گزارش «انتخاب»؛ چندی پیش با توجه به طولانی شدن روند انتخاب معاونت سیاسی وزارت کشور و همچنین «گزینه های نه چندان مناسب این معاونت»، رییس‌جمهور گزینه ی خود را به رحمانی فضلی وزیر کشور معرفی می کند و خواستار معرفی «صالحی امیری» در این سمت حساس می شود.

مقاومت وزیر کشور در برابر این دستور رییس جمهور؛ «با این حال ، اخبار رسیده حکایت از آن دارد که وزیر کشور تا این لحظه در برابر خواسته رییس جمهور مقاومت کرده است و همچنان درصدد است، گزینه های خود را در این سمت معرفی کند. قابل ذکر است، صالحی امیری رییس فعلی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران است. او در آغاز کار دولت یازدهم، هفتاد روز سرپرست وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران بود. نهایتاً صالحی امیری با کسب ۱۴۱ رأی مخالف، ۱۰۷ رأی موافق و ۱۳ رأی ممتنع نتوانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

از سوی دیگر، در شرایطی که بیش از 7 ماه از استعفای معاون سیاسی وزارت کشور و عدم معرفی گزینه جدید می گذرد، هفته گذشته نوبخت سخنگوی دولت در پاسخ به این سؤال که گفته‌ می‌شود حسنعلی امیری قرار است برای این سمت انتخاب شود، افزود: آقای امیری شخصیت محترم و مقبول دولت است اما شخص مورد نظر برای معاونت سیاسی به زودی مشخص می‌شود.

حبيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۳:۲۲
معلومه كه مقاومت مي كنه! وزارت كشور سهميه و ارث پدري اصولگرايان و پايداري هاست! عجب تدبير و اميدي بود!!!!!!! مقام استانداريش ميگه خوشبختانه مجوز كنسرت را لغو كرديم! (276778)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۴:۱۰
از احترام اقای روحانی به خواست وزیر معنی دمو کراسی هویدا میشود .اما این اقا وزیر هم باید به نجابت رئیس جمهور احترام بگذاره و بیشتر از این از این فضا سوء استفاده نکند. (276805)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۴:۱۲
تحت فشار نماينده هاي مجلس (نمايندگان استانها) تقريبا تمامي فرمانداران، بخشداران، روءساي سازمانها و مديران كل در سطح استانهاي مختلف همان منصوبين دولت هاي نهم و دهم و مديران احمدي نژادي هستند و گاها با چرخش صوري و تغيير محل خدمت از فلان شهرستان به فلان شهرستان سعي شده به 19 ميليون مردمي كه در 22 خرداد به اميد انجام تغيير و تحول به شعارهاي دولت تدبير و اميد راي دادند اينگونه القا شود كه تغييرات مد نظر صورت گرفته است. دوستان دقت داشته باشند دولت در سطح كشور از بدنه اجرايي همراه و همدل برخوردار نيست (276807)
احمدي
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۵:۵۸
امروز آقاي روحاني كمتر از 10% قدرت دارد. چون مجلس، شوراي نگهبان، قوه قضائيه و بدنه اجرايي دولت در استانها با روحاني و شعارهايش همسو نيستند. (276851)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۲:۳۸
یه سوال!

صالحی امیری تخصص اصلیش چیه که هم میتونه کاندید وزارت ورزش و جوانان بشه هم کاندید معاونت سیاسی وزیر کشور؟

اصلن این دو پست کجاشون شبیه هم هست؟ (276985)
مهربان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۳:۲۹
متاسفم من شهروند معتقدم فرد مهم این پست سیاسی فراجناحی و اعتدالی باشه بهتره و نظر دکتر روحانی باید بر رای وزیر محترم مقدم باشد بهتر است. (276779)
محسن از لرستان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۳:۳۵
خدایا به داد این ملت برس عجب زمانه ای است اگر دستور رئیس جمهور اجرا نشود به راحتی ملت هم مورد بی مهری قرار خواهد گرفت نمونه اش انتصاب استانداران وفرماندارانی می باشد که با خواست رای دهندگان به دکتر روخانی فاصله دارند با این وجود اختیار دست وزیر اصول گراست واین فاصله نه تنها کم نخواهد شد بلکه هر روز بیشتر خواهد شد. (276783)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۹:۴۲
به نظر می رسه زور رئیس جمهور به وزیرخودش هم نمی رسه!!!
مطمئن باشید اگر رئیس جمهور این آقا رو تغییربده مجلس علیهش موضعی سخت خواهند گرفت و همه می دانیم که اعتدالیون آدمایی نیستن که دربرابرفشار تندروها قد علم کنند و ...
راحت تر بگویم: رئیس جمهور تازه فهمیده چه اشتباهی کرده! (276908)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۳:۴۲
وزارت کشور پاشنه آشیل و ستون پنجم در دولت

یک وزارت کشوری (276788)
ايمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۴:۰۵
با توجه به برگزاري انتخابات در سال آينده معاونت سياسي وزير كشور جايگاه مهمي است و بايد فردي صالح و امين باشد كه در انتخابات دقت لازم را بعمل آورد (276800)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۴:۱۱
انصافا آقاي صالحي اميري كتابخانه اسناد و... را از حالت پادگاني و امنيتي گذشته خارج و به يك مركز فرهنگي واقعي تبديل كرده است. امروز در كتابخانه حس فرهنگي بودن به آدم دست مي دهد در حالي كه در گذشته......!!!!! (276806)
جاوید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۷:۳۶
تو همون حس بمون عزیزم .ساده لوحی در ین یکی دو ساله به اوج خودش رسیده. (276870)
علی
Germany
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۸:۰۹
مگر این وزارتخانه زیر نظر ریاست جمهور است که باید به حرف او گوش کند؟!!!!! (276879)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۵:۰۹
پس حتما" فضلی بهمراه پایداری چی ها برای انتخابات 94 نقشه دارند چون مجری انتخابات وزارت کشور است .اگر اینگونه باشد از هم اکنون رسایی و دارو دسته در مجلس آینده هم خواهند بود... (276827)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۵:۴۹
طبیعی است وقتی در انتخاب وزیر کشور نظر مجلسیان لحاظ شده وفرد نزدیک به عقاید رییس محترم مجلس بر این کرسی تکیه بزنه و به دنبال ان استانداران و فرماندا ران مطابق با سیاست اصول گرایان انتخاب بشه ،جناب وزیر کشور در انتخاب حساسترین نقطه مدیریتی وزارتخانه نظر مجلسیان رو لحاظ کنه نه رییس جمهور (276848)
سعید
United Kingdom
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۶:۱۹
آقای دکتر روحانی عزیز توصیه ما اینه که برای این خودتون هم در طول ادامه مسئولیت دولت راحت باشید به جای گرینه جدید معاونت سیاسی بهتر است گرینه جدید شخص وزیر کشور را معرفی بفرمایید. (276856)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۶:۲۵
شهرستان بابلسر رای 70 درصدی به روحانی داده اما دیروز فرمانداری براش انتخاب کردند که عضو ستاد سعید جلیلی و یک احمدی نژادی به تمام معنا است . من نمی دونم اگر قرار بود دوباره اینها باشند ، چرا ما به روحانی رای دادیم ؟ من رایمو بس می گیریم . از روحانی ناامید شدم . روند انتصابات در استان مازندران واقعا نا امید کننده است (276857)
یک ایرانی
United States
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۶:۳۶
از شما بعیده . یعنی شما معنی پلورالیسم رو نمی دونین ؟ اگه نمی تونین بر خلاف صحبت های یه نفرچیزی بنویسین بهتر فقط صحبتش عیناٌ اینجا تکرار بشه و به نحوی توجیه نشه . (276860)
علیرضا طبای
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۷:۴۵
لابد میخواد مثل استاندار چهارمحال و بختیاری که یک . . . پاکسازی شده از اموزش و پرورش است را منصوب کند . ایشان حتی اصولگرا هم نیست. اگر بود یک چنین فردی را با این اشتهار سو ء استاندار نمیکرد. (276872)
123
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۸:۲۹
رییس جمهور باید به وعده های انتخاباتی جامه عمل بپوشاند. انتخاب رحمانی فضلی از ابتدا با شعارهای روحانی متناب نبود. (276882)
سمنانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۸:۴۷
باتوجه به نارضایتی شدیدمردم بویژه هواداران دولت ازوضعیت مدیریتهابهتراست رییس جمهورمحترم دربرخی استانهامثل فارس وسمنان که نارضایتی ها بیشتراست تغییراتی رابوجودآورد (276885)
خخخخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۹:۳۱
هيچ مديري با دولت همسو نيست. افرادي كه با دولت همسو بودند به بدنه دولت راه ندادند. (276900)
لا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۰:۳۰
فقط میتونم بگم متاسفم (276931)
دهلرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۱:۵۵
الان در دهلران تیم دکتر احمدی نژاد مدیریت می کند و متاسفانه معاون سیاسیی استانداری ایلام ونماینده ی دهلران که عضو جبهه ی پایداری است از ان ها حمایت می کند به دولت روحانی تبریک می گویم (276971)
آلامتو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۲:۲۱
جلوی ضرر را از هر کجا بگیرن منفعته،هرچند دیر شده و مردم نا امید شدند ولی یک اقدام حساب شده می تونه ورق را برگردونه (276977)