به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۱ ساعت ۲۲:۱۱
کد مطلب : ۶۵۹۷۲

برای اسکی کردن چقدر پول لازم است؟

گروه اقتصادی: اسکی، ورزشی زمستانی است که هرکس با هر بودجه‌ای می‌تواند آن را انجام دهد.
برای اسکی کردن چقدر پول لازم است؟
فصل زمستان که می‌شود تعداد بسیاری از مردم ورزش‌های زمستانی را آغاز می‌کنند. اسکی یکی از پرطرفدارترین این ورزش‌هاست که البته به تفریح بورژوایی هم به دلیل گرانی وسایل آن معروف است. هرچند تنوع در قیمت خرید لوازم این ورزش این امکان را به همه دوستداران این ورزش می‌دهد تا آن را انجام دهند. برای انجام ورزش اسکی که تنها در سه تا چهار ماه سال انجام می‌شود باید وسایل و لباس مخصوص تهیه شود که از قیمت‌های مختلف برخوردار است. البته تهیه مجموعه وسایل و لباس اسکی در نازل‌ترین قیمت آن کمتر از یک میلیون تومان نخواهد شد. اسکی‌بازان که در سطوح مبتدی تا پیشرفته اسکی می‌کنند هرکدام بر اساس سطحی که در آن هستند وسایل را خریداری می‌کنند که البته هرچه یک فرد پیشرفته‌تر باشد پول بیشتری هم باید پرداخت کند.

اسکی به دو رشته آلپاین و اسنوبرد تقسیم می‌شود. اسنوبرد به همراه فیکس و بوت اسکی فروخته می‌شود که قیمت این سه با هم دسته دوم و در سطح متوسط از 950 هزار تومان آغاز می‌شود. البته با توجه به کیفیت ممکن است قیمت‌های کمتر هم موجود باشد. اسنوبردهای پیشرفه نو نیز ار رِنج قیمتی بسیار متنوعی برخوردار هستند که از 900 هزار تومان تا سه میلیون تومان و بیشتر هم در بازار موجود است. همچنین قیمت بوت اسکی از 250 هزار تومان به بالا قیمت در بازار موجود است؛ البته دسته دوم آن.

آلپاین که نیاز به چوب اسکی، فیکس، باتوم و بوت دارد هم از دامنه قیمتی بسیار متنوعی برخوردار است که هم امکان خرید آن به صورت مجزا و هم در قالب یک ست کامل وجود دارد. ست کامل لوازم آلپاین بسته به نو یا دسته دوم بودن آن، برند و کیفیت آن از حداقل یک ملیون تومان تا شش میلیون تومان و حتی بیشتر متغیر است. لباس اسکی نیز در دامنه قیمتی متنوع در قالب ست کامل از 400 هزار تومان به بالاست. با جست‌وجویی در اینترنت می‌توان سایت‌های بسیاری که کار خرید و فروش لوازم اسکی نو و دسته دوم را انجام می‌دهند، پیدا کرد. در این سایت‌ها انواع لوازم اسکی با تنوع بسیار چه در قیمت و چه در طرح موجود است.
مرجع : اقتصاد نیوز