به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۹ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۶۶۷۷۲
یارانه باید بین ٤٠درصد مردم تقسیم شود

شماره امروز شرق دریک نگاه؛ 29 دی

گروه سیاسی: روزنامه شرق در شماره روز دوشنبه در صفحه نخست تیترهای سناتورها مشغول کارند و یارانه باید بین ٤٠درصد مردم تقسیم شود را بررسی کرد.
شماره امروز شرق دریک نگاه؛ 29 دی
این روزنامه تیتر یک را به موضوع سناتورها مشغول کارند اختصاص داد و نوشت: باوجود تهدید اوباما تندروهای کنگره در پی یارگیری اند. ژنو و واشنگتن؛ 2 شهری که در این روزها، شاهد رایزنی های فشرده ای بودند و هستند. در ژنو دیپلمات های ایران و گروه ١+٥ برای رسیدن به راه حلی دیپلماتیک در مذاکرات هسته ای در تلاش بودند. فرسخ ها آن طرف تر، در واشنگتن نمایندگان تندرو در کنگره آمریکا، برای ارایه طرح تحریم های بیشتر ایران، در جنب وجوش هستند. آنها در کنگره سخت مشغول کارند؛ کاری که اگر به سرانجام برسد، مذاکرات هسته ای را دچار مشکل و اختلال خواهد کرد.

روزنامه شرق به عنوان یارانه باید بین ٤٠درصد مردم تقسیم شود اشاره کرد. حسین راغفر یکی از شاخص ترین چهره ها در حوزه هدفمندی یارانه ها گفت: پولی که دولت برای یارانه نقدی کنار گذاشته، به توصیه ما باید بین ٤٠درصد جمعیت کشور تقسیم شود زیرا حداکثر ٤٠درصد جمعیت ما فقیر هستند. بر اساس این رده بندی، دولت باید این پول را بین این ٤٠درصد تقسیم کند. ما اعتبار مدل خود را با داده های کمیته امداد که بسیار دقیق است، می سنجیم و می بینیم که آیا مدل ما برای خانوارهای عضو این کمیته پیش بینی درستی ارایه می دهد یا خیر.

این روزنامه در خبری دیگر عنوان گریز از شوخی با سینما را انعکاس داد و نوشت: کمال تبریزی کارگردان فیلم های سینمایی در مورد فیلم طعم شیرین خیال گفت: البته فیلم یکی دومورد شوخی اجتماعی داشت که گفتند باید از فیلم حذف کنم و حتی همین مقدار را تحمل نکردند. شاید در نشست پرسش و پاسخ جشنواره اشاره کردم که این دو جمله چه بود.

معاون سیاسی وزارت کشور منصوب شد تیتر دیگر روزنامه شرق است. سرانجام پس از هشت ماه گزینه صندلی خالی معاونت سیاسی وزارت کشور تعیین شد. محمد حسین مقیمی با حکم عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، به سمت معاونت سیاسی وزارت کشور منصوب شد.این روزنامه در خبری خروج ٢٢هزارمیلیارددلار بدون بازگشت از کشور را برجسته کرد ونوشت: اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری از انتقال ٢٢میلیارددلار نفتی ایران به دوبی و استانبول پیش از آغاز کار دولت یازدهم خبر داده است.