به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۰۶
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۶۷۰۶۲

پزشکان می‌توانند 4 برابردرآمد داشته باشند

گروه جامعه: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: پزشکان عمومی با کار کردن در روستاها می‌توانند چهار برابر نماینده مجلس و دو برابر وزیر بهداشت، حقوق دریافت کنند.
پزشکان می‌توانند 4 برابردرآمد داشته باشند
عبدالرضا عزیزی افزود: دریافتی پزشکان عمومی در روستاها از یک میلیون و 400 هزار تومان تا پنج میلیون تومان به پنج تا 13 میلیون تومان افزایش یافته است. وی با بیان اینکه پزشکان عمومی یکی از ارکان مهم نظام سلامت هستند، ادامه داد: پزشکان عمومی از یک سو نگاهشان به صفرهای ارقام نجومی اختلاس گران و از سوی دیگر نگاهشان به حقوق مکفی یا نامکفی آخرماه و چند میلیون تومان وام با درصد بهره بالا است. مجلس با تخصیص هشت هزار میلیارد تومان اعتبار به حوزه سلامت چنان اثری روی این حوزه گذاشته که موارد زیرمیزی کاهش چشمگیر یافته و ضریب اشغال بیمارستان ها از کمتر از 50 درصد به صد در صد رسیده است.

وی ادامه داد: محور نظام سلامت، پزشکان عمومی هستند و باید به فکر تحول شان و حمایت مالی از این قشر و تبدیل آنان از قشر مظلوم به قشر غیرمظلوم بود. وی اضافه کرد: دریافتی پزشکان خانواده شش تا هشت میلیون تومان بود که با اجرای طرح تحول سلامت ، 10 تا 30 درصد افزایش یافت. قبلا به پزشکان عمومی توجه نمی شد و زندگی آنان نمی چرخید و این مساله موجب شد که برخی پزشکان از سیستم پزشکی خارج شوند و به کارهایی مانند ترک اعتیاد رو آورند.

عزیزی با اشاره به وجود 10 هزار پزشک عمومی که در حوزه ترک اعتیاد فعالیت دارند، افزود: با اجرای نظام ارجاع انتظار داشتیم که هفت هزار پزشک عمومی جذب طرح شوند اما تاکنون فقط یک هزار و 500 پزشک عمومی برای فعالیت در روستاها و مناطق محروم جذب شده اند. وی در ادامه به تفاوت درآمد متخصصان و پزشکان عمومی اشاره کرد و گفت: این مشکل باید حل شود زیرا اکنون گاهی دریافتی متخصصان 10 برابر پزشکان عمومی است.

عزیزی خاطرنشان کرد: مسوولیت بیمار در اورژانس برعهده پزشک عمومی است اما «حق استرس» به آنان پرداخت نمی شود در حالیکه متخصص مقیم ، فقط بیمارانی که درخواست مشورت را دارند یا بیماران بستری را ویزیت می کند و علاوه برآن حقوق مقیمی را نیز دریافت می کند.
مرجع : ايرنا