کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

موساد مخالفتش با تحریم‌ها را تکذیب کرد

3 بهمن 1393 ساعت 9:10

گروه بين الملل: سرویس امنیت خارجی اسرائيل (موساد) گزارش‌های مربوط به مخالفت خود با گسترش تحریم‌ها علیه ایران را تکذیب کرد.


یک روز پس از انتشار گزارش خبرگزاری اقتصادی بلومبرگ درباره اعلام مخالفت کارمندان بلندپایه سرویس امنیت خارجی اسرائيل (موساد) با اعمال تحریم‌های تازه آمریکا علیه ایران، موساد این خبر را تکذیب کرد. چهارشنبه خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده بود که "کارمندان بلندمرتبه موساد" در تماس با این خبرگزاری گفته‌اند که تصویب تحریم‌های تازه علیه ايران را درست نمی‌دانند. بلومبرگ نوشت کارمندان موساد هشدار داده اند که تشدید تحریم‌ها علیه ایران می‌تواند به شکست مذاکرات هسته‌ای منتهی شود.

خبرگزاری آلمان ضمن نقل این گزارش نوشت که این دیدگاه موساد کاملا با موضع بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائيل، در تضاد است. نتانیاهو بارها "آماگی سازش غرب با جمهوری اسلامی" را مورد انتقاد قرار داده و تهران را متهم کرده که زیر پوشش استفاده صلح‌آمیز از انرژی ‌هسته‌ای، در پی ساخت بمب اتمی است. بلومبرگ ضمنا نوشت که جان‌ کری، وزیرخارجه ایالات متحده، نیز روز چهارشنبه (۲۱ ژانویه) به این هشدار اشاره کرده و گفته است که مقامات بلندپایه موساد گفته‌اند: «در شرایط فعلی تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران، مثل پرتاب نارنجکی روی میز مذاکرات است.»

آنچه جان کری به نقل از مامور موساد گفت، با مواضع دولت باراک اوباما انطباق داشت. وزیر خارجه آمریکا از این "مامور بلندپایه" نام نبرده بود. موساد نیمروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای درباره گزارش‌های منتشره در آمریکا نوشت: «تامیر پاردو رئیس موساد روز ۱۹ ژانویه با هیئتی از سناتورهای آمریکایی دیدار داشت. بر خلاف گزارش‌های منتشر شده رئیس موساد در این دیدار نگفت که تحریم‌های تازه علیه ایران را رد می‌کند.» در این بیانیه افزوده شده است: «برخلاف این گزارش‌ها، پترو به سناتورهای آمریکایی گفته است: این تحریم‌ها بوده‌اند که ایران را مجبور به مذاکره کرده‌اند. بدون آن‌ها، ایران حاضر به پذیرش تعهداتی نمی‌شد.»


کد مطلب: 67176

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/67176/موساد-مخالفتش-تحریم-ها-تکذیب

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir