به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۶۷۶۳۱
حمله به دولت با رمز دو تابعیتی

شماره امروز ابتکار دریک نگاه؛ 7 بهمن

گروه سیاسی: حمله به دولت با رمز دو تابعیتی و پیروزی آواز بر گلوله عنوان های مهم روزنامه ابتکار در ماره روز سه شنبه است.
شماره امروز ابتکار دریک نگاه؛ 7 بهمن
این روزنامه تیتر یک را به خبر حمله به دولت با رمز دو تابعیتی اختصاص داد و به نقل از معاون امورمجلس رییس جمهوری نوشت: روز گذشته یک تذکر بی پایه مبنی بر اینکه افراد دو تابعیتی در دفتر رییس جمهوری در سطح بالا قرار دارند داده شد که در این تذکر به رییس جمهوری گفته شد که از وجود آن ها استفاده نشود. انصاری خاطرنشان کرد: همچنین بلافاصله پس از قرائت این تذکر در مجلس، متن آن در اختیار رسانه ها قرار داده شد و امروز نیز یکی از روزنامه هایی که منتسب به یکی از همین نمایندگان است در صفحه اول به چاپ عکس دوتن از مدیران ارشد دولت تدبیر و امید تحت عنوان تذکر مجلس به دولت برای عدم استفاده از افراد دو تابعیتی اقدام کرد که این دروغ و تهمت آشکار به دولت و رییس جمهوری است. معاون امورمجلس رییس جمهوری گفت: این تذکر اولا تذکر مجلس نبوده بلکه تذکر چند نفر از نمایندگان مجلس بود که همواره پایه ثابت طرح سوالات تند علیه آقای ظریف و تذکرات دیگر هستند؛ تذکر چند نفر نباید به پای کل مجلس گذاشته شود. انصاری افزود: اصل تذکر نیز مبتنی بر اطلاعات نادرست و یک تهمت اشکار است چرا که هیچ فردی در دفتر رییس جمهوری و در نهاد ریاست جمهوری دارای تابعیت مضاعف نیست.

روزنامه ابتکار در تیتر دیگر خود به خبر پیروزی آواز بر گلوله پرداخت و نوشت: کوبانی، شهری است که در پی حملات تروریستی داعش، توجه جهانیان را به خود برانگیخت و اکنون با تلاش و مجاهدت های فرزندانش آزاد شده است. شهر و منطقه ای که امروز کوبانی یا عین العرب نام دارد، در گذشته های خیلی دور یعنی از قرن های اولیه اسلام و حتی پیش از ظهور اسلام جزء منطقه بزرگتری بود که سروج نامیده می شد و سروج خود یکی از شهرهای ولایت بسیار بزرگ و حاصلخیزی بود که «جزیره» نام داشت. اینجا در واقع منطقه بین النهرین شمالی است.

این روزنامه با بازتاب خبر جوانان قطعا به ثمر نشستن آرمان فلسطین را خواهند دید، نوشت: حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار احمد جبرئیل دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین (فرماندهی کل)، مساله فلسطین را در رأس مسائل دنیای اسلام خواندند و تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران تا روزی که آرمان فلسطین به ثمر برسد، مصمم خواهد ایستاد و آن روز را جوانان قطعاً خواهند دید. حضرت آیت الله خامنه ای با تجلیل از خدمات و تلاش های احمد جبرئیل در مسیر تحقق آرمان فلسطین، گفتند: امروز یقیناً یکی از پایه ها و ارکان قضیه فلسطین شما هستید و امیدواریم که با حفظ همین روحیه، مقاومت را تا پیروزی نهایی ادامه دهید.

روزنامه ابتکار با انعکاس خبر حذف تحریم ها کلید می خورد، نوشت: وزیر اقتصاد با اشاره به این که در آینده نزدیک شاهد حذف تحریم ها خواهیم بود، گفت: برای تحقق بانکداری اسلامی باید آزادسازی نظام بانکی از قیود تحمیلی را انجام دهیم.

علی طیب نیا در پنل تخصصی چشم انداز نظام مالی کشور در چهارمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با بیان اینکه کشور در شرایط خطیری قرار گرفته که ناشی از وجود ساختارهای اقتصادی غلط و سیاست های اقتصادی نادرست دهه گذشته و تحریم های تحمیلی است، گفت: رکود تورمی ماحصل شرایط ویژه مذکور است.وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به این که دولت از ابتدای فعالیت خود تمام تلاش خود را برای مقابله با رکود و تورم به کار برد و از تمام حوزه های مرتبط از جمله نظام مالی و سیستم بانکی هم کمک گرفت، افزود: مشکلات و چالش های نظام بانکی و بازارهای مالی از مهمترین مشکلات اقتصادی کشور بوده است.به گفته وی، این مشکل را می توان در دسترسی فعالان اقتصادی به منابع مالی و نرخ بالای هزینه تامین مالی خلاصه کرد و یکی از محورهای عمده سیاست های اصلاحی دولت مقابله با تنگنای اعتباری موجود و اتخاذ سیاست های مناسب برای مقابله با آن بوده است.