به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۷:۰۸
 
۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب : ۶۷۷۲۲
گلپا تمامی ویژگی‌های یک موسیقیدان را دارد

احوال‌پرسی هنرمندان از استاد اكبر گلپا

گروه فرهنگ و هنر: معاون امور هنری وزیر ارشاد و جمعی از هنرمندان موسیقی با استاد اکبر گلپایگانی (گلپا) خواننده دیدار و برای وی آرزوی سلامتی کردند.
احوال‌پرسی هنرمندان از استاد اكبر گلپا
در اين ديدار استاد گلپایگانی درباره احوال کنونی خود گفت:  آهنگی از آقای پازوکی به دستم رسید و دوست داشتم در سن 82 سالگی این ترانه را بخوانم، آن را هفته گذشته در منزلم ضبط کردم. وی افزود: امروز خواننده های جوان پیشرفت تکنیکی خوبی دارند ولی حس لازم در کارهای موسیقی کم تر دیده می شود. امیدوارم جوانان روزی به این مرحله هم برسند.

گلپا گفت که او یکی از چهار خواننده گل های جاویدان بوده، به مال دنیا هم نیازی نداشته و حقوق و مزایای مربوط به هنرمندان پیشکسوت خود را نیز بخشیده است و قصد دارد منزل مسکونی خود را وقف هنرستان موسیقی کرده تا جوانان علاقه مند از این امکان بهره‌مند شوند. او خطاب به هنرمندان حاضر در جمع گفت: شما دوستان هنرمندم نمی دانید هر کدام چه سهم مهمی در موسیقی ایران دارید.

گلپایگانی یکی از آرزوهای خود را همین دور هم جمع شدن دوستان هنرمند خود عنوان کرد و گفت: بعضی هنرمندان مدت ها در بستر بیماری بودند ولی کسی از آن ها عیادت نکرد و پس از مرگ آن ها، همه در مجلس آنها شرکت کردند. این هنرمندان در دوران زندگی خود به دیدار دوستان شان نیاز داشتند. در این دیدار، شاهین فرهت به استاد گلپایگانی گفت: شما آواز ایرانی را بین مردم آوردید و به مردم شناساندید. تکیه گاه هنرمندان هستید. افسوس امروز ملودی های ماندگاری مانند آن زمان را نداریم.

محمد سریر، رییس هیات مدیره خانه موسیقی نیز از گلپا درخواست کرد عضو افتخاری خانه موسیقی شود. وی گفت: ما خاطرات زیادی با صدای شما داریم و تاسف می خورم که جوانان امروز این خاطرات را نخواهند داشت. سایه شما بر سر موسیقی ایران پایدار باشد.

داود گنجه ای آهنگساز با قدردانی از فراهم شدن شرایطی که جمعی از هنرمندان بتوانند با گلپایگانی دیدار کنند، گفت: گلپا تمامی ویژگی‌های یک موسیقیدان را دارد چرا که موسیقی ما عاطفی است. هوشنگ کامکار نیز دراین نشست به گلپایگانی گفت: پدرم عاشق صدای شما بود. شما در قلب همه مردم ایران جای دارید. ایرانیان با صدای شما زندگی کرده اند.
مرجع : ايرنا

هم وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۹:۱۱
خدا خیرشون بده. کاش به این سرمایه های فرهنگی کشور بیشتر بها داده بشه.
اگه به فرهنگ درست بها بدن اینهمه شاهد رفتار های بی فرهنگی که در کل جامعه و حتی در مجلس شورای اسلامی نخواهیم بود. (284358)
ماسوله
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۹:۲۳
قدر محبت بدون توی دنیا کمه
دوست داریم استاد نام اور اواز (284361)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۹:۲۶
سلام ودرودبراستادبزرگ آوازایران گلپای عزیزوهمه ی هنرمندان راستین ومردمی ایرانزمین.
استادگرانمایه ،شماوامثال شمادرقلب مردم خوب وهنردوست ایران جایگاه ویژه ای دارید.
امیدواریم همیشه تندرست وشادکام باشید. (284364)
پارسا
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۹:۴۸
ای از عشق پاک تو همیشه مست
من تو را آسان نیاوردم بدست (284381)
نظامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۹:۵۱
من هم با صدای ایشان و ایرج زندگی ها کردم . (284386)
تشکر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۲۰:۱۰
خداوند به شما سلامتی و طول عمر دهد (284401)
ای وی وی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۲۱:۳۳
من که میدانم شبی عمرم به پایان میرسد پس چرا عاشق نباشم
عاشقتم ...3> (284448)
بچه های پارس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۲۲:۳۳
درودبراستادآوازامیدواریم همیشه سالم وسلامت باشیدبه امیددیدن شمادرتلویزیون (284468)
سید حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۲۲:۴۸
صدای گرم گلپا هرگز از ذهنها بیرون نخواهد رفت . گلپا و ایرج از پیشکسواتان همیشه جاوید ایرانند . خدانگهدارشان باشد . (284472)
Safarzadeh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۲۳:۱۵
موی سفیدو توی آئینه دیدم
امان از عمر گذران (284489)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۰۷:۰۱
بهارسلام.دیشب شبکه خبرگزارشی درباره اسب های سوارکاری پخش می کردوباتعدادی ازصاحبان این اسب هامصاحبه می کرد.جالب این که مثل همیشه میکروفون راجلوی کراوات آنها می گرفت تابینندگان کراوات آنهارانبینند... (284625)