به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۶۷۸۷۲
ساخت دیوار چین 200 سال زمان برده است

گران‌ترین جاذبه‌های توریستی /تصاویر

گروه گردشگری: هرجا که بحث از پول زیاد باشد به طور حتم مرکز توجهات قرار خواهد گرفت. حال اگر این بحث با دنیای گردشگری گره بخورد حاصل کار واقعاً عجیب می‌شود.
ساختمان‌های مختلفی که در طول بشر توسط انسان ساخته شده‌اند، امروزه کاریرد جدیدی به شکل جاذبه های توریستی پیدا کرده‌اند. این سازه‌ها طی قرون مختلف کاربرری‌های متفاوتی پیدا کرده‌اند.
از دژ‌های نظامی و قلعه‌های سلطنتی گرفته تا مقبره‌های کهن و آزمایشگاه‌های علمی. نگاهی داریم به گران‌ترین مکان‌های توریستی امروز که در طول تاریخ توسط بشر ساخته شده‌اند.

قصر باکینگهام ، لندن



ساخته شده در سال 1705 توسط جان شفیلد ، این قصر یکی از گران‌ترین جاذبه‌های توریستی ساخت بشر است. هزینه ساخت چنین قصری به قیمت امروز معادل 1.5 میلیارد دلار است.

تفریح‌گاه والت دیزنی ، کالیفرنیا



ساخت این مکان که نزدیک به 51 ماه زمان برد، در سال 1971 آغاز شد و هزینه‌ای معادل 1.85 میلیارد دلار صرف ساخت آن شد. تفریح‌گاه والت دیزنی سالانه بیش از 50 میلیون نفر بازدید کننده دارد.

قصر/کلیسا سینت پیتر ، واتیکان ، ایتالیا



این کلیسا که بیش از 500 سال سن دارد سالانه حدود 4 میلیون نفر بازدید کننده دارد. هزینه ساخت این مکان با در نظر گرفتن تورم معادل 2.42 میلیارد دلار است.

اهرام مصر



اهرام مصر در زمانی نزدیک به 4500 سال پیش ساخته شدند. برای ساخت بزرگ‌ترین هرم ، هرم خوفو، 20 سال زمان و 6.5 میلیون تن سنگ صرف شد. این اهرام تنها بازمانده عجایب هفتگانه قدیمی جهان هستند. در سال 2012 یک مهندس فرانسوی اعلام کرد که ساخت چنین بنایی در زمان امروز به 5 سال زمان و 5 میلیارد دلار پول نیاز دارد.

آزمایشگاه برخورددهنده هادرونی بزرگ



این آزمایشگاه که در ژنو ، سویس واقع شده است با هدف کشف منشا آغاز کهکشان ساخته شده است و ساخت آن از سال 1998 تا 2008 زمان برد. ساخت این آزمایشگاه در حدود 5.96 میلیارد دلار هزینه داشته است.

جزایر نخل ، دبی



این جزایر که به صورت مصنوعی بر روی بیش از 40 تن سنگ و شن ساخته شده هزینه‌ای بالغ بر 14 میلیارد دلار دربر داشته است. این مجموعه جزایر شامل چندین هتل و مجموعه‌های تفریحی است.

مجموعه تفریحی مارینا بی



این مجموعه تفریحی ساخته شده در سنگاپور در سال 2010 افتتاح شد. ساخت این مجموعه بیش از 15 میلیارد دلار هزینه داشته است.

تاج محل ، هند



ساخت بنای زیبای تاج محل در سال 1632 آغاز شد و به مدت 20 سال زمان برد. این بنا توسط پادشاه امپراطوری مغول به یاد همسر فوت شده‌اش ساخته شد. هزینه ساخت تاج محل در زمان حاضر معادل 25 میلیارد دلار است.

ایستگاه فضایی بین‌المللی



هزینه ساخت این ایستگاه که از سال 1998 وارد سرویس شده بیش از 100 میلیارد دلار برآورد شده است. افراد عادی می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای چند میلیون دلاری سفری شخصی به این ایستگاه داشته باشند.

دیوار بزرگ چین



ساخت این دیوار که با هدف متوقف کردن ارتش‌های غارت گر شمالی در چین ساخته شد بیش از 200 سال زمان برد. هزینه ساخت این سازه با توجه به تورم 260 میلیارد دلار برآورد شده است که گران‌ترین سازه توریستی ساخته بشر است.
مرجع : بازارخبر