به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۶۸۳۷۹
افشای اسامی گیرندگان پول از معاون احمدی نژاد

شماراه امروز شرق دریک نگاه؛ 13 بهمن

گروه سیاسی: روزنامه شرق در شماره روز دوشنبه در صفحه نخست تیترهای افشای اسامی گیرندگان پول از معاون احمدی نژاد و توافق جامع هسته ای؛ امکان پذیر اما دشوار را بررسی کرد.
شماراه امروز شرق دریک نگاه؛ 13 بهمن
این روزنامه تیتر یک را به موضوع افشای اسامی گیرندگان پول از معاون احمدی نژاد اختصاص داد و نوشت: ولوله ای به راه افتاده. سوال و پچ پچه درهم گره خورده و کلید واژه این است: چه کسی از رحیمی پول گرفته؟ آیا ردپای حمایت مالی از نمایندگان به مجلس نهم هم رسیده و اینکه آیا همه ماجرا به همان کمک یک میلیاردو٢٠٠میلیون تومانی جابر ابدالی خلاصه شده یا ارقام دیگری در کار است؟ شاید آنها که روزی در گرماگرم رقابت های انتخاباتی مجلس هشتم، از طرف رییس دیوان محاسبات مجلس هفتم مورد عنایت مالی قرار می گرفتند، فکرش را نمی کردند روزی همین فرد، معاون اول رییس دولت شود و آن حمایت ها بیشتر به کارشان آید. آنها گمان نمی کردند روزی همان حامی در جایگاه متهم بنشیند و بعد از اینکه مجرم معرفی شد، از کمک مالی به ١٧٠ نماینده مجلس به عنوان ریسمان نجات بهره گیرد.

روزنامه شرق به عنوان توافق جامع هسته ای؛ امکان پذیر اما دشوار اشاره کرد. اویلی هاینونن مدیر پیشین بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی و معاون دبیرکل پیشین آژانس در امور حفاظت تاسیسات هسته ای معتقد است که دستیابی به توافق امکان پذیر اما روند آن به راحتی دور پیشین مذاکرات نخواهد بود.

این روزنامه در خبری دیگر با انعکاس عنوان بوکس، پلیس ضد شورش را به ورزشگاه آورد، نوشت: احمد ناطق نوری رییس فدراسیون بوکس گفت: ما سال٧٢ در ورزشگاه شیرودی یک مسابقه آسیایی برگزار کردیم، تا دم در ورزشگاه آدم آمده بود که مسابقات را ببیند. طوری که پلیس ضد شورش به ورزشگاه آمد. من رفتم از مردم عذرخواهی کردم و گفتم نمی دانستم شما این قدر طرفدار بوکس هستید وگرنه مسابقات را در استادیوم صد هزار نفری آزادی برگزار می کردم. اگر تلویزیون به ما جواب مثبت بدهد ما می توانیم اسپانسر جذب کنیم و حق پخش را هم به آنها بدهیم. همه می آیند از ما می پرسند چرا بوکس را از تلویزیون نشان نمی دهند، چرا یک نفر از شما خبرنگاران نمی رود این سوال را از خود تلویزیونی ها بپرسد؟

حکم محرومیت برای ٢ نماینده تهران تیتر دیگر روزنامه شرق است، حجت الاسلام والمسلمین محمد اشرفی اصفهانی رییس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری در نهاد ریاست جمهوری می گوید در تخلفات صورت گرفته پای دو نماینده مجلس نیز در میان است که هردو از حوزه انتخابیه تهران وارد مجلس شده اند. به گفته او، یکی مدیر کل و دیگری رییس سازمان در دولت گذشته بوده و براساس حکم صادر شده ١٠سال انفصال از پست های حساس برای آنها صادر شده است. او می گوید پرونده تخلفات مالی گسترده آنها به دادگاه انقلاب رفته است.

این روزنامه در خبری با برجسته کردن داعش دومین گروگان ژاپنی را گردن زد، نوشت: حرف و حدیث های فراوان پیرامون اصالت آخرین ویدئو منتشر شده از اعدام یک گروگان توسط تروریست های داعش در هفته گذشته، بازوی رسانه ای این گروه تروریستی را به اصول اولیه خود بازگردانده است. آنچه در وهله اول، این ویدئو را از نمونه های قبلی آن متمایز می کند، عنوانی است که بر ویدئو ارسالی گذاشته شده است: پیامی به دولت ژاپن. کنجی گوتو خبرنگار آزاد و مستندساز ژاپنی در حالی بدون آنکه سخنی بر زبان بیاورد به انتظار مرگ زانو زده که بنابر هشدار جان جهادی،تصمیم بدون ملاحظه دولت ژاپن برای مشارکت در جنگی نافرجام نه تنها موجب مرگ گوتو و گروگان دیگر ژاپنی، هارونا یوکاوا شده، بلکه از این پس نیز به کشتار در هر آنجایی دامن خواهد زد که ژاپنی ها در آنجا حضور دارند.