به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۴:۲۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : ۶۸۴۱۷

آیا فغانی جهانی می‌شود؟

گروه ورزشی: هوشنگ نصيرزاده از پيشکسوتان جامعه داوري معتقد است که سوت زدن يک داور ايراني در فينال جام‌ملت‌هاي آسيا به ايران اعتبار بخشيد.
آیا فغانی جهانی می‌شود؟
صیرزاده در گفت‌وگو با "ورزش سه" گفت: برای اولین بار بود که داور ایرانی در فینال یک تورنمنت بین المللی قضاوت کرد. جام‌ملت‌های آسیا پنجمین مسابقه معتبر بین المللی است که قضاوت آن به علیرضا فغانی و تیم داوری ایران رسید.

فغانی در یک خانواده داوری
یکی از ویژگی هایی که به فغانی کمک کرد، شکل گیری ساختار ذهنی او در طول 20 سال گذشته بود چراکه پدر و برادر فغانی و همچنین پدر همسر او(عرب بداغی) همه داور بودند. یعنی او حتی در خانواده هم درباره داوری صحبت می‌ کرد. برای همین وقتی او بازی فوتبالی را قضاوت می‌ کند، انگار اجرای وظایفش در درون خانواده است. به همین دلیل به راحتی مسابقات را حتی در سطح بین المللی قضاوت می‌کند.

ایراد فغانی ترش رویی بود که برطرف شد
قبلا ایرادی به فغانی وارد بود که آن هم ترش رویی او در زمین فوتبال بود که به عصبی شدن بازیکنان می‌ انجامید که خوشبختانه او این ایراد را به سرعت برطرف کرد.

استفاده فغانی از کلاس های بین المللی
فغانی از فیزیک خوبی برخوردار است و تسلط او به زبان انگلیسی باعث شده که در کلاس های بین المللی بیشترین استفاده را ببرد. او کار خودش را از مسابقات استان تهران آغاز کرد و بعد از آن به رقابت های لیگ‌برتر آمد، سپس مسابقات آسیایی و بعد از آن هم جام‌جهانی، به عبارت دیگر پیشرفت او به صورت نردبانی صورت گرفت.

بهروز نام مستعار فغانی
علیرضا فغانی در بین داوران با نام مستعار بهروز شناخته می‌ شود. او شیوه آموزش خود را به سیستم های آموزشی روز معطوف کرده است و وقتی او بازی فینال جام‌ملت‌های آسیا را سوت زد، برای جامعه داوری غیرمنتظره نبود چون هم اکنون فغانی جزو 5 داور برتر آسیاست. به طور حتم حضور او در فینال و تجربیاتی که دارد باعث رشد و توسعه داوری ایران خواهد شد.