به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۶ ساعت ۲۲:۵۰
کد مطلب : ۶۸۷۱۷
به اتهام توهین به اردوغان

بازداشت چندساعته ملکه زیبایی ترکیه

گروه هنري: مروی بویوکسراک، ملکه زیبایی سابق ترکیه به اتهام توهین به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور، در شبکه‌های اجتماعی توسط پلیس بازداشت شده است.
بازداشت چندساعته ملکه زیبایی ترکیه
به گزارش سایت خبری مصری «یوم الاول» بویوکسراک، طی یک قصیده شعری طنز آمیز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را به باد مسخره گرفته و سیاست‌های او را به شدت مورد انتقاد قرار داده است. این ملکه زیبایی قصید طنزآمیز خود را از طریق سایت شخصی‌اش در شبکه اجتماعی «اينستاگرام» منتشر کرده است.

مروی بویوکسراک، که به مدت ۴ ساعت در مرکز پلیس توقیف و بازجویی شده بود، گفت: «من در قصیده طنزآمیزم همه رویدادهایی که در طی سه سال گذشته در ترکیه رخ داد را به باد انتقاد گرفتم. رویدادهایی که حتی قبل از انتخابات اردوغان به ریاست جمهوری اتفاق افتاد. بنابرین به شخص اردوغان اهانت نشده است قصید فقط یک طنز است و هیچگونه توهینی به رئیس جمهور اردوغان در آن نیست. و تاکید می‌کنم که قبل از رسیدن اردوغان به ریاست جمهوری آن را منتشر کرده‌ام».

مروی افزود: «من پیش‌تر شعر طنز آمیزی در باره سرود ملی ترکیه، سرودم که توسط مجله طنزآمیز «اویکوسوز» منتشر شد. بنابرین شعر طنزآمیز جز آزادی‌های بیان است. آن‌ها ۴ ساعت برای بازجویی مرا در مرکز پلیس استانبول نگه داشتند. من در بازجوئیم به آن‌ها گفتم من قصیده خود تنها را با هدف انتقاد از رئیس جمهور ننوشتم، این یک طنز و نوعی از آزادی بیان است، همین».

وی افزود: «نه گناهی مرتکب شدم و نه دزدی کردم و نه انسان بدی هستم، برای همین حتی هنگام بازداشت احساس راحتی می‌کردم زیرا که می‌دانم گناهکار نیستم و کار اشتباهی انجام ندادم».
در قانون اساسی ترکیه اگر شخصی به رئیس جمهور این کشور توهین کند می تواند به یک ماه تا ۶ سال زندان محکوم شود. دولت ترکیه در سال ۲۰۰۵ قانونی را وضع کرد که به موجب آن هر کسی به مسئولان دولتی، پلیس، کارمندان نهادهای مدنی مانند معلمین، کارمندان شهرداری و نمایندگان مجلس توهین کند، محاکمه خواهد شد. در این قانون همچنین اگر کسی به هویت مردم ترکیه یا دین آن‌ها که اسلام است توهین کند محاکمه و مجازات خواهد شد.
مرجع : العربيه