به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۶۸۹۵۲
هدف کدام هاشمی است؟

شماره امروز شرق دریک نگاه؛ 19 بهمن

گروه سیاسی: روزنامه شرق در شماره روز یکشنبه خود در صفحه نخست تیترهای اسفند ماه خبـرگان و هدف کدام هاشمی است را بررسی کرد.
شماره امروز شرق دریک نگاه؛ 19 بهمن
این روزنامه تیتر یک خود را به موضوع اسفند ماه خبـرگان اختصاص داد و نوشت: بعد از گذشت چهار ماه از درگذشت آیت الله مهدوی کنی، انتخاب رییس جدید مجلس خبرگان رهبری در دستور هفدهمین اجلاس دوره چهارم این مجلس قرار گرفت.
این خبر را سیداحمد خاتمی عضو هیات رییسه مجلس خبرگان داد و گفت این اجلاس در تاریخ ١٩ و ٢٠اسفندماه سال جاری در محل مجلس قدیم شورای اسلامی برگزار می شود.

روزنامه شرق به عنوان هدف کدام هاشمی است اشاره کرد و نوشت: این روزها که بحث محکومیت محمدرضا رحیمی معاون اول دولت بهار! در همه جا مطرح است و سوال اقشار جامعه این است که این حکم کی اجرا می شود، ناگهان آقای احمد توکلی به پشت تریبون مجلس می رود و اظهار می کند مهدی هاشمی از شرکت ملی نفت نروژ- استات اویل-5.2 میلیون دلار گرفته است و اظهارات وی با فاصله کوتاهی در رسانه های اصولگرا به تیتراول تبدیل می شود. احمد توکلی با نام بردن از فرزندان آقای هاشمی و ناطق نوری سعی کرد سناریو نخ نماشده ای را در تضعیف و تخریب شخصیت هاشمی به کار گیرد.

این روزنامه در خبری دیگر با انعکاس عنوان اصرار کند ، پرونده را برملا می کنم، نوشت: به گفته محمد اشرفی اصفهانی رییس هیات بدوی یک رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری براساس حکم هیات بدوی رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست جمهوری، حمید رسایی پنج سال از مناصب حساس دولتی برکنار شده و تنها می تواند در اعتراض به این حکم به دیوان عدالت اداری شکایت برد. اشرفی به رسایی هشدار داده که اگرچه نمی خواستیم نام این برادرمان برده شود اما اگر بیش از این اصرار کند، پرونده اش را آشکار می کنیم. رسایی ساعاتی پس از گفت وگوی محمد اشرفی اصفهانی با «ایرنا»، در گفت وگو با فارس مدعی شده سخنان اشرفی، مقابله دولت یازدهم با منتقدان است و زنهار داد که دولت داس برداشته و باید منتظر واکنش او در مجلس باشد. این هفته مجلس تعطیل است و رسایی برای ایراد نطق در صحن علنی باید یک هفته ای در انتظار باشد.

مهار همزمان داعش و روسیه تیتر دیگر روزنامه شرق است. اگر دست اندرکاران امنیت ملی آمریکا روی یک مفهوم اتفاق نظر داشته باشند، آن مفهوم این است: واشنگتن به استراتژی نیاز دارد. استراتژی ای برای شکست داعش، جلوگیری از گسترش افراط گرایی در آفریقا و اروپا و تامین امنیت فضای مجازی. بااین حال سندی که «سوزان رایس»، مشاور امنیت ملی آمریکا، در موسسه بروکینگز آن را ارایه کرد، سرشار از تهدیدات آمریکا علیه روسیه بود.

این روزنامه در خبری دیدار بدون تصویر ظریف و کری را برجسته کرد. شماره دیدارهایی که در حاشیه مونیخ بین وزیر خارجه ایران و همتایان غربی و شرقی اش و برخی دیگر از مقامات برگزار شده، از حساب گذشته است. دیدارهای محمدجواد ظریف از همان اولین ساعات ورودش به مونیخ آغاز شد. دیدار با جان کری، اولین دیدار بود که حدود دو ساعت پشت درهای بسته و در هتل بایریشر هوف مونیخ انجام شد. روزنامه نیویورک تایمز نوشته که مراسم مرسوم دست دادن دو طرف ایرانی و آمریکایی به درخواست طرف ایرانی، بدون حضور عکاسان انجام شده است.