به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب : ۶۸۹۵۴
پیاده روی ظریف در کریدور شرقی غربی

شماره امروز آرمان دریک نگاه؛ 19 بهمن

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز یکشنبه خود به بررسی عنوان های پیاده روی ظریف در کریدور شرقی غربی و عده ای ترجیح می دهند مردم گرسنه باشند پرداخت.
شماره امروز آرمان دریک نگاه؛ 19 بهمن
این روزنامه تیتر یک خود را به موضوع پیاده روی ظریف در کریدور شرقی غربی، اختصاص داد و نوشت: درحالی که وزیر امورخارجه جمعه بیش از 2 ساعت با وزیر امورخارجه آمریکا به بحث و رایزنی پرداخت و به گفته یک مقام وزارت خارجه آمریکا طرفین بر ادامه ارتباطات و رایزنی های رودررو تاکید کرده و قرار است در آینده نزدیک با یکدیگر مذاکره داشته باشند، ظریف و معاونان وزارت خارجه، شنبه نیز روز پرکاری را در مونیخ سپری کردند.
وزیر امورخارجه کشورمان علاوه بر دیدار با چند مقام عالیرتبه خارجی و دبیرکل سازمان بین المللی انرژی اتمی در چارچوب مذاکرات هسته ای با وزیرخارجه روسیه سرگئی لاوروف نیز دیدار و گفت وگو داشت. ظریف در کریدوری از شرق تا غرب جهان فرمان دیپلماسی را می راند و نتیجه بخشی را در قالب رضایت و همراهی همه طرفین می داند، آنچنان که ظریف با وزرای خارجه تروییکای اروپایی نیز دیدار کرده و درخصوص پرونده هسته ای به رایزنی پرداخت و معاونان وی سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی نیز با وندی شرمن و ویلیام برنز گفت وگوی رودررو داشتند.

روزنامه آرمان با انعکاس عنوان عده ای ترجیح می دهند مردم گرسنه باشند، نوشت: علی یونسی دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت ها با بیان اینکه ما باید دنیایمان را اصلاح کنیم تا آخرتمان نیز درست باشد، تاکید کرد: با یک دولت ضعیف، با یک سیستم فاسد، با مدیران فاسد، با شکم خالی و رنگ پریده، با اختلاس و رشوه چیزی جز بیکاری، طلاق، فقر و فحشا درست نمی شود. یونسی افزود: این وظیفه دولت است که با کمک مردم دنیایشان را آباد کند، اما آبادکردن دنیا به این سادگی نیست، ابتدا باید زمینه را فراهم کرد. در درجه اول امنیت اقتصادی لازم است. باید امنیت اقتصادی باشد تا سرمایه گذار بیاید و باسرمایه گذاری خود رونق ایجاد کند. عده ای متاسفانه ترجیح می دهند مردم گرسنه باشند، بیکار باشند، اما فلان کارخانه ساخته نشود، زیرا از آن فرد سرمایه گذار خوششان نمی آید. ما باید همدیگر را تحمل نماییم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

این روزنامه با انتخاب موضوع فاز اول افشاگری وزیر ارشاد، نوشت: همانطور که آرمان خبر داده بود پروژه وزیر ارشاد برای معرفی سنگ اندازان در مسیر فعالیت های این وزارتخانه آغاز شد. برخی که می دانستند بخشی از این پرونده درباره عملکرد آنهاست سعی کردند با ترفندهایی خبر آرمان را دروغ جلوه دهند اما روز گذشته حقیقت نمایان شد و علی جنتی پروژه افشاگری خود را البته در لفافه آغاز کرد تا شاید هجمه گران به خود بیایند و این بار سدی نه در برابر وزارت ارشاد بلکه در برابر سنگ اندازی های خود بسازند. مطابق آنچه ایسنا از علی جنتی در روز گذشته منتشر کرد، او گفته است: « فکر می کنم مجموعه هایی وجود دارد که این دولت، منتخب آن ها نیست، این افراد کاندیداهای دیگری را در انتخابات داشتند و حالا به دنبال ایجاد مشکل برای دولتند. آن ها اخبار را جعل و در اتاق های عملیات خود برای دولت حاشیه سازی می کنند. افرادی قصد دارند با این دولت در حوزه های فرهنگی، هنری، اقتصادی و سیاست خارجی مقابله کنند و برای مقابله با دولت، اتاق عملیات هم تشکیل داده اند و پرداختن به مسایل فرهنگی و حاشیه سازی، یکی از راهکارهای آن هاست.»

یارانه مال خودتان شغل می خواهیم، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. یارانه نقدی پردرآمدها حذف می شود و حمایت از اقشار کم درآمد افزایش پیدا می کند. این تمام آن چیزی است که این روزها در تحلیل حذف پردرآمدها از فهرست یارانه نقدی می شنویم. همکاری مجلس و دولت در این زمینه نیز بسیاری از موانع و حواشی احتمالی را از بین خواهد برد تا این حذف با کمترین هزینه صورت بگیرد. اما آیا اقشار کم درآمد هم راضی به چشم پوشی از یارانه نقدی هستند؟ جواب این پرسش برخلاف تصور بسیاری از دولتمردان و کارشناسان مثبت است و اگر پای درددل خانوارهایی که تعداد بیکاران خانواده آنها از 2 نفر عبور کرده است خواهید فهمید که آنها هم اقتصاد می فهمند و اگر تضمینی برای حذف یارانه نقدی و ایجاد شغل در بازه زمانی مشخص باشد، با آغوش باز از خیر یارانه نقدی خواهند گذشت.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع اسلام ناب با خشونت همراه نیست، نوشت: همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، یادگار امام در مراسم گرامیداشت این ایام در دانشگاه امام خمینی(س) شهر کراچی شرکت کرد. حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در این مراسم با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی اظهار کرد: منحصرکردن پیام انقلاب امام به آرمان های ملت ایران نمی تواند به طور کامل عمق انقلاب ایران را نشان دهد. سید حسن خمینی در ادامه سخنان خود با تشکر از تلاش ها و خدمات حجت الاسلام والمسلمین سیدسراج الدین موسوی در تاسیس دانشگاه امام خمینی(س) گفت: دانشگاه از این منظر که دانش و بینش انسان ها را افزایش می دهد، قطعا به مرور زمان موجب استقلال فرهنگی و اقتصادی کشورهای اسلامی خواهد شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به وظیفه علاقه مندان به مکتب امام در کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: از مهم ترین و بلکه مهم ترین وظیفه پیروان امام در کشورهای اسلامی در روزگار کنونی تلاش و جهاد برای اثبات فرق میان اسلام ناب محمدی و اسلام متحجران و خشونت طلبان است. امروز اگر بتوانیم به ملت ها بفهمانیم که انقلاب امام درجهت احیای ارزش های انسانی و اسلامی بوده است و اسلام ناب به هیچ وجه با این خشونت ها همراه نبوده و نیست، بزرگ ترین خدمت را به مکتب و مذهب انجام داده ایم.