به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۰ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب : ۶۹۱۴۹

فلفل تند، آبی بر آتش چاقی

گروه سلامت: متخصصان دانشگاه وایومینگ آمریکا می‌گویند فلفل تند حاوی ترکیب‌های مفیدی است که می‌تواند روند شیوع چاقی را تغییر دهد.
در این بررسی مشخص شد مصرف فلفل تند می‌تواند در کاهش وزن نقش موثری داشته باشد. یکی از محققان این مطالعه گفت: چاقی از عدم توازن بین دریافت کالری و مصرف انرژی ناشی می‌شود. در بدن انسان سلول‌های چربی سفید، انرژی را ذخیره می‌کند و سلول‌های چربی قهوه‌ای همچون وسیله‌ای گرمازا عمل می‌کند تا چربی‌های ذخیره شده سوخته شوند. خوردن غذاهای مملو از کالری و عدم فعالیت جسمی می‌تواند تعادل متابولیسم را برهم زده و به چاقی منجر شود.

بیشتر افراد می‌دانند در صورتی که دو فاکتور مصرف مواد خوراکی به مقدار زیاد را همراه با زندگی کم تحرک دنبال کنند، دچار اضافه وزن می‌شوند. با این حال متخصصان آمریکایی روشی را ارائه داده‌اند که متابولیسم بدن را بدون اجبار به کاهش دریافت کالری و با استفاده از ماده کپسایسین در فلفل تند تحریک می‌کند. در این بررسی متخصصان به رژیم غذایی موش‌های آزمایشگاهی که مواد خوراکی با چربی بالا مصرف می‌کردند ترکیب کپسایسین گرفته شده از فلفل تند اضافه کردند و در نهایت از اضافه وزن آنها جلوگیری شد. این روش از اضافه وزن کلی در موش‌ها پیشگیری کرد.

به گفته متخصصان هدف از انجام این مطالعه درک مکانیسم مقابله ترکیب کپسایسین با چاقی بود. همچنین مشخص شد افزودن 0.01 درصد از این ترکیب به رژیم غذایی موش‌ها برای جلوگیری از بالا رفتن وزن در آنها کافی است. به گزارش مدیکال دیلی، متخصصان معتقدند ترکیب کپسایسین چربی سفید بد و نامناسب برای سلامتی را از طریق حرارت به چربی قهوه‌ای تبدیل می‌کند. همچنین زمانی که فردی ورزش می‌کند به طور طبیعی چربی سفید به چربی قهوه‌ای تغییر می‌کند.
مرجع : ایسنا