به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۰ ساعت ۲۳:۲۷
کد مطلب : ۶۹۱۶۹
حرکتم ربطي به کي‌روش نداشت؛

جلالی: از فوتبال بیزار شدم

گروه ورزشی: داوري بازي سايپا برابر نفت‌تهران سرمربي نارنجي پوشان را حسابي ناراحت کرده است. به طوري که ادعا مي‌ کند که از فوتبال بيزار شده است.
جلالی: از فوتبال بیزار شدم
مجید جلالی به "ورزش سه" گفت که اعتراضش در پایان نیمه اول با اعتراضی که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی در بین دو نیمه بازی با عراق کرد، هیچ ربطی نداشته است.

پیشرفت فوتبال به خاطر نیروی انسانی است
شما در تمام کشورهایی که فوتبالشان پیشرفت کرده را نگاه کنید و ببینید که مهمترین دلیل آن حضور نیروهای انسانی با کیفیت است. ما باید در پرورش نیروی انسانی بیشتر کار کنیم چون اولین سرمایه گذاری روی ورزش در همین حوزه است. متاسفانه فوتبال دنیا یک مسیر را می‌رود و ما مسیر دیگری را انتخاب کردیم. در فوتبال دنیا نیروی انسانی در یک چرخه که به آن چرخه تولید می‌گویند پرورش داده می‌ شود اما در فوتبال ما اینطور نیست.

چرا همه اش باید بگوییم که نیروی انسانی نداریم
متاسفانه مدتی است که این حرف ها به راه افتاده که به عنوان مثال ما مربی با کیفیتی نداریم، مدیر یا بازیکن یا داور با کیفیت در فوتبال ما تولید نمی‌شود. سوال من این است که ما چرا نباید بتوانیم ابزاری که برای فوتبال لازم است را داشته باشیم. چرا نباید ما به اندازه 8 بازی لیگ‌برتر داوران با کیفیت داشته باشیم که کارمان به اینجا نکشد. اولین سوال اینجا پیش می‌ آید که آیا کشور ما توانایی تولید نیروی انسانی با کیفیت را دارد یا نه؟ اگر نداریم که بحثش جداست، اگر داریم باید برویم به دنبال پرورش نیروی انسانی که داور هم مثل بازیکن، مدیر، مربی و حتی خبرنگار جزیی از آن است.

سایپا ـ نفت می توانست یکی از بهترین بازی های لیگ بشود
از نظر من بازی سایپا و نفت می‌ توانست یکی از بهترین بازی های لیگ بشود. من تمام تیم های لیگ را می‌ شناسم و وقتی این حرف را می‌ زنم مطمئن باشید روی مطالعه است. متاسفانه اتفاقی می‌ افتد که کلا بازی نابود می‌ شود. ناظر داوری می‌ تواند این موضوع را گزارش کند که عملکرد داور چقدر در شکل بازی تاثیرگذار بود. بازی ای که می‌ توانست بسیار خوب تمام شود با تصمیم های غلط داور نابود شد.

دلیل عصبانیتم چه بود؟
اگر من چند بار به سمت کمک داور رفتم و به او اعتراض کردم، به خاطر این بود که بازیکنانم در زمین جنجال بزرگتری به وجود نیاورند. به هر حال بچه هایمان بسیار جوان هستند و ممکن است تجربه قرار گرفتند در چنین شرایطی را نداشته باشند. به همین دلیل هم هست که من با داور صحبت کردم تا خدایی ناکرده اتفاق بدتری نیافتد.

از فوتبال بیزار شدم

واقعا در لحظاتی از بازی دیروز از فوتبال بیزار شدم. وقتی نمی‌ دانی در بعضی شرایط چه کاری باید بکنی این موضوع آدم را ناراحت می‌ کند. البته من در بین دو نیمه تلاش کردم بازیکنانم را آرام کنم. به هر حال ما در نیمه دوم بازی خوبی انجام دادیم ولی متاسفانه کار از کار گذشته بود و ما دو گل عقب افتاده بودیم.

این اتفاقات دقیقا شبیه به بازی با گسترش فولاد است
این اتفاقی که در بازی با نفت‌تهران افتاد، دقیقا شبیه اتفاقی بود که در بازی با گسترش فولاد برای ما افتاد. در آن بازی هم داور ابتدا گل گسترش فولاد را مردود اعلام کرد اما با نظر کمک داور تصمیمش عوض شد. بچه های ما در جو اعتراض قرار گرفتند و ما بلافاصله گل دوم را هم خوردیم. در بازی با نفت‌تهران هم خیلی زود گل دوم را دریافت کردیم.

وقتی 2 ـ صفر عقب افتادیم تصمیمات داور به ضرر دو تیم شد
ما وقتی گل دوم را دریافت کردیم، تازه تصمیمات داور به ضرر دو تیم شد. این در حالی بود که دیگر کار از کار گذشته بود، به هر حال بحث نتیجه گیری تیم ما وجود ندارد و مهم این است که داور در روند بازی تاثیرگذار بود حتی قبل از اینکه داور بازیکن ما را اخراج کند، خطایی روی حکیم نصاری انجام شد که داور آن را نگرفت و باعث شد ما عصبی بشویم.

آیا اعتراض به داوری کار خوبی است یا نه؟
به طور کلی برای مربیان در داخل کشور و به ویژه مربیان جوان یک سوال اساسی به وجود آمده که آیا اعتراض به داوری کار خوبی است یا خیر؟ من نمی‌ توانم این موضوع را بیش از این باز کنم و ترجیح می دهم جامعه در مورد آن قضاوت کند.

حرکت من را با کی‌روش مقایسه نکنید

در مورد اینکه حرکت من را در بین دو نیمه را با حرکت کی‌روش در بازی با عراق مقایسه کرده اند باید بگویم که این دو مساله هیچ ربطی به هم نداشت. من برای اینکه فشار را از روی تیمم کم کنم، به سمت داور رفتم و می‌ توانید از ناظر داوری هم بپرسید که کوچکترین حرفی به داور نزدم. من فقط او را نگاه کردم.