به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۰
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۰ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب : ۶۹۱۷۱
سیدرضا اکرمی: برکنار نشده‌ام

دولت: نظرات اکرمی شخصی بوده است

گروه سياسي: رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: برکناری بنده از ریاست این شورا صحت ندارد و بنده امروز در دفتر کار خود در نهاد ریاست جمهوری حضور پیدا کردم.
دولت: نظرات اکرمی شخصی بوده است
حجت الاسلام سیدرضا اکرمی در گفت و گو با میزان، درباره اطلاعیه دفتر سخنگوی دولت مبنی بر اینکه وی ریاست شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری را برعهده ندارد، اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد و بنده در تاریخ 92.6.2 حکم خود را برای حضور در شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری دریافت کرده ام.

وی افزود: امروز بنده بنا بر حسب وظیفه بر سرکار خود حاضر شدم و در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری نیز نسبت به مسائل روز از جمله راهپیمایی 22 بهمن سخنرانی کردم. رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به سابقه کاری خود و حضورش در 5 دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم سمنان و تهران، تصریح کرد: من هیچگاه به دنبال پست و مقام دولتی نبوده ام و همواره براساس وظیفه اقدامات لازم را انجام داده ام.

اکرمی خاطرنشان کرد: مشی بنده حمایت از اعتدال بوده و در این راستا سعی کرده ام اقداماتی را انجام دهم که برای دولت یازدهم و شخص رییس جمهور مثمر ثمر باشد. وی در پایان تاکید کرد: با توجه به شناختی که به نسبت به آقای روحانی داشتم و دارم در برخورد با وی کمال احترام را رعایت کرده و می کنم و همواره سعی خواهم کرد در این مسیر به کار خود ادامه دهم.

براساس این خبر، در پی اظهارات حجت الاسلام اکرمی در برنامه شناسنامه در 17 بهمن ماه، دفتر سخنگوی دولت صبح امروز اطلاعیه ای را منتشر و در آن تاکید کرد که " نظر به اینکه در روزهای اخیر برخی از رسانه‌ها از عناوینی همچون مشاور رییس‌جمهور، رئیس شورای فرهنگی ریاست جمهوری، مقام دولتی برای حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی استفاده کرده اند، لازم به اطلاع رسانی است که جناب آقای اکرمی رییس شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد سلمان فارسی است و هرچند که این مسجد در محوطه نهاد ریاست جمهوری واقع است، لیکن عناوین استفاده شده در مورد ایشان نادرست است، بنابراین نظرات ارائه شده توسط جناب آقای اکرمی شخصی بوده و منعکس کننده دیدگاه نهاد ریاست جمهوری و هیچ یک از ارگان‌های دولتی نیست."