به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۶ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۶۹۶۴۹
خداحافظی با اتوبوس‌های باند فرودگاه

آخرين اخبار ترمینال نوروزی فرودگاه مهر‌آباد

گروه اقتصادی: مدیرکل فرودگاه مهر‌آباد از تکمیل بخش پروازهای ورودی ترمینال نوروزی این فرودگاه خبر داد و گفت:‌ تلاش ها برای تکمیل بخش پروازهای خروجی تا پایان سال جاری ادامه دارد.
آخرين اخبار ترمینال نوروزی فرودگاه مهر‌آباد
علی رستمی با اشاره به تلاش‌ها برای آماده سازی ترمینال یک فرودگاه مهر‌آباد برای سفرهای نوروزی تصریح کرد: با توجه به افزایش قابل توجه تعداد پروازهای فرودگاه در این ایام طرح آماده سازی یک ترمینال مخصوص مسافران نوروزی از چند ماه قبل آغاز شد که خوشبختانه تاکنون بخش عمده ای از آن آماده سازی شده است. وی ادامه داد: درحال حاضر کار اجرایی در بخش پروازهای ورودی فرودگاه به پایان رسیده و بخش خروجی فرودگاه نیز که کار بیشتری دارد در حال پیگیری است که امیدواریم تا پایان سال برای خدمت رسانی به مسافران انبوه فرودگاه مهر‌آباد آماده شود.

مدیر کل فرودگاه مهر‌آباد با اشاره به استفاده از ایر بریج (پل هوایی) به جای اتوبوس در ترمینال یک فرودگاه مهر‌آباد تصریح کرد: با توجه به این که تعداد سفرها و هواپیماهایی که در طول سفرهای نوروزی پرواز می‌کنند زیاد است برای راحتی حال مسافران و کاهش زمان نقل و انتقال آن‌ها به جای اتوبوس در این ترمینال از سه ایر بریج یا پل هوایی استفاده خواهد شد. رستمی ادامه داد: با استفاده از این سه پل هوایی مسافران بدون نیاز به استفاده از اتوبوس وارد هواپیما می‌شوند و به این طریق سرعت جابه‌جایی در ترمینال نوروزی فرودگاه مهر‌آباد افزایش خواهد یافت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از پل هوایی در دیگر ترمینال‌های فرودگاه مهر‌آباد نیز اجرایی خواهد شد؟ اظهار کرد: در حال حاضر تنها سه پل هوایی در فرودگاه مهرآباد مورد استفاده قرار می گیرد که برای استفاده در دیگر ترمینال‌های مسافرتی قطعا نیاز به تعداد بیشتری از این پل های هوایی خواهد بود. مدیر کل فرودگاه مهر‌آباد خاطرنشان کرد: در طرح توسعه‌ای کلان فرودگاه مهر‌آباد که در آن یک ترمینال مسافرتی 40 هزار متر مربعی ساخته خواهد شد قطعا استفاده از پل های هوایی به جای اتوبوس مورد استفاده قرار می گیرد و می توان با استفاده از توان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری آن‌ها بخش عمده‌ای از عملیات پروازی در این حوزه را با استفاده از فناوری‌های نوین روز اجرایی کرد.
مرجع : ایسنا