به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۴:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۶۹۸۲۳

مقابله با داعش، جنگ علیه تروریسم است

گروه بین الملل: وزیر دفاع سابق آمریکا گفت: داعش در عراق و سوریه در حقیقت بیانگر یک فاز جدید و تمام و کمال جنگ علیه تروریسم است.
مقابله با داعش، جنگ علیه تروریسم است
لئون پانه‌تا، وزیر دفاع سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با یک برنامه شبکه خبری سی‌.ان‌.ان گفت: ما با دشمنی مواجهیم که به خوبی تامین مالی می‌شود؛ دشمنی که فرماندهی و کنترل قوی دارد و به خوبی مسلح است.
وی از استراتژی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در مواجهه با رشد فزاینده این گروه تروریستی حمایت کرد و افزود: توسعه قوی اطلاعات و ایجاد ائتلاف‌هایی که بتواند به آمریکا در عراق و سایر کشورها برای مقابله با داعش کمک کند، ضروری است.

پانه‌تا همچنین تاکید کرد که اوباما احتمالا باید درخواست اختیارات جنگی خود را شش ماه قبل به کنگره ارایه می‌کرد. بزرگترین تهدید ملی برای ایالات متحده ناکارآمدی در کنگره است. وی همچنین اطمینان خود را از توانایی اوباما در ارایه درخواست اختیارات جنگی به کنگره و تصویب آن ابراز کرد.

وزیر دفاع سابق آمریکا همچنین گفت که بزرگترین تهدید برای آمریکا از خود پایتخت نشات می‌گیرد و افزود: این ناکارآمدی تمام و کمال در واشنگتن است و حقیقت این است که کنگره کار زیادی نمی‌تواند انجام دهد. آنها حتی نمی‌توانند مساله امنیت کشور را حل کنند. آنها نمی‌توانند درباره بودجه به توافق برسند یا درباره اصلاحات مربوط به مهاجرت نظر بدهند. آنها قادر نیستند به حل و فصل مسائل مربوط به زیرساخت‌ها بپردازند یا به سایر مسائل دیگر بپردازند.

پانه‌تا با اعلام اینکه جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها هردو پیشنهاد اوباما را در اجازه دادن به استفاده از نیروی نظامی علیه داعش در عراق و سوریه مورد انتقاد قرار داده‌اند، گفت: این رویکرد یا بسیار افراطی یا تفریطی است. اگر آنها سرانجام قادر نباشند تا به صدور مجوز در اعزام نیروی نظامی برای مقابله با داعش بپردازند، این پیامی وحشتناک به جهان است.

پانه‌تا که رئیس آژانس اطلاعات آمریکا (سیا) در دولت اوباما نیز بود، ادامه داد: رئیس‌جمهوری آمریکا با ارایه این پیشنهاد تعادل خوبی ایجاد کرده است. البته این پیشنهاد بایستی شش ماه قبل به کنگره ارایه می‌شد. اما من خوشحالم که اوباما بالاخره این پیشنهاد را ارایه کرده است. وزیر دفاع سابق آمریکا در ادامه اعلام کرد که وی نگران اتفاقات پس از سخنرانی ماه آینده نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک جلسه کنگره است.
مرجع : ایسنا